نگرانی ایران و پاکستان از افزایش مهاجرت پناهجویان افغان

مقام پاکستانی از افزایش مهاجرت پناهجویان افغان به کشورش ابراز نگرانی کرد.

نگرانی ایران و پاکستان از افزایش مهاجرت پناهجویان افغان

به گزارش پاکستان تودی، موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان گفته که این کشور در موقعیتی نیست که بتواند پناهندگان بیشتری را از افغانستان بپذیرد.

وی از نیروهای بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست تا وارد عمل شوند و مقدمات را برای زندگی مردم افغانستان در داخل کشورشان فراهم کنند.

یوسف همچنین از شورای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواست تا اردوگاه‌هایی برای پناهندگان در مرزهای افغانستان ایجاد کند.

مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: با بدتر شدن اوضاع در افغانستان جنگ زده، ایران و پاکستان از این می‌ترسند که بسیاری از پناهجویان افغان به این کشورها مهاجرت کنند.

پیش از این، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان هم ابراز نگرانی کرده بود که نه تنها پاکستان بلکه ایران نیز با جریان بی‌سابقه مهاجرت پناهندگان روبرو خواهد شد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    لازم نکرده بیان ایران مردم خودمون به اندازه کافی فلاکت زده هستن اومدن افغانها به ایران مثل مهمونی رفتن به خونه ای که خود صاحب خونه از گشنگی داره میمیره مردم دلشون به نون خالی خوش بود که اونم از صدقه سر دولت حسن تدبیر ازمون زوال اومد

  • محمد
    0

    نباید افغانی در ایران بیاید مردم گرسنه هستن دیگر نان خالی را هم از مردم نگیرید

  • کاربر ناشناس
    0

    چراغی که به خانه رواس برمسجدحرام است-مرزافغانستان مین گذاری کنیدواصلا نگذاریدحتی یک نفرواردایران بشه .نه کاری نه پولی نه خوراکی واسه خودایرانی هامونده که بخواهیم افغانی بیادحالا قوزبالاقوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها