مجوز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها باطل شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد را مبنی بر نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت عضو هیات علمی را باطل کرد.

مجوز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها باطل شد

طبق بند ۲ دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی به شماره ۶۹۳۱۲ مورخ ۹۲/۵/۱۴ پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری می‌توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت و ترجیحا دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط، انتقال یا تغییر رشته بدهند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع را تبعیض ناروا در حق مشمولان و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصل ۱۹ قانون اساسی دانست و جواز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی را خارج از حدود اختیار وضع کننده تشخیص و دستورالعمل مذکور را ابطال کرد.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بهزام
    0

    دیوان عدالت از عدالت حرف میزنند ولی نسل سوم آدمهایی که فقط چند وقت پشت جبهه بودن با استفاده از سهمیه وارد دانشگاه می شوند و بعد هم از وزارت علوم بورس تحصیلی گرفته و با هزینه چند ده هزار دلار ی مدرک دکتری گرفته و باز با استفاده از سهمیه بعنوان هیت علمی در دانشگاه شروع بکار می کنند که از نظر دیوان بی عدالت کاملا بحق است . .

  • کاربر ناشناس
    0

    قانون ظالمانه ای بود خوب شد که برداشته شد

  • بهروز
    0

    این بخشنامه چندین بار تا کنون ابطال شده آخرین بار در اسفند سال 91 بوده، به نظر می رسد دانشگاه‌های دولتی و آزاد این بار نیز چراغ خاموش باز به سبک و سیاق گذشته مبادرت به نقل و انتقال بدون ظابطه فرزندان اعضای هیات علمی خود کنند، شایسته است نهاد های نظارتی ذیربط از جمله سازمان بازرسی کل کشور یکبار برای همیشه و در جهت ایفای حقوق عامه به این مسله ورود نماید و با متخلفان برخورد اساسی و ریشه ای نماید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها