یک فعال حوزه کار:

تولید کننده مالیات می دهد ولی کالای قاچاق نه!

به اعتقاد یک فعال حوزه کار، کالای قاچاق در شرایطی بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و دولتی وارد کشور می‌شود که بیشتر تولید کنندگان در داخل با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند و مالیات و عوارض می پردازند.

تولید کننده مالیات می دهد ولی کالای قاچاق نه!

عبداله مختاری واردات قاچاق را در تولید و اشتغال کشور اثرگذار دانست و گفت: قاچاق کالا جامعه و تولیدکننده را تحت فشار قرار داده است. وقتی کالای قاچاق وارد کشور می‌شود تولیدات داخلی دچار مشکل می شود و اشتغال نیروی کار و تولید محصول کارفرما تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی افزود: کالای قاچاق بدون پرداخت عوارض گمرکی و دولتی وارد کشور می‌شود در حالی که بیشتر تولیدکنندگان با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو هستند و پول آب و برق می دهند و عوارض و مالیات می پردازند لذا به دلیل ورود کالای قاچاق، انگیزه تولید و قدرت رقابت را از دست می دهند.

این فعال حوزه کار، با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ کار در کشور اظهار کرد:متاسفانه در بحث فرهنگ سازی و اعتماد به کالای داخلی ضعیف عمل کرده ایم به نحوی که افراد به جای حمایت و خرید کالای داخلی به خرید و مصرف کالاهای خارجی تمایل نشان می دهند، از طرفی تولیدکنندگان هم باید به کیفیت تولید اهمیت بدهند و کالایی تولید کنند که به لحاظ کیفی مورد قبول مصرف‌کننده است.

به گفته مختاری در شرایط حاضر، اهمیت به مقوله کار و فرهنگ کار فراموش‌شده و این مساله بر بازار اشتغال و رفاه اجتماعی تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به طولانی شدن فرایند صدور مجوزها، گفت:برای راه اندازی یک کسب و کار و ایجاد شغل، هزار نفر را باید ببینیم و مجوزهای متعددی لازم است تا افراد بتوانند اشتغالزایی کنند، در حالی که فرایند مجوز دهی باید کوتاه شود و شرایط مساعدتری برای فضای کسب کار به وجود آید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها