ورود محموله جدید واکسن کرونا به اراک/ آغاز واکسیناسیون جدید از امروز

محموله جدید واکسن کرونا وارد اراک شده است و مطابق با آنچه علوم پزشکی اراک اعلام کرده، با توجه به سهمیه موجود، واکسیناسیون گروه های هدف از امروز آغاز می شود.

ورود محموله جدید واکسن کرونا به اراک/ آغاز واکسیناسیون جدید از امروز

شهریار حسینی، سرپرست مرکز بهداشت اراک در این رابطه گفته است: سهمیه مرکز بهداشت شهرستان اراک دیروز دریافت شده و با توجه به تعداد واکسن ها، واکسن گروه های سنی ۶۸ تا ۷۰ سال را تزریق خواهیم کرد.

وی افزود: هر سه مرکز واکسیناسیون شهید ساکی، یادگار امام و سالن شهید ثامنی در اراک و در شهرها و روستاها نیز طبق هماهنگی های به عمل آمده، توسط بهورزان و سایر مجموعه بهداشت، واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم حدود دو روز کار واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ تا ۷۰ سال به طول بینجامد و پس از آن با توجه به سهمیه اختصاص یافته، واکسیناسیون گروه سنی زیر ۶۵ سال آغاز شود.

حسینی خاطرنشان کرد: مردم حتما منتظر اعلام یا تماس مرکز بهداشت باشند و به هیچ وجه بدون هماهنگی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند، چراکه ضمن ایجاد تجمع در این مراکز امکان ارائه خدمت به آنان نیز ممکن است میسر نشود.

سرپرست مرکز بهداشت اراک گفت: از دو طریق مراجعه و ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir محل و آدرس و نام مرکز تجمیعی آن به شماره همراه ثبت نام کننده، پیامک می شود یا اطلاع رسانی به گروه های هدف از طریق تلفنی یا پیامکی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر طی این دو روز با آنها تماس حاصل نشد یا نتوانستند در سامانه مذکور ثبت نام کنند، از فردا می توانند به نزدیک ترین محل تجمیعی به سکونتگاه خود، مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت نام در سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت برای دریافت واکسن لازم است.

یاسر قربانی، سخنگوی علوم پزشکی اراک در این باره تاکید کرده است که تمامی افراد بالای ۶۵ سال که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند، باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام بعمل آورند.

قربانی با اشاره به اینکه از واکسینه کردن مراجعه کنندگان بدون نوبت پرهیز خواهد شد، بر ثبت و تزریق واکسن افراد دارای نوبت با کمترین تأخیر زمانی نسبت به زمان نوبت دهی، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به این اطلاعیه، به منظور پرهیز جدی از نوبت دهی دستی در شهرهای بالای بیست هزار نفر، در تمامی سامانه های سطح یک توسط راهبر سیستم به منظور نوبت دهی هوشمند ثبت سریع ساعت فعالیت و ظرفیت روزانه پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون (مجموع ظرفیت روزانه تزریق نوبت اول و دوم) و همچنین استفاده از بارکدخوان یا اپلیکیشن موبایل توسط دانشگاه هایی که از سامانه سیب استفاده می کنند جهت تسهیل و تسریع در ثبت واکسن به عمل خواهد آمد.

روند شیوع کرونا در استان دوباره شیب افزایشی پیدا کرده و همین امر نگرانی ها را دوباره افزایش داده است.

به گفته سید محمد جمالیان، رئیس علوم پزشکی اراک در سطح کشور بخصوص استان مرکزی شاهد یک روند افزایشی در مراجعین بیماران کرونایی هستیم که در آمار مقایسه ای در هفته اول و دوم، میزان بستری ها بیش از ۳۰ درصد و میزان سرپایی ها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که این امر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر نشان می دهد.

وی در ادامه به کاهش هشت درصدی مرگ و میر اشاره کرد و یادآورشد: اگر چه آمار مرگ و میر کاهش یافته، اما توجه شود که با افزایش بستری ها، دو هفته طول می کشد که آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا کند.

آنچه بسیار مورد تاکید است، رعایت پروتکل ها علیرغم انجام واکسیناسیون است، چراکه واکسیناسیون زمانی می تواند به هدف اصلی خود برسد که بخش قابل توجهی از مردم علیه کرونا واکسینه شده باشند پس تا آنزمان باید همچنان بر رعایت پروتکل ها تاکید و در این زمینه توسط تمامی اقشار اقدام شود، چراکه هرگونه عادی انگاری، مساوی با افزایش آمارهای نگران کننده و تحمیل فشار بسیار بر کادر درمان خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها