هفت طرح حوزه علوم زمین رونمایی شد

همزمان با افتتاح مرکز نوآوری علوم زمین از ۷ طرح مرتبط با این حوزه رونمایی شد.

هفت طرح حوزه علوم زمین رونمایی شد

این طرح‌ها به این شرح است:

دستگاه جز و مد سنج/ مجری طرح محمد بیات

این دستگاه به منظور اندازه گیری و ثبت تغییرات سطح دریا (جزر و مد) و با هدف مطالعه، پایش و تهیه جداول پیش بینی و نیز کاربردهای متنوع در حوزه هیدروگرافی، پروژه‌های عمرانی ساحلی و فراساحلی برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده است.

طراحی فیلتر زئولیتی برای کاهش آلاینده‌های خروجی از خودروها/ سرپرست طرح ساحل شریفی

با توجه به آلودگی بالای هوا در کشور و نیز چالش‌ها و تحریم‌ها در زمینه واردات کاتالیست مناسب خودرو و همچنین با توجه به منابع گسترده زئولیت در کشور امکان ساخت فیلترهای مناسب جاذب زئولیتی با کیفیت جذب مناسب، ساختار محکم و قیمت مناسب وجود دارد.

استفاده از زئولیت در افزایش بهره وری صنعت دام/ سرپرست طرح مصلی

بررسی امکان استفاده علمی و صنعتی انواع زئولیت‌ها به عنوان مکمل در خوراک دام و طیور به منظور افزایش سرعت رشد دام، بهبود سلامت و در نتیجه افزایش کیفیت محصول و در نهایت کاهش زمان عرضه محصولات دامی به بازار از دستاوردهای این طرح است.

طراحی صابون بر پایه افزودنی‌های معدنی/ مجری طرح یاسمن مومنی

فرمولاسیون و تولید صابون‌های بر پایه افزودنی‌ها و کانی‌های معدنی با خواص درمانی و جذب پوشش‌ کنترل شده با استفاده از پایه‌های طبیعی صابون که در نتیجه آن استفاده از مواد شیمیایی کمتر اثربخشی بیشتر پدید می آید.

طراحی سایت فروش و تامین مواد و تجهیزات معدنی و شیمیایی/ مجری طرح طناز محمودی

برنامه و هدف اصلی طراحی سایت و نرم افزار برای دسترسی راحت متقاضیان به مواد و تجهیزات معدنی و شیمیایی است که با مراجعه به سایت علاوه بر خرید محصولی با کیفیت، مطالب به روز و آموزنده در آن بارگذاری شده است.

توسعه ژئوتوریسم/ مجری طرح مهرداد سرهنگی

ژئوتوریسم حوزه نوینی در صنعت گردشگری است که در دو دهه اخیر مورد توجه فعالان صنعت گردشگری و حمایت ویژه سازمان یونسکو قرار گرفته است.

با این نگرش لزوم توجه به ژئوتوریسم در کشور بیشتر از پیش احساس می‌شود و گسترش آن نیاز به تهیه و تولید مستندات، نقشه و اطلس‌های جاذبه‌های ژئوتوریسم است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی مناطق محلی و در نهایت کشور را در پی خواهد داشت.

دستگاه CTD

این دستگاه به منظور تعیین صوت در لایه‌های مختلف آب و همچنین کاربرد آن در عملیات هیدروگرافی و مطالعات اقیانوس شناسی با اندازه گیری پارامترهای فیزیکی آب شامل دما، هدایت الکتریکی و فشار طراحی شده است.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها