عضو منتخب شورای شهر تهران در گفتگو با خبرفوری:

مشورت اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار جدید تهران ادامه دارد / پیش‌بینی کمیسیون مقابله با فساد در شورای عالی استانها / "املاک نجومی" اتهام بود، فساد در شورای شهر تهران، "نجومی" نبود!

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: برای انتخاب شهردار جدید تهران، با رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس، جهت مشورت جلسات متعددی داشتیم و تصمیم داریم با رئیس جمهور منتخب نیز در این رابطه مشورت داشته باشیم.

مشورت اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار جدید تهران ادامه دارد / پیش‌بینی کمیسیون مقابله با فساد در شورای عالی استانها / "املاک نجومی" اتهام بود، فساد در شورای شهر تهران، "نجومی" نبود!

مهدی چمران در گفتگو با خبر فوری درباره نتیجه جمع بندی اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار جدید تهران گفت: ما از اعضای منتخب شورای تهران درخواست کردیم، لیست اسامی افراد مدنظر را اعلام کنند که یک لیست شامل 41 نام را تحویل ما دادند و ما در حال جمع آوری رزومه افراد هستیم که بررسی را به زودی انجام خواهیم داد.

وی افزود: اعضای شورا برای انتخاب مدیران شهری شاخص های تخصص، تجربه، میزان توانایی های مدیریتی ، تسلط به مسائل اقتصاد شهری ،شناخت شهر تهران، شناخت نظام مسائل شهر تهران و همچنین شرایط اولیه از جمله:ولایی، انقلابی و پاک دست بودن را به عنوان ملاک قرار داده اند.

منتخب دوره ششم شورای شهر تهران در ادامه گفت: اقتصاد شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل خدماتی و عمرانی از وظایف شهرداری است؛ اما مسائل خدماتی و عمرانی شهر به عنوان فرمان اول، در دوره ششم قرار خواهد گرفت، برای مثال: حل مشکل ترافیک،تأمین سلامت شهر،راه اندازی خطوط نیمه تمام مترو و مسائل اقتصادی برای در اولویت قرار دارد.

چمران در پاسخ به این سوال که با توجه به بازداشت چند نفر از اعضای شورا در شهرهای مختلف، چه برنامه ای برای جلوگیری از فساد اعضای شورای شهر دارید، تصریح کرد: ما در شورای استان ها در دوره های قبل، کمیسیون نظارت تشکیل دادیم و حتی به مجلس هم پیشنهاد دادیم که حتما جهت نظارت بر اعضای شورا، چنین کمیسیونی تشکیل دهد و به صورت جدی پیگیری می کردیم.

چمران: عنوان "املاک نجومی" برای شورای شهر جعلی است

مهدی چمران درباره بازداشت چند نفر از اعضای شورای شهر در دوره های قبل هم تصریح کرد: در چند سال گذشته به اعضای شورای شهر تهران، اتهامی با عنوان جعلی "املاک نجومی" زدند که من چنین مسئله ای را رد می کنم چون اصلا مسئله فساد اقتصادی، بین اعضای شورای تهران نداشتیم، فساد نجومی یعنی چند هزار میلیارد به بالا در صورتی که تعداد املاک نجومی، حدودا تعداد 160 واحد بود که 40 تا صحت نداشت و در سه دوره ای که من حضور داشتم، هیچ یک از اعضای شورای شهر در این معاملات نقشی نداشتند.

چمران در رابطه با ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی از قمه کشی یک دختر به نام "هلیا" گفت: ریشه این معضلات از فرهنگ و تربیت است و ما، در شهرداری که علاوه بر یک نهاد خدماتی، یک نهاد اجتماعی است با افزایش فرهنگسراها، مکان های فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد شهدا، سعی بر این داریم که این اتفاق نیوفتد زیرا اگر جوان امروزی شهدا را بشناسد، آن ها را به عنوان الگوی خود قرار می دهد و چنین معضلاتی، کمتر در جامعه رخ می دهد.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • علی
    0

    اگر شما نخواهید ماله بکشید کی باید بکشد خانه چند میلیاردی را مفت بخشیدید خانه هایی که مجانی در اختیار گذاشتید واقعا که از بی حیایی شدی گل سرسبد خلافکارها

  • کاربر ناشناس
    0

    هرکس در این پست بگذارند ؟ فقط از جنس و گروه اصلاح طلب نباشد (غارتگران دین و ایمان .) ( و چپاول گران مال و اموال کشور)

    نظرات شما -
    • آشنا
      0

      دین و ایمان در مقابل اصولگرایان مفسد فی الارض، کارا نیست. اصولگرایان به خدا و آخرت اعتقادی ندارند که چنین دروغ میگویند و به غارت کشور، آسوده پرداخته اند. نفرین برآنها باد

    • اف بر شما!!
      0

      درود بر آشنا!!لعنت خدا ی ایرانیها ،بر دزدان بیسواد،غارتگر اموال مملکت،و حامیان بیسواد تر و رانت خوار آنها

    • رضا سان
      0

      به آشنا درود به شرفت

  • تهران
    0

    لاپوشانی دزدی ها و غارتها و چپاولگری ها از هم اکنون آفاز شد

  • مورچه
    0

    دزدان ودروغگویان

  • ایرانی
    0

    باهمه دزدان و غارتگران نقابدار مشورت کنید دزدترین نقابدار را بعنوان شهردار بر ملت تحمیل کنید . از بردرت شرم نمی کشی اعمال غارتگران را ماله کشی می کنی ؟ بی غیرت.

  • سیاوش سلطان
    0

    دزدی نجومی نبوده ، کوانتومی بوده با سرعت نور ، عیسی شریفی یک نانو ذره سرگردان گرفتار ، پیش میاد گاهی

  • همشهری
    0

    چمران، برای دنیای احمدی نژاد و قالیباف آخرت خودت را به باد دادی؟ در این دزدی ها و غارت بیت المال چه گیر توی بدبخت آمد؟

  • hadad
    0

    اگر قانون از کجا اورده ای، بدون اغماض اجرا می شد، شاهد اینگونه بحث ها و بی اعتمادی مردم به حاکمیت نبودیم.

  • منصف
    0

    جناب چمران حقوق ۵۰ میلیونی ۳ مدیر بانک که شما اصولگرایان با کمک صدا وسیما انقدر تبلیغات کردید وهمه شخصیت های نظام ناله وفغان کردند حقوق های نجومی نام گرفت مبالغی که جمع کل ان به ۱۰ میلیارد هم نمی رسید اما واگذاری چند هزار مسکن وزمین متعلق به شهرداری به مشتی ویژه خوار شکم گنده وافرادی خارج از شهرداری به یک پنجم قیمت و ان هم به صورت قسطی نجومی و ویژه خواری نبود !؟ ملت هر گز امثال تو را رها نخواهد کرد که زمین پنج هزار متری شهرداری در سعادت اباد واوین که الان مجتمع غیر انتفاعی شخصی بنام اسحاق قالیباف شده است چگونه وبه چه قیمتی به او واگذار شده است ؟ زمینی که حداقل بیش از پانصد میلیارد تومان قیمت ان می باشد ؟ چرا وچگونه به پسر شهردار وقت واگذار شده است ؟ یوم تبلی السرائر

  • .....
    0

    پرونده عیسی شریفی همدستانش بعد گذشت ۷ سال هنوز تمام نشده متاسفانه مالبختگان این پرونده به حق خودشان هنوز نرسیده اند وروز به روز ارزش طلب آنها کم میشود فروش برگه های تراکم از سوی اکر گذار وقت شهرداری هنوز تعین تکلیف نشده وبلا تکلیف مانده است

  • محمد
    0

    اگر منفعت نداشت چرا دوباره شما را اوردند چمران شما کاره ای نیستی به تنهایی هیچ رای نداری یکسری تو را وارد لیست می کنند و همانها هم بهت رای می دهند. اخرتی است نکنه اخرتی نباشد ما سرکاریم

    نظرات شما -
    • رضا سان
      0

      رفیق آخرت هست.شک نکن. بنشین نظاره گر باش تا قدرت خداوند راببینی

  • وحید
    0

    جناب چمران با کسب ۴۷۶۰۰۰ رای ماخوذه ازمجموع ۷۵۰۰۰۰۰ حائز شرایط رای دادن ، نماینده اول شورای شهر تهران شد !؟ جناب چمران خودت قاضی ایا تو نماینده واقعی مردم تهران در شورای شهر هستی ؟ تمام دزدی ها وتضییع بیت المال در زمان شهردار اسبق وقائم مقامش بنام عیسی شریفی در وقتی بوده که حضرتعالی رئیس شورای شهر بوده ای لذا حق دارید بگویید فساد شما در واگذاری املاک شهرداری به ویژه خوران نجومی نبوده است ! وجالبه که خودت یک اختراع هم در سخنانت دارید وان این که دزدی واختلاس چند هزار میلیاردی نجومی محسوب می شود پس اختلاس زیر ۱۰۰۰ میلیارد نجومی نیست !!!!!!!؟؟؟؟؟؟ فمن یعمل مثقال ذره خیر یره و من یعمن مثقال ذره شره یره .

  • رفراندوم
    0

    میشه بگی چند کلاس سواد داری ؟؟آیا شما هم دکترای دوره ی اول دبستان را دارید ؟یا اینکه از رانت دوران شاه(ببخشید!!دوران طاغوت) استفاده کرده ای و درس خوانده ای؟؟

  • ستم‌دیده
    0

    چقدر‌میخوای‌بخوری‌حرص‌وطمع‌تاکی

  • علی
    0

    برپدر ومادر دروغگو لعنت خدا جای حق نشسته داری نون برادر شهیدت را میخوری تو کجا اون کجا وگرنه غاز هم نمدادند بچرونی گل بخوره دراین مملکت که امثال شماها بهش حکومت میکنند این نیز بگذرد

  • مورچه
    0

    چطوری اقادزده

  • پزشک سهمیه ای
    0

    با ۶ کلاس سواد شدی ریس شورا

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا خودت در مورد خودت چی فکر میکنی

  • ....
    0

    کمیسیون ماده ۱۰۰را حذف کنید بویژه در شهرهایی مثل کرج. ۹۰درصد فساد از بین می رود

  • محمد
    0

    ان چمران کجا و این چمران کجا فاصله از زمین تا آسمانه

  • رضا سان
    0

    این میز ( سیاست) چه طعمی داره ؟؟؟؟؟؟؟ چمران بسسسسسسسسسه دیگه دست از سرمون بردار چه امیدی به زندگی دارند

  • نسل
    0

    این هم خوب نون خون داداششو میخوره عین دختر سلیمانی

  • ایرونی
    0

    خوشگلا جمع شن موقع بزن بکوبه

  • اكبر اول
    0

    اقاي فيلسوف نجومي نبود حتما جنوني بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها