رئیس اتحادیه گاوداران بجنورد:

سودجویان درخراسان‌ شمالی به پیشواز عیدقربان رفتند/ دلالان در عیدقربان وجدان خود را قربانی می‌کنند

رئیس اتحادیه گاوداران بجنورد با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن عید قربان هستیم، گفت: هشت روزی به فرارسیدن عید قربان باقی مانده است اما چند روزی است که سودجویان به پیشواز این عید بزرگ رفته اند.

سودجویان درخراسان‌ شمالی به پیشواز عیدقربان رفتند/ دلالان در عیدقربان وجدان خود را قربانی می‌کنند

حسینعلی حصاری، با اشاره به اینکه متاسفانه دلالان در حال قربانی کردن وجدان خود برای این عید هستند، اظهارکرد: از روز گذشته دلال ها فعال شده اند و در حال خرید دام با قیمت خیلی کم از دامدار هستند، بطوریکه آن ها را نگهداری کرده تا قیمت دام هر چه به عید قربان نزدکی تر می شویم، بالاتر رود.

وی افزود: در واقع دلال ها در حال افزایش سطح تقاضا و کاهش عرضه برای بالا رفتن قیمت دام برای فروش برای روز عید قربان هستند.

حصاری ادامه داد: به عنوان مثال در روز گذشته قیمت گوسفند ۳۰ کیلویی آماده کشتار به کیلویی ۴۶ هزار تومان رسید این در حالی است که قیمت این گوسفد در چند روز قبل ۴۲ هزار تومان بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن گوسفند وزن بالای ۷۵ کیلویی آماده کشتار که قیمت هرکیلوی آن ۴۵ هزار تومان بوده روز گذشته به ۵۲ هزار تومان رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه دلال ها با همان قیمت اندک دام ها را از دامدارها خریداری و با قیمت خیلی بالا به مشتری ها می فروشند و در این میان سود کلان در جیب این سودجویان می رود و باید دستگاه های نظارتی به منظور جلوگیری از بالاتر رفتن قیمت ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر روند به همین شکل ادامه یابد پیش بینی می شود قیمت هر کیلوگرم گوسفند به ۶۰ هزار تومان نیز برسد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها