برانسون عکس مجری آمریکایی را به فضا برد

برانسون عکس مجری آمریکایی را به فضا برد

گرچه استیون کولبرت تاکنون هرگز به فضا نرفته است اما عکس او به لطف یک میلیاردر بریتانیایی به فضا برده شد.

برانسون که شرکت پرواز فضایی ویرجین گلکتیک را در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد، صبح روز یکشنبه با هواپیمای فضایی خود حدود ۵۵ مایل بالاتر از زمین پرواز کرد. این اولین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک بود. علاوه بر برانسون، دو خلبان و سه کارمند ویرجین گلکتیک نیز در این سفر حضور داشتند. اما عکس کوچکی از کولبرت که مجری برنامه زنده این پرواز فضایی بود، نیز در میان آنها بود.

برانسون پس از پرواز در کنفرانس خبری با نشان دادن عکس کولبرت گفت: من این عکس را به آنجا بردم. کسی می‌تواند تشخیص دهد آن شخص کیست ؟ استیون کولبرت.

برانسون عکس مجری آمریکایی را به فضا برد

فضاپیمای VSS Unity پس از پرواز حدودا یک ساعته، در تاسیسات فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو به زمین نشست. طی پرواز این هواپیما با موفقیت از "VMS Eve "جدا شد و فضاپیمای حامل شش خدمه را به سمت "خط کارمان" برد. خط کارمان خطی فرضی در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین در مدار است. مدت کوتاهی پس از آن موشک یونیتی برای فرود به سمت زمین بازگشت.

برانسون چندین شی دیگر از جمله عکس‌های فرزندان و والدینش را نیز با خود به فضا برده بود.

شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد پروازهای توریستی تجاری خود به لبه فضا را در سال ۲۰۲۲ آغاز کند. این شرکت می‌گوید تقریباً ۶۰۰ نفر بلیط‌های این سفر که مبلغ هر کدام ۲۵۰ هزار دلار است را خریداری کرده‌اند. هزار نفر دیگر نیز سپرده پرداخت کرده‌اند تا در لیست انتظار این شرکت برای خرید دور بعدی فروش این بلیط قرار گیرند.

این شرکت همچنین طی یک قرعه کشی، دو بلیط رایگان برای پروازهای آینده "SpaceShipTwo" به عموم هدیه خواهد داد. کمک‌های مالی حاصل از این امر به موسسه خیریه "Space for Humanity" با هدف ایجاد دسترسی بیشتر به پرواز فضایی اهدا خواهد شد. مهلت ثبت‌نام در این قرعه‌کشی اول سپتامبر به پایان می‌رسد و برندگان در تاریخ ۲۹ سپتامبر معرفی خواهند شد.

کولبرت طی پوشش این برنامه زنده گفت: تصور می‌کنم تجربه بودن در وضعیت گرانش صفر و دیدن سیاره ما از فضا باید لحظه‌ای احساسی و متحول کننده باشد. اگر همسرم اجازه می‌داد، یک دقیقه‌ای به فضا می‌آمدم.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها