پروژه دانشمندان انگلیسی برای تشخیص سرطان و نجات بیماران

دانشمندان انگلیسی در یک پروژه بزرگ گردهم آمده‌ اند تا به بهبود تشخیص سرطان کمک کنند و نجات جان افراد مبتلا به این بیماری را امکان‌ پذیر سازند.

پروژه دانشمندان انگلیسی برای تشخیص سرطان و نجات بیماران

"دانشگاه لنکستر"(Lancaster University) انگلستان، گروهی از متخصصان را برای یک بررسی گسترده در مورد سرطان گردهم آورده است تا به بهبود تشخیص ابتدایی این بیماری و نجات زندگی بیماران کمک کند.

دکتر "لوئیجی سدا"(Luigi Sedda)، سرپرست این پژوهش گفت: بیشتر پژوهش‌های پیشین، سرطان‌ها را به صورت جداگانه در نظر گرفته‌اند اما شناسایی وجود سرطان‌های بیشتر در محل یکسان می‌تواند علت‌های بیشتری برای بیماری مشخص کند.

این پژوهش جدید که با بودجه موسسه پژوهشی "Health Innovation Campus" در حال انجام شدن است، به تحلیل و بررسی عوامل متفاوتی از جمله عوامل محیطی، اجتماعی و اقتصادی و نحوه تاثیر آنها بر تشخیص سرطان خواهد پرداخت. پژوهشگران از یک مجموعه بزرگ داده‌های مربوط به بیماران استفاده خواهند کرد که اطلاعات حیاتی را برای کمک به تشخیص و درمان بیماری به پزشکان ارائه می‌دهد.

این یک پژوهش بسیار مهم است زیرا می‌تواند تصویر دقیقی را از ارتباط میان علت‌های بالقوه و انواع متداول سرطان در سطح خرد و کلان به ما نشان دهد.

پژوهشگران پس از تکمیل مرحله نخست این پروژه، ابزارهای بررسی را ابداع خواهند کرد که امکان بررسی یافته‌های پژوهش را فراهم می‌کند. پژوهشگران امیدوارند که این پروژه و روش تجزیه و تحلیل آن در سایر نواحی اطراف انگلستان نیز به کار گرفته شود و تاثیر آن در مقیاس ملی افزایش یابد.

دکتر "شری کوتاری"(Sherry Kothari)، مدیر موسسه Health Innovation Campus گفت: این پروژه دقیقا همان چیزی است که موسسه ما برای رسیدن به آن طراحی شده است؛ یعنی گردهم آوردن متخصصان برای بررسی بیماری‌های مهم و یافتن راه‌حل‌هایی با تاثیر قابل توجه بر جامعه. سازمان "North West Cancer Research"، یکی از نخستین سازمان‌هایی بود که به ساختمان جدید ما نقل مکان کرد زیرا آنها اهمیت این نوع همکاری را درک می‌کنند. گروه ما توانست امکان همکاری میان آنها با لوئیجی و همکارانش را فراهم کند تا داده‌هایی فراهم شوند که امکان تحقق این پژوهش را فراهم می‌کنند.

وی افزود: ما بسیار خرسندیم که بودجه مورد تایید قرار گرفته است و مشتاقانه منتظریم ببینیم که این پروژه چگونه به درک ما در مورد برخی از ارتباطات میان علت‌های سرطان کمک می‌کند و اینکه چگونه می‌توان از یافته‌های این پژوهش برای نجات دادن جان انسان‌ها و تشخیص زودهنگام بیماری استفاده کرد تا الهام‌بخش پژوهش‌های مشابه باشد.

این پروژه علاوه بر بررسی داده‌های حوزه سلامت، پژوهشگرانی را از "دانشگاه جان مورز لیورپول"(LJMU) گردهم خواهد آورد تا به مصاحبه با بیماران و جمع‌آوری اطلاعات در مورد تجربیات آنها بپردازند.

"آلستر ریچاردز"(Alastair Richards)، مدیرعامل "North West Cancer Research" گفت: ما بسیار خوشحالیم که این پروژه مهم در حال انجام شدن است تا به ما کمک کند که سرطان و عوامل بروز آن را درک کنیم. هم در لانکاشر و هم در کامبریا، سطوح بالایی از سرطان وجود دارد و درک دلیل این موضوع، به "سرویس سلامت همگانی"(NHS) کمک خواهد کرد تا تغییراتی را در زندگی ساکنان این مناطق ایجاد کنند.

دکتر "اندی ناکس"(Andy Knox)، مدیر پروژه "Integrated Care System" گفت: این یک پروژه پژوهشی بسیار مهم است و پرداختن به آن یک امتیاز به شمار می‌رود. سرطان بر زندگی همه ما با روش‌های گوناگون اثر می‌گذارد. ما می‌خواهیم به واسطه همکاری با جوامع و مشارکت‌های گوناگون بفهمیم که چگونه می‌توانیم یک تغییر واقعی را به ویژه برای افرادی ایجاد کنیم که بیشتر در معرض خطر هستند.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها