کاهش دمای هوای کشور/ رگبار ‌پراکنده در برخی استان ها

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار ‌پراکنده و رعد و برق در برخی استان‌های کشور از امروز (۲۲ تیرماه) از کاهش دمای هوا با میانگین بین یک تا دو درجه در سطح کشور خبر داد.

کاهش دمای هوای کشور/ رگبار ‌پراکنده در برخی استان ها

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۲ تیر) در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرق، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات تهران و سمنان بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین از فردا (۲۳ تیر) تا ‌پایان هفته بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز (۲۲ تیر) در جنوب سیستان و بلوچستان و از فردا (۲۳ تیر) در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. این وضعیت در این مناطق تا ‌پایان هفته جاری تداوم دارد و جمعه (۲۵ تیر) نیز تشدید خواهد شد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: از امروز تا فردا (۲۲ تا ۲۳ تیر) سرعت وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، ایلام و بوشهر افزایش ‌می‌یابد و در بعضی ساعات وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، طی ‌پنج روز آینده به تناوب دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج می‌شود همچنین دمای هوا از فردا (۲۳ تیر) تا ‌پایان هفته جاری به‌طور میانگین بین یک تا دو درجه در سطح کشور کاسته می‌شود. این کاهش دما در سواحل شمالی، شمال غرب، شمال شرق کشور حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ تیرماه) صاف، در بعدازظهر تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ سانتیگراد و طی روز ‌پنجشنبه (۲۴ تیرماه) نیز صاف، در بعد ازظهر تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها