آینده عایق صوتی در گرو این پیچ فنردار!

یک پیچ فنردار جدید که به راحتی قابل جایگزینی با پیچ‌ های معمولی است، می‌ تواند منجر به کاهش صدا تا ۹ دسی‌بل شود.

آینده عایق صوتی در گرو این پیچ فنردار!

همه ما تاکنون تجربه کرده‌ایم که سعی می‌کنیم کمی بخوابیم اما سر و صدای همسایه‌ها نمی‌گذارد. در واقع آلودگی صوتی می‌تواند یک مشکل بسیار آزار دهنده باشد. اما چه می‌شد اگر راه‌حل آن به جای عایق کردن همه دیوراهای خانه، استفاده از یک پیچ جدید فنردار بود؟

این همان چیزی است که یک محقق در دانشگاه "مالمو" قادر به تحقق آن شده است. "هاکان ورنرسون" از گروه علوم مواد و ریاضیات کاربردی این دانشگاه، یک پیچ جدید ابداع کرده است که می‌تواند میزان صدای قابل دریافت و ملاحظه هر ساختمان را به نصف کاهش دهد و این خبر بسیار خوبی برای نه تنها ساکنان ساختمان‌های پر سر و صدا بلکه برای کارگران ساختمانی است.

"ورنرسون" که این پیچ را با همکاری یک آکوستیک‌ساز تهیه کرده است، گفت: شما با پیچ ما می‌توانید دیوار را نازک‌تر بسازید و فضای بیشتری برای خانه آزاد کنید.

بنابراین با این پیچ فنردار نیازی به ساخت دیوارهای ضخیم‌تر و کف ضخیم‌تر، عایق‌های اضافی یا مصالح ساختمانی بیشتر و پروفیل‌های صوتی گران قیمت نیست. شما به راحتی پیچ‌های معمولی ساختمان را با این پیچ مخصوص جایگزین می‌کنید و از تمام مزایای کاهش آلودگی صوتی آن بهره‌مند می‌شوید.

این پیچ به سادگی با محدود کردن انتقال ارتعاشات به داخل دیوار کار می‌کند و با دارا بودن یک فنر در وسط خود، امواج صوتی را می‌شکند. در نتیجه، افراد حاضر در یک اتاق مجهز به این پیچ مخصوص، صدای کمتری را می‌شنوند.

این پیچ فنردار در آزمایشگاه صدای انگلیس، دانشگاه فنی دانمارک و در موسسه تحقیقاتی "RISE" سوئد آزمایش شده و نشان داده است که استفاده از آن موجب کاهش صدا تا ۹ دسی‌بل می‌شود که به معنی نصف شدن میزان صدای قابل درک است.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها