میلیچ: رفتار مدیرعامل باشگاه استقلال شرم‌آور بود/ رادو گفت پرسپولیس مقابل استقلال، رئال مادرید است

مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: رفتارهای خوبی با من نشد و مدیرعامل باشگاه استقلال به قراردادم احترام نگذاشت.

میلیچ: رفتار مدیرعامل باشگاه استقلال شرم‌آور بود/ رادو گفت پرسپولیس مقابل استقلال، رئال مادرید است

هروویه میلیچ درباره بازی‌های یورو 2020 اظهار داشت: مسابقات را دیدم. خیلی باکیفیت بود. خوشحالم ایتالیا قهرمان شد، چرا که استحقاق آن را داشت. با کیه‌زا بازیکن ایتالیا هم‌بازی بودم و با او صحبت می‌کردم. ایتالیایی‌ها بازی به بازی نشان دادند چقدر ارزشمند بودند. ایتالیا به نوعی با توجه به اینکه در این کشور بازی کردم، تیم دوم من بود.

وی در مورد جدایی‌اش از استقلال تصریح کرد: من آدم صادقی هستم و خیلی راحت خودم را با استقلال منطبق کردم. نمی‌توانم بگویم تبدیل به عشق شد، اما ارتباط صمیمی با استقلال داشتم. در کرواسی شنیده بودم این تیم مدت زیادی است که قهرمان نشده و هدفم قهرمانی با استقلال در ایران بود. از همان ابتدای حضورم در استقلال متوجه شدم بعضی‌ها دوست نداشتند بازیکنی مثل من که در سری A ایتالیا بازی کرده است، در این تیم باشد. من براساس نظر استراماچونی آمده بودم و ایشان به خاطر برخی مسائل غیرفوتبالی و عدم تفاهم با مدیریت وقت باشگاه نتوانست بماند و رفت. اوایل حضورم در استقلال منطبق شدن با محیط سخت بود، به ویژه اینکه از لیگی آمده بودم که آخر تاکتیک بود و به یکباره وارد محیط دیگری شده بودم.

مدافع - هافبک کروات تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: پس از آن به من کمک شد تا به اعتمادبه‌نفس برسم. افتخار می‌کنم هر بازی سختی که استقلال داشت، وظیفه‌ام بود در زمین حضور داشته باشم. نوسان و مشکلات زیاد بود. زمانی که به ایران آمدم در فرودگاه دیپورت شدم و دوباره با اصرار استراماچونی برگشتم. روزهای خوبی در استقلال داشتم. سال گذشته وقتی به ماشین‌سازی گل زدم به باشگاه گفتم تمایل دارید با من ادامه همکاری دهید یا نه. من خوب تربیت شده‌ام و دو فرزند دارم و نمی‌خواستم آینده آنها را زیر سؤال ببرم.

میلیچ ادامه داد: یکسری اعداد و ارقام مطرح و قول‌هایی داده شد. چند روز بعد گفتند مشکلات حل شده است و یک ساله تمدید می‌کنند. من قرارداد دو ساله می‌خواستم که گفتند مدیرعامل مخالف است. سر مبالغ صحبت کردم که آن موقع باشگاه به من 10 ماه حقوق به اضافه پاداش‌ها بدهکار بود. مبالغ بدهی را به قرارداد جدیدم انتقال دادم و فکر می‌کردم همه چیز به نفع من خواهد شد. به من گفتند هر چیزی را که هست، پاک می‌کنیم و قرارداد جدید می‌بندیم. یک بند در قرارداد بود که به ازای هر ماه دیرکرد در قراردادم پنج هزار دلار می‌توانم جریمه بگیرم. به یکباره گفتند آن بند دیگر ارزش ندارد و در نظر نخواهیم گرفت!

وی با بیان اینکه هر روز بدهی‌های باشگاه به او بیشتر می‌شده است، یادآور شد: بدهی‌های من هر ماه 50 هزار یورو می‌شد و حقوق من 25 هزار یورو به اضافه پاداش‌ها بود. من هفت ماه حقوق نگرفته بودم و هر بار مدیرعامل تخفیف می‌خواست تا به‌عنوان مثال از پاداش بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و گل‌زده گذشت کنم. اینها انتظار داشتند این پاداش‌ها را ببخشم. هدفم این بود که تاریخ جدیدی برای استقلال بنویسم و پس از 10 سال قهرمانی به دست بیاوریم، اما می‌دیدم باشگاه در هر جلسه دنبال بهانه‌هایی است. زمانی که در میانه فصل به کرواسی رفتم و دو ماه در منزل بودم، با آمدن فرهاد مجیدی با من تماس گرفتند و خواستند که برگردم. طبیعی بود که مدیرعامل باشگاه از بازگشتم خوشحال شود. وقتی برگشتم گفتند که بار دیگر بر سر تمدید قراردادم صحبت خواهد شد. همزمان چند باشگاه دیگر پیشنهاد داده بودند. در اتاق سرمربی درباره بحث پاداش‌ها و گل‌هایم صحبت کردم و ایشان ارقامی را گفت که پاسخ دادم نظرتان این باشد، قبول می‌کنم.

مدافع - هافبک کروات تیم فوتبال استقلال افزود: قبل از اینکه قراردادم با مهدی عبدیان (عضو پیشین هیئت مدیره استقلال) امضا شود، متوجه شدم مدیرعامل کسی است که دوست ندارد قرارداد امضا شود. پس از یک ساعت جلسه را ترک کردم، بدون اینکه نتیجه‌ای داشته باشد. مشکل مالیات هم داشتم. نمی‌خواهم بگویم مدیرعامل تحت دستور کسی بوده یا خط می‌گرفته است، اما به قراردادم احترام نگذاشت. بله، من به ایران آمدم که کار کنم و برای خانواده‌ام پول در بیاورم. کسی با من روراست باشد با تمام وجود در اختیارش خواهم بود. همچنان آمادگی دارم ارتباط خوبی داشته باشم. من در ایران قهرمانی وعده و وعید را گرفتم! به جای قهرمانی، وعده و وعید شنیدم و در این زمینه قهرمان شدم.

میلیچ راجع به ناراحتی بازیکنان از عدم حضور احمد مددی مدیرعامل استقلال در تمرینات گفت: از وقتی به ایران برگشتم ایشان را در تمرینات ندیدم و فقط در لیگ قهرمانان آسیا در سفر با ما 20 روز حضور داشت. شنیدم چند روز پیش سر تمرین آمده است، ولی می‌دانم بازیکنان ناراضی هستند و ایشان فقط قول داده است. البته فهمیدم یک نفر دیگر هم قول داده است. این مسئله را بگویم که مدیرعامل باشگاه چند حقوق را به من پرداخت کرد، اما بدهی‌اش الان بیشتر از مدیرعامل قبلی است. یکسری قول‌ها هم داد که عملی نشد. حتی یکسری پیشنهاداتی که خودش داده بود نیز عملی نشد. هر چند که نمی‌توانم بگویم هیچ پولی نگرفتم.

وی درباره ادامه همکاری‌اش با استقلال تصریح کرد: من از وقتی از ایران خارج شدم وکیلم فسخ قرارداد را فرستاده است و منتظر جواب هستیم. به دنبال برنامه‌های آینده هستم و فعلاً برگشت به ایران را باز گذاشتم، البته نه با این مدیرعامل و افرادی که به ایشان مشورت می‌دهند. دلم می‌خواهد هواداران و مربی را راضی نگه دارم آن هم مربی که بازیکنان را دور خود نگه داشته است. فکر کنم باید به همه تبریک بگویم نه فقط به بازیکنان بلکه سرمربی که برای حفظ تیم تلاش کرده است. روراست می‌گویم هیچ چیزی معلوم نیست و اینکه چه اتفاقی می‌افتد. من تصمیم خودم برای ترک ایران را گرفتم و با سرمربی صحبت کردم و ایشان گفت هر تصمیمی بگیری حمایت می‌کنم. مجیدی گفت من بابت رفتارهایی که شده است، شرمنده‌ام، اما او نباید شرمنده می‌شد. وضعیتی را که امروز مجیدی پیدا کرده است، هر مربی دیگری نمی‌توانست تحمل کند. اینجا فقط قول و قرار می‌دهند، اما مجیدی مربی است که انگیزه می‌دهد تا تیمش حداقل قهرمان جام حذفی شود. همه از قول و قرارها ناامید شده‌اند.

مدافع - هافبک کروات تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا بار اولی که ایران را ترک کرد، قراردادش را فسخ کرده بود، گفت: همه چیز قانونی از طریق فیفا پیگیری شد و مشکلی نبود. قراردادم با استقلال ادامه داشت. در حال حاضر قراردادم یکطرفه فسخ شده است و در زمان مقتضی نامه‌ای برای گرفتن طلبم به فیفا ارسال می‌کنم. یکسری جرایم بابت مسائل دیرکرد قرارداد هم دارم. برای من خنده‌دار است نامه‌ای از باشگاه به من داده‌اند که پنج روز وقت داری به کمیته انضباطی باشگاه بیایی چون تخلفاتی کرده‌ای! تخلفاتی که حالت محاکمه دارد و باید جریمه شوم.

میلیچ درباره اینکه مشکل او با استقلال به مانند مشکل رادوشوویچ با پرسپولیس است، گفت: من با رادو دوست هستم، اما موضوع ما شبیه هم نیست. ما خارجی‌ها آمده‌ایم که کار کنیم. رادو به خانه خود رفت، اما هواداران پرسپولیس او را دوست دارند و محبوب است، اما فکر کنم با این تیم به توافق برسد. من آنقدر استقلال را دوست داشتم که می‌خواستم بمانم اما مسائلی که برای استقلال اتفاق افتاد و برای رادو گفتم، به من گفت پرسپولیس مقابل استقلال رئال مادرید است! با این وضعیت استقلال نمی‌تواند قدم خوبی برای قهرمانی بردارد.

وی در مورد اینکه اگر بخواهد مشکل استقلال را در یک جمله بگوید، بیان کرد: سازمان‌دهی.

مدافع - هافبک کروات تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه دربی‌ها برای او خاطره‌انگیز بوده است، یادآور شد: در دو دربی پاس گل دادم و گل زدم که یکی از آنها مقابل دوستم رادو بود.

میلیچ در پاسخ به اینکه بهترین بازیکن استقلال از نظر او چه کسی است، گفت: مهدی قایدی. البته او نیاز دارد که پخته‌تر شود. درباره بهترین بازیکن غیراستقلالی سوءتفاهم نشود، اما باید بگویم بازیکن در حد کلاس تاپ ندیدم.

وی راجع به دربی یک چهارم نهایی جام حذفی خاطرنشان کرد: دانش فوتبالی‌ام زیاد است و بازی‌ها را خوب درک می‌کنم. دربی، شرایط خاص خودش دارد و فرقی نمی‌کند کدام تیم صدرنشین است و کدام تیم پایین. در پنج دربی حضور داشتم که استقلال در دو دربی بسیار زیبا بازی کرد. دربی سخت است و نمی‌توان به خاطر حساسیت‌ها انتظار بازی زیبا داشت. شاید یک اتفاق کوچک باعث برتری تیمی شود، اتفاقی که در دربی قبلی افتاد. دوست دارم به خاطر هواداران و دوستانم استقلال ببرد.

مدافع - هافبک کروات تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: مردم ایران واقعاً میهمان‌نواز هستند، اما برخی افراد در باشگاه خاطرات زیبای مرا خراب کردند. برخی وسایل فرزندانم در ایران جا ماند، چون باشگاه کرایه منزل را پرداخت نکرد و صاحبخانه آنها را نگه داشت. این مسائل را به خاطر عشقی که هواداران می‌دادند، تحمل کردم. برای من حتی یک حساب بانکی داخلی باز نکردند تا پاداش‌ها را ریالی بدهند. یکسری کارت هدیه می‌دادند که برای کارمندان بود! نمی‌خواهم این خاطرات را مرور کنم، چون اذیت می‌شوم. ایران زیبایی‌های جادویی خودش را دارد. مردم اروپا متأسفانه یک نگاه منفی به ایران دارند، اما دوستان خوبی در این کشور پیدا کردم و شاید یک روز به‌عنوان مربی یا توریست به ایران بیایم و مربی استقلال شوم. از هواداران خواهش می‌کنم برادران مجیدی را حمایت کنند. از فرزاد مجیدی تشکر می‌کنم که وقتی سه ساعت در هتل معطل بودم، پول هتل را پرداخت کرد. این مسئله برای باشگاه و در رأس آن مدیرعاملش شرم‌آور است.

وی در پایان گفت: امیدوارم مجیدی فصل آینده در استقلال بماند. امیدوارم استقلال برنده دربی شود.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها