ماجرای درگیری در بیمارستان فارابی کرمانشاه چه بود؟

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه انتشار اخباری مبنی بر حمله اراذل و اوباش به بیمارستان فارابی کرمانشاه را تکذیب کرد.

ماجرای درگیری در بیمارستان فارابی کرمانشاه چه بود؟

حمید بهرام زاده در نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار، در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به انتشار تصاویر و اخباری از وقوع درگیری در بیمارستان فارابی کرمانشاه در فضای مجازی، اظهارکرد: در این تصاویر و اخبار عنوان شده اراذل و اوباش قمه به دست به بیمارستان فارابی کرمانشاه حمله کرده اند که آن را تکذیب می کنیم.

وی در توضیح جزییات این حادثه گفت: اخیرا خانواده ای که فرزندانشان بیمار روانی بوده به بیمارستان فارابی مراجعه می کنند که پزشک بیمارستان پس از معاینه بیمار اعلام می کند که فرزند این خانواده باید بستری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه افزود: این فرد پس از تشخیص پزشک مبنی بر لزوم بستری شدن، عصبانی شده و اقدام به تهدید می‌کند و در ادامه با مراجعه مجدد به بیمارستان تهدیدات خود را عملی می کند.

وی گفت: متاسفانه انتشار این خبر در فضای مجازی باعث شد تا شبکه های معاند خدمات رسانی در بیمارستان فارابی کرمانشاه را زیر سوال ببرند، درحالیکه این اخبار از اساس اشتباه بود.

بهرام زاده در ادامه به انتشار کلیپ هایی از نزاع اراذل و اوباش در سطح کرمانشاه طی هفته های اخیر هم اشاره کرد و گفت: این اخبار امنیت جامعه را خدشه دار می کند و احساس ناامنی را سرایت می دهد. از سوی دیگر ذهنیت عمومی نسبت به مردم کرمانشاه را خراب می کند.

وی با تاکید براینکه برای مقابله با وقوع چنین جرائمی در جامعه باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد، اعلام کرد: باید در حوزه فرهنگی برای بالا بردن آستانه تحمل افراد جامعه با همکاری دستگاه های ذیربط اقداماتی اجرایی شود و صرفا به برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اکتفا نشود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه با تاکید براینکه مقابله با مرتکبین جرائم خشن نیز باید جدی تر شود، اظهار کرد: انتظار مردم از پلیس و دستگاه قضایی دستگیری به موقع مرتکبین جرائم خشن و برخورد بازدارنده با آنها است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حوادث این چنینی پلیس همواره تلاش کرده تا به موقع حضور پیدا کند، اما به نظر می رسد نیازمند تشکیل یک تیم واکنش سریع آماده هستیم تا سریع و به موقع به این حوادث ورود کنند.

بهرام زاده ادامه داد: برای رسیدگی سریعتر به چنین پرونده هایی باید شعب ویژه ای هم تشکیل داد و اشد مجازات را برای مرتکبین در نظر گرفت تا مردم ببینند که برخوردها جدی است.

وی افزود: پس از دستگیری و تشکیل پرونده برای مجرمین حرفه ای، باید اطلاع رسانی مرحله به مرحله در خصوص این پرونده ها انجام گیرد تا مردم در جریان برخورد دستگاه قضایی قرار گیرند و نباید به صرف انتشار خبر دستگیری این مجرمین اکتفا کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: از نیروی انتظامی می خواهیم مکان هایی که در آن اقدام به فروش آلات جرم می کنند را شناسایی و جمع آوری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سیاوش سلطان
    0

    آقایان انتظامی و امنیتی مسئولین علاوه بر فشار معیشتی و روانی کرونا با برخورد ناشایست و نبود دستگاه نظارتی حضوری تحریک و دست به این اقدامات می زنند ، قبل از اتفاق چاره کار کنید که بعد انگ روانی و خوراک برای معاندین تهیه نشود ... متاسفانه جوابگویی ادارات بسیار نامطلوب و گاهاً با کنایه و فشار روانی سیاسی افراد را به نقطه جوش می رسانند نمونه بارز آن تلفن گویا ۱۲۴ گرانفروشی و ۱۹۵ نطارت بر عملکرد اپراتورها و آی اس پی ها و تامین اجتماعی و بیمارستان های تابعه تا کجا بنویسم که باور کنید ملت را سگ هار نگرفته ، سوء مدیریت مردم را در مقابل نیروهای انتظامی قرار می دهد ، خودتان بهتر از من می دانید و فریادرسی نیست کافی است بار فشار روانی روی مردم را کم کنند ، مردم ایران بردبار و صبور و وطن دوست هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها