سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ویروس دلتا پلاس در ایران مشاهده نشده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ویروس دلتا پلاس در کشور فعلاً مشاهده قطعی نشده است، البته این احتمال وجود دارد که ویروس‌ وارد کشور شده باشد اما هنوز شناسایی نشده باشد.

ویروس دلتا پلاس در ایران مشاهده نشده است

علیرضا رییسی درباره ویروس دلتا کرونا گفت: این ویروس چندین ماه است که در سراسر کشور وجود دارد و اینکه برخی مسئولان استانی اعلام می‌کنند در فلان استان مشاهده شده است، به این دلیل است که آنها ویروس دلتا کرونا را به تازگی مشاهده کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان می‌گویند مرز‌ها باید بسته شود تا ویروس دلتا به کشور ورود نکند، اما این در حالی است که دلتا کرونا به کشور ما آمده است و اگر قصد بستن مرز‌ها وجود دارد به این دلیل است که حجم شهر‌ها آلوده‌تر از این مقدار نشود، زیرا هر یک نفر می‌تواند صد‌ها نفر را آلوده کند.

رییسی در پاسخ به اینکه ویروس دلتا پلاس در ایران مشاهده شده است یا خیر، تصریح کرد: خیر، ویروس دلتا پلاس در کشور فعلاً مشاهده قطعی نشده است، البته این احتمال وجود دارد که ویروس‌ وارد کشور شده باشد اما هنوز شناسایی نشده باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برخی حواشی پیرامون لغو آزمون‌ها، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی تا امروز هیچ یک از آزمون‌ها را لغو نکرده‌اند.

وی افزود: ما شیوه‌نامه‌های لازم برای برگزاری هر آزمون را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و می‌گوییم اگر این موارد رعایت شود، برگزاری آزمون بلامانع است.

لذا اگر آزمونی لغو شده است، خود مسئولان برگزارکننده آزمون به دلیل اینکه توانایی رعایت شیوه‌نامه‌ها را نداشتند، آن آزمون را لغو کردند و آزمون‌ها از سوی وزارت بهداشت یا ستاد ملی کرونا لغو نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • غریبه
    0

    دنا پلاس که در مجلس شورای اسلامی مشاهده شد

  • حبیب
    0

    کلاً خاک برسرتان با این مدیریت کرونایتان. دلتا پلاس که هیچی با وضعیت موجود تا چند مدت دیگه ایران پلاس را به جهان معرفی می کنیم که هیچ واکسنی حتی فایزر هم در مقابلش کم میاره.

  • غلام
    0

    اولش همیشه همینو میگن. فلان مشکل و یا بیماری یافت نشد شایعه است . بعد یهو میگن در حال انتشاره اونهم تا عمق کشور رفته اوضاع خرابه و از این جور حرفا

  • ناشناس
    0

    اگر مشاهده شد بدین به نماینده ها به جایش دنا پلاس ها رو بگبرین بدین مردم، دلتا پلاس که برای نماینده ها با کلاس تره خخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    همه چی خوبه امن و امان. نه ویروسی هست نه دلتایی نه بیماری نه گرونی و نه... فقط شما مسئولان هستین. شما نباشین مملکت خوب میشه

  • علی
    0

    یعنی بی کفایت تر از این مسئولان بهداشت ایران تو دنیا وجود داره؟فکر نکنم

  • مبینا
    0

    فقط خفه شید

  • یک نفر
    0

    هی با موج اول ، دوم ، سوم ... پننجم . موجی مون کردین باز این حرفا اثر نداشت، دلتا و دلتا پلاس رو شوع کردین. دروغ دروغ دروغ . بس کنید. حالا هر کی هم واکسن میزنه بیشتر میمیره . 60 درصد کشته شدگان واکسن زده بودن. در صورتی که درصد واکسن نزده ها خیی بیشتر. یم اجماع بین المللی بین اینا هست که مردم رو بیشتر بکشن.

  • امیر علی
    0

    چیه؟ الان دنبالش هستید که واردش کنید؟ اگر وسط یه جزیره ناکجا آباد در اقیانوس اطلس این بیماری را دیدید، قول می دم که چند پرواز به اونجا می گذارید و بعد از اینکه در ایران همه گیر شد می گید وارد موج ششم و هفتم و... شدیم.

  • زهرا
    0

    یه دفه میگین هست حاا میگی نیس سر خودت. نو. کلاه بزارین

  • رضا95
    0

    راست میگه چون کیهان چیزی نگفته وگشت ارشادهم چیزی پیدا نکرده .تودوربین پلیس هم پیدانشد.پس نبست.

  • ناشناس
    0

    زر مفت ميزني مردم خسته شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها