قبض برق و خدمت بزرگ علی کریمی!

محمد فاضلی/ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

قبض برق و خدمت بزرگ علی کریمی!

علی کریمی وقتی فوتبال بازی می‌کرد، بازیکن محبوب میلیون‌ها ایرانی و از جمله من بود. همین علی کریمی خوش‌خاطره، دیروز خدمتی به اقتصاد ایران کرده و قبض برق منزلش را منتشر کرده است. او فرصتی فراهم کرده تا چند واقعیت خیلی گل درشت به چشم بیاید.

علی آقای کریمی در منزل‌شان در فاصله ۴ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۰ (یک ماه) برابر ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده‌اند و باید ۴۶۳۰۱۷۵ (چهار میلیون و ششصد و سی هزار و صد و هفتاد و پنج) تومان هزینه برق می‌پرداخته‌اند، و البته اخطار قطع به دلیل دیرکرد در پرداخت هم دریافت کرده‌اند.

اگر سال‌ها درباره خسارات شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران داد و فریاد می‌کردیم به اندازه همین قبض برق علی آقای کریمی نمی‌توانستیم واقعیات را بیان کنیم. خواهش می‌کنم به محاسبات زیر دقت کنید.

۱. برای تولید سه کیلووات‌ساعت برق یک متر مکعب گاز مصرف می‌شود، پس برای تولید ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۰۹۳ مترمکعب گاز مصرف شده است.

۲. قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه و عراق حدود ۲۴ سنت دلار به ازای هر مترمکعب است، پس ۵۰۲۳۲ سنت دلار معادل ۵۰۲ دلار پول گازی است که برای تأمین برق منزل آقای کریمی صرف شده است.

۳. قیمت دلار در بازار امروز تهران ۲۴۹۰۰ تومان است، پس هزینه گاز مصرفی برای تأمین برق منزل آقای کریمی ۱۲۵۰۷۷۶۸ (دوازده میلیون و پانصد و هفت هزار و هفتصد و شصت و هشت) تومان شده است.

۴. وزارت نیرو هر کیلووات‌ساعت برق را از نیروگاه‌ها - به غیر از هزینه سوخت - به قیمت ۳۳۶ تومان می‌خرد؛ بنابراین هزینه تولید (تبدیل گاز به برق در نیروگاه) هم برای ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۱۱۰۰۸۰ (دو میلیون و صد و ده هزار و هشتاد) تومان شده است.

۵. مجموع هزینه برق منزل آقای کریمی برای اقتصاد ملی ایران ۱۴۶۱۷۸۴۸ (چهارده میلیون و ششصد و هفده هزار و هشتصد و چهل و هشت) تومان شده است.

۶. شرکت توزیع برق با همه ملاحظات مربوط به تعرفه برق پرمصرف‌ها، از آقای کریمی خواسته ۴۶۳۰۱۷۵ تومان از مبلغ ۱۴۶۱۷۸۴۸ تومان را بپردازند. آقای کریمی به این ترتیب مبلغ ۹۹۸۷۶۷۳ تومان بابت برق مصرفی یک ماه منزل‌شان از اقتصاد ملی ایران یارانه دریافت می‌کنند.

خوب دقت کنید که مبلغ یارانه برق منزل آقای کریمی برابر با یارانه ماهیانه ۴۵۳۰۰ تومانی ۲۲۰ نفر است.

هیچ سخنرانی، برنامه تلویزیونی یا پژوهش علمی نمی‌تواند به این دقت و صراحت و شفافیت عمق ناعادلانه بودن نظام قیمت‌گذاری انرژی در ایران را نشان دهد.

نظام موجود قیمت‌گذاری دستوری دولت بر انرژی، چیزی جز انتقال منابع ملی به برخوردارترین اقشار جامعه نیست. این نظام اقتصادی از اساس غیرعادلانه است. کدام کتاب عدالت حکم می‌کند یارانه ماهیانه ۲۲۰ نفر، به برق مصرفی یک نفر از ثروتمندترین اقشار جامعه منتقل شود؟

جنجال قبض برق علی کریمی

نتیجه‌گیری اجتماعی
۱. علی آقای کریمی مقصر این بی‌عدالتی نیست، او مثل هر شهروند دیگری طبق قوانین و رویه‌های موجود زندگی می‌کند. او زمانی با قواعد فیفا فوتبال بازی می‌کرد و حالا با قواعد این کشور برق مصرف می‌کند. ساختار دستوری قیمت‌گذاری انرژی است که از او می‌خواهد این مقدار بپردازد و ماهی قریب به ۱۰ میلیون تومان یارانه برق بگیرد.

۲. این ماجرا نباید به ابزاری برای حمله به سلبریتی‌هایی، چون علی کریمی تبدیل شود. آن‌ها مثل همه شهروندان خودشان را با قواعد تطبیق می‌دهند. نقد قبض برق علی کریمی، نقد ساختار اقتصادی دستوری، با مداخله حداکثری بی‌کیفیت دولت در اقتصاد، و پوپولیسم پنهان در پس این وضعیت به نام عدالت است.

دو نکته مهم
۱. سهم علی کریمی از رانت برق، با محاسبات فوق حداکثر سالی ۱۲۰ میلیون تومان یارانه برق است. این رقم در میان رقم واقعی رانت‌هایی که ناعادلانه در اقتصاد انرژی ایران توزیع می‌شوند هیچ نیست. رقم واقعی به ده‌ها و صد‌ها هزار میلیارد تومان در اشکال مختلف از جمله شامل هدررفت، می‌رسد.

۲. اقتصاد و سیاست عمومی سال‌هاست راه‌های اجتناب از این بی‌عدالتی و هم‌زمان رسیدگی به اقشار محروم با نظام‌های رفاهی هوشمند و هدفمند را یافته است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 82
  • کاربر ناشناس
    0

    تف

  • آ
    0

    شما‌پرداخت‌هارا‌ازاد‌حساب‌کنید‌بعد‌دریافت‌راهم‌آزاد.

  • قلی
    0

    درود بر این استاد هوشمند و ریزبین که عالی تفسیر کردن

  • آذری
    0

    ... بنازم . مستند ، مستدل و محکمه پسند اگر همه اقتصاد کشور به همین شکل شفاف شد و یارانه های پنهان آشکار شد ، اونوقت یقین بدانید تورم و گرانی و رانت و اختلاس و هزار کوفت دیگه حل خواهد شد.

  • شناس
    0

    یه چیزی هم من اضافه کنم از این تاریخ به بعد می تونید به راحتی با وارد کردن شناسه قبض بالا ببینید علی کریمی در این ساختمونش چقدر برق مصرف کرده

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      :)))))))))

    • داروغه
      0

      من شناسه رو سیو کردم هر ماه خودم قبضشو پرداخت میکنم

    • به داروغه
      0

      داروغه مشخصه آقازاده ای چون هم همسایه رفسنجانیا هستی هم میتونی هر ماه پول قبض برق نجومی رو پرداخت کنی

    • ک
      0

      به داروغه ، آقای علی کریمی احتیاج به بذل و بخشش کسی نداره برو اگه پولی داری به دو تا بدبخت بیچاره کمک کن لوتی

  • دن کیشوت
    0

    سی سال است گلویمان پاره شد از بس که گفتیم در این مملکت بی عدالتی حکمفرماست و هزاران نمونه و مصداق آوردیم و کسی احسنت و بارک الله نگفت، هیچی، تکفیر هم شدیم، حالا این به اصطلاح استاد، به تازگی مطلبی را کشف کرده، تو گویی زکریای رازی الکل را کشف کرده، به به و چه چه از هر طرف بلند است. این آقا آن چنان علی کریمی بدبخت را که بابت هر تومان از دارایی اش، کیلومترها در ایران و آلمان و کشور های شیخ نشین دویده، یکی از ثروتمند ترین افراد کشور معرفی می‌کند که هرکس نداند فکر می کند، کریمی، بابک زنجانی است و تازه خود بابک زنجانی در ثروت ناخن کوچیکه رییس بیمارستان مسیح دانشوری هم نمی شود.

    نظرات شما -
    • به دن کیشوت مغز فندق
      0

      خب مغز فندقی دویده که دویده نباید پول برقشو پرداخت کنه؟اینهمه برق مصرف کرده دیگه باید پرداخت کنه چکار ثروتش داریم داره که داره به ما چه اما نباید پول برقشو پرداخت کنه وقتی برق خونه تو مغز فندق قطع بشه دلیلش مصرف برق زیاد همین بچه پولدار علی کریمی است دیگه ای دن کیشوت مزدور اسراییلی

  • امیر علی
    0

    یعنی آقای علی کریمی تقریبا پنج دستگاه خنک کننده دارند که در طول ماه بدون وقفه ( ۲۴ ساعته ) این دستگاه ها فعالیت می کردند علی برکت ا... ایشان بودند که می گفتند فدراسیون فوتبال را سرو سامان می دهم و عاری از پلیدیها می کنم !!!!!!!!!!!!!!..........

  • ح
    0

    خوب دقت کنید که مبلغ یارانه برق منزل آقای کریمی (ونمونه های بسیاری دیگر =۲در ۱۰۰) برابر با یارانه ماهیانه ۴۵۳۰۰ تومانی ۲۲۰ نفر است.

  • سعید
    0

    چقدر منصفانه و مودبانه و عالمانه؛ لذت بردم.

  • رمضانی
    0

    علی کریمی نمونه کامل یک مرفه بی درد و برج عاج نشین است . از اسطوره بودنش فقط ی بازی خوبشه وگرنه از لحاظ اخلاقی در مقایسه با شخصی چون دایی اندر خم ی کوچه است .9 رای تاریخی وتحقیر آمیزش درانتخابات فدراسیون فوتبال نمونه ای از وزن اجتماعی او در بین اهالی ورزش است

  • الف
    0

    حرفهای استاد درست اما اینم درنظر بگیرید که مردم مجبورن برای پرایدی که ده میلیون می ارزه صد میلیون بدن.یعنی از اینورم دولت خرجش رو در میاره.خلاصه ساختار خراب اندر خرابه

  • بدون نام
    0

    پول یه ماه کارکردن ما بدبختها

  • ناشناس
    0

    احسنت کاش شما مسول برق مملکت بودی بی عدالتی کم میشد

  • سعید
    0

    متاسفانه دراین چندروزبعضی ها با بی انصافی علیه جادوگرآسیا جبهه گرفتندوواقعاکارزشتی انجام دادند؛مگرفقط علی کریمی جلوی اصلاح قیمت های انرژی رو گرفته؛آخه چراندانسته به یک انسان بامعرفت تهمت وافترامیزنیم؛به جای اینکه قانون هدفمندی یارانه ها رو به درستی اجراکنیم وجلوی فسادمرفهین بی دردورانت خواران نجومی بگیر روبگیریم ،داریم به افتخار ایران وآسیا ناسزامیگوییم وحال آنکه به والله قسم علی کریمی تمام ثروت خودرابا لیاقت خودازاعراب دوشیده وخدامیداندکه ریالی ازاین مملکت ونظام نگرفته وتازه دراین چندسال میلیاردهاتومان به خانواده های مستحق ونیازمند کمک کرده است بدون آنکه حرفی بزند وریا کند؛متاسفم برای آنهایی که این چندروز دل اسطوره وجادوگرآسیا راشکستند!

    نظرات شما -
    • تقی معمولی
      0

      صحبت داشتن لیاقت یا نداشتن لیاقت ایشان نیست صحبت این است که اگر همه ما بخواهیم مثل ایشان برق مصرف کنیم اگر کل ایران هم تبدیل به نیروگاه شود باز هم برق کم می اوریم لطفا منصف باشیم وبیت المال رو به شایستگی کسی ربط ندهیم

  • مجيد
    0

    دوستان به نظرم ميشه راحت اين مشكل رو حل كرد . ميانگين مصرف برق يك خانه 200 متري تو تهران رو باهاش يارانه اي حساب كنن و مازاد بر مصرفش رو به قيمت آزاد . بعد ببينن تو مصرف صرفه جويي ميشه يا خير توسط امثال آقاي كريمي .

  • هادی
    0

    واقعا جای تاسف داره برای اونهایی که این چندروز دل جادوگر بامعرفت آسیاروشکستند؛فردی که تو دلش چیزی نیست وقصرمجلل امارات وویلای لوکس لواسون درنظرش هیچ وپوچه وفقط فکر کمک کردن به مردم عادی وبدبخته بدون اینکه کسی بدونه این بامعرفت کیه!

    نظرات شما -
    • به هادی
      0

      برو ماست تو بخور بابا

    • به هادی
      0

      زارررررررررررررت.زارررررررررررررررت.زاررررررررررررت

  • مرتضی
    0

    علی کریمی به هرچی برسه حقشه ونوش جونش،کسی که مایه افتخاروغرورهمه ایرانیهاست فقط باعرضه ولیاقت خودش به ثروت رسیده وقیاس جادوگربامرفهین ورانت خواران بی خاصیت واقعا جفا درحق اسطوره آسیاست.

    نظرات شما -
    • به مرتضی
      0

      رانت خوار خودتی با همین اسطوره ات علی کریمی بچه پولدار مرفه،مغز گلابی،افتخاره برا خودش به تو چی میرسه اخه اینجا داری طرفداری میکنی ازش

  • مهدی
    0

    خب گیریم که مثلا قبض ها برای افراد ثروتمند بیشتر محاسبه شود و مالیات و هر چیز دیگری هم اضافه. اونوقت پول حاصل از این درآمد به جیب مردم عادی خواهد رفت؟ پاسخ : مثل همیشه خیییییر.

  • شمالی
    0

    عجب محاسبه کثیفی......قیمت گاز را صادراتی حساب کردی و قیمت دلار را به حساب بازار تهران؟؟؟؟ عجب

  • فریبرز
    0

    اگر میخواهید بفرمایید که چقدر سوبسیت در برق دریافت میکنیم ،در کنارش هم بفرمایید چقدر از ثروت ملی میبایست در جیب مردم می امد که نیامد

  • عبِِِِِد
    0

    اگه در این بحران انرژی قبض میلیونی برق ... رو میذاشتن در فضای مجازی اونوقت مرثیه خوانی و اشک تمساح بعضی ها برا مردم بی آب وبرق این روزای جنوب شرق کشور دل همه رو جریحه دارمیکرد ما چقدر استاد ماله کشی رفتار سلبریتی ها شدیم

  • ملا شرالدین
    0

    شماهایی که اینجا کامنت گذاشتید و حرفای این بچه پولدار را تایید کردید و ازش طرفداری کردید اخه گلابیها به شما چی میرسه ؟این که بچه پولداره و داره حال میکنه واسه خودش شما چرا این وسط نخود آش شدید بابا شماها که تو نون شب خودتون موندید ..چقدر شماهایی که کامنت گذاشتید و از این سوسول طرفداری کردید گلابی تشریف دارید.خخخخخخ

    نظرات شما -
    • امید
      0

      پس از مسولین دزد طرفداری کنیم

    • سالار
      0

      تو خوبی شفتالو شفتک

  • به مرتضی
    0

    موافقم،آنکه باید تکفیر شود علی کریمی عزیز و حق گو نیست،بلکه کفاشیان و تاج و رویانیان و امثالهم هستند که ورزش ایران را به گند کشیدند،نابرده رنج صاحب گنج شدند،نه علی کریمی که با صراحت لهجه اش لرزه بر اندام رانت خواران می اندازد.

  • متین
    0

    استاد بهتره اینقدر فلسفه نچینین پول برق میره توی جیب دولت جم میشه و نوبت هرکی باشه اختلاس می کنه و برمیداره میره ..ولی همین علی کریم اینقدر محبوب هستش و مردم از خیلی از مسئولین مملکتی بیشتر قبولش دارن که حاضرن قبضشو پرداخت کنن

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      متین جوک نگو

    • متین
      0

      یا بهت فشار اومده یا هم از توبره میخوری یا هم از آخور سعید

    • reza
      0

      موافقم اقا کریمی اینقدر دلمون رو شاد کرده که تمام مسئولین نکردن

  • دارا
    0

    استادی که میای این مطلب رو میزنی زمانی میتونی همه چیو به دلاری حساب کنی که خود دولت باعث شده بشه ۲۵ تومن که حقوقی هم که مردم میگیرن دلاری بدید پس بیخود این حساب کتاب و صادرات رو ملاک قرار نده و صورت مسئله گرونی رو پاک نکن

  • محسن
    0

    جادوگر قلابی فقط قبض برقش جادوییه

  • ناشناس
    0

    این آقادهنونی نیست که میخواست ریییس فدارسیون فوتبال ایران بشه ؟!!!

    نظرات شما -
    • رها
      0

      مگه چیه دست تو جیب مردم که نکرده حالا میخواهید خرابش کنید ولی کور خوندید با این چیزها خراب نمیشه شما حساب خونه همه دزدهای کشور رو هم بکنید نه اینکه اقای کریمی صادقانه عکس قبضش رو استوری کرد وشما هم از اب گل الود ماهی گرفتید دردش بخوره تو سر همه مسولین دزد کشور و فرزندانشون

  • رسول
    0

    استاد فاضلی کی تورو اجیر کرده این محاسبات رو انجام بدی آیا میتونی قبض برق همه مسئولین اعم از بالا و پایین رو اینطوری حساب کتاب کنی یا فقط اجیرت کردن یه آدم محبوب رو تخریب کنی استاد...

  • رضا
    0

    چطوری ۴۵۵۰۰ بالا بره ویژخوری و خوشخوری و رانتخوری شده بلای جان ومال و ناموس وآینده و حال و کشور وحتی دین وبی احترامی و بی تفاوتی نسبت و انسانیت ومحیط زیست شده دیگر.عدالت واقعی را ازخودمان شروع کنیم در کنارهم زندگی زیبا میشه وگرنه به توفی نمی ارزه.

  • دبهل
    0

    غیر مستقیم میخوان خرابش کنن.سهم آقازراده ها وآخوندها دراین مملکت رانتش به تریلیون هامیرسد .آگر عرضه دارین مال اونهارا بگین .آدم فروش ها.

    نظرات شما -
    • شش
      0

      تریلیون؟؟؟؟یه چی شنیدی تو ماهواره فقط میخواستی بگی....دیگه نمیدونی چی میگی،کجا میگی

  • م ب
    0

    حالا ببین مالکان کارخانه های ذوب متوسط چقدر یارانه میگیرند سرب و روی و......

  • نظرگو
    0

    ...اگه دعوا بشه هم تو میدی همه رو آشتی...

  • من
    0

    مملکت ما رانت قانونی درست کرده واسه وضع خوبا که حسابی بخورن بره

  • رها
    0

    حالا عقده هاتون روسرش خالی کنید درد علی کریمی بخوره تو سر همتون

    نظرات شما -
    • اسپند
      0

      حیف رها هستی والا یک چی بهت می گفتم.

    • تف
      0

      ببین چقد کیسه کش حقیر داریم اینجا....منفی هارو

    • قاسم
      0

      جواب رها از خودت مایع بگذار الهی درد و بلاش بخوره توی سر خودت

    • سامی
      0

      به ت ف دوستم ربطی به کیسه ولنگ نداره برخی مردم نمیتونن موفقیت یکی بقیه رو ببینن حالا یارو رفته عرق ریخته بازی کرده پول دراورده دوست داشته ویلای شیک خریده چرا نمی تونیید ببینید اگه قد رونالدو ومسی داشت چی می کردین داغونا ی حسود پلاستیکی- من یه استقلالی قدیمی هستم خیلی هم کریمی رو دوست دارم نوش جونش هر چی داره

  • محمد
    0

    بانیان وضع موجود معترض هم هستن ...عجب!! ایشون نبودن که از جناب روحانی حمایت کردن کسی که تو ۸ سال ریاستش حتی یک نیروگاه هم اضافه نکرد بعلاوه با امضای معاهده پاریس تولید برق و محدود کرد حالا با استفاده از اینهمه یارانه باز هم معترض و متوقع هست خیلی باحالان این جماعت

    نظرات شما -
    • هی ...
      0

      حمایت ازفتنه۸۸ یادت رفته

    • ادریس
      0

      آقا محمد گل گر می نخوری طعنه مزن مستان را خود صد لقمه خوری که می غلام است انرا

    • سامی
      0

      فتنه 88 ؟؟ بگو سرقت بزرگ از مردم ایران - علی کریمی کلی حال داده بهتون یادتون رفته چرا نمی رید یقه دزد های واقعی رو بگیرید هرچی کریمی داره نوش جونش حقشه . چرا نمیری یقه اون پشم آلوهای گراز رو بگیرین چهل ساله چنبره زدن رو ایران

  • غریبه
    0

    علی آقا خیلی گلی ... جایگاه شما با این جور مسائل سیاسی خراب نمیشه

  • ناشناس
    0

    اونی که تو کاخ فرح زندگی میکنه و ادعای زندگی علی وار هم داره و اصلا قبض برق با چشم ندیده چقد یارانه استفاده میکند ؟؟؟ کاش همه رانت ها اختلاس ها همین مبالغ بود

  • حسین
    0

    همه چیز را دلاری کنند حقوق هم دلاری باشه کارشناس ارشد با ۲۷ سال سابقه کار و کادر درمانی هستم دریافتی ۱۲ ملیون به دلار ۲۵۰۰۰ تومانی شما پانصد دلار در ماه نمیشه در حالی که هم‌تراز من اروپا و کشورهای عربی ۳تا۴ هزار دلار درآمد دارد آقای کریمی هم در همین جامعه حقوق می‌گیرد و کار می‌کند مقصر این وضع دولت بی‌عرضه هست که از بس زیر پایش سست هست از یک تجمع ۵۰ نفره هم واهمه دارد و می‌ترسد قیمت انرژی و حقوق را واقعی کند

  • اسپند
    0

    حالا اگه این قبض مال مسجد بود همه می گفتند واویلا کل کشور رو دارند می ریزند تو مسجد بابا شما دیگه چه بشری هستید؛ سیریبریتی هر کاری بکنه حق داره! شان وشرف و شوکت امروزه به پول است. باپول اگر کار خطا کرد قبول است بی پول اگر حرف حقی زد فضول است

  • پ
    0

    ای کاش مثل اون کار قشنگ که می گفت به مسئولین فرزندت کجاست‌ الان به مسئولین می گفتند خانه ات کجاست ؟ قبض آب و برقش را رسانه ای کن ، مثل آقای کریمی که عکس قبض برقش رو رسانه ای کردند ، البته قصد ایشان یک چیز دیگه ای بود ولی این فکر به ذهن مردم میرسه که آیا مسئولین خودشان هم رعایت می کنند یا خیر؟

  • ناصر
    0

    صبح همگی بخیر وقتی آب و برق مجانی میخواستین و مشت گره می‌کردند و جسماتون رو میبستین و شعار میدادین فک می‌کردیم از جیب باباشون میدن چند سال نفت رو مفت فروختن چندر غاز رو جلومون انداختن سود مابقی صادرات کو دودش هم ندیدیم

  • بینام
    0

    برای چی از علی کریمی اینقدر مظلومانه دفاع میکنید .بابا تو این مملکت من نفر سراغ دارم که شبها از ساعت هشت شب تا هشت صبح نگهبان یک مجتمع تجاری در تهران است با ماهی دو میلیون تومان .تازه هر ماه با چند روز حقوقش را هم با تاخیر میگیرد .آنوقت این آقا فقط مصرف برق مصرفی خانه اش نزدیک شش میلیون است .واقعا آدم چی میتونه بگه.

  • ناشناس
    0

    همه اطلاعات درج شده غلط هست چرا دروغ-- اگر میخواهید اصلاحی اتفاق بی افته، این راهش نیست شما کافی یک سر به سایت مدیریت شبکه بزنید تا متوجه بشید تمام اطلاعات تهیه شده غلط هست

  • reza
    0

    حالا همه رانت ها درست شده مونده رانت قبض برق؟!!استاد دانشگاه بهشتی میشه یه حساب کنی سهم هر ایرانی از ذخائر انرژی نفت و گاز و.... چطوری 45 هزار تومان میشه؟!!شما هستید که رانت خوار های بزرگ را با این فرافکنی ها پشت افرادی مثل اقای کریمی میخواهید پنهان کنید.اقای کریمی 1000 سال عمر کند همینقدر مصرف کند بازهم به امثال زنجانی و تبری و.... نخواهد رسید

  • مری
    0

    نویسنده محترم اینطور باشد اقای خاوری سه هزار میلیارد دزدیده است و طبری و قجری و شبنمی هر کدام ۲۰۰۰۰۰۰۰و۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰و اونیکی ۲........فعلا مشخص نیست حالا ضربدر عیدی و رشوه و دیگرمزایایا و اینطور سر انگشتی حساب کنیم این دزدادن یارانه هم دریافت کرده اند بدون احتساب یارانه اینها از ملت بدبخت ایران بی نهایت میلیارد دزدیده اند جا افتاد

    نظرات شما -
    • بهزادی
      0

      هر کی جای خود ، فساد فساده ، رانت هم رانته .

  • سیدعلی
    0

    جناب کریمی اسطوره!! حساب کردی اگر همه خانواده ها بخوان مثل خاخواده تو برق مصرف کنن چی میشه؟؟!!! تازه قبض برقتم با افتخار منتشر میکنی؟!!

  • ناشناس
    0

    تو این مملکت به هر کی از هر راهی برسه سریع دمشو میزاره رو کولش میره دنبال عشق و حالش .. هرزگاهی هم یادش مییوفته در حد شعار خودی نشون میده . من خودم یکیش الان ندارم غر میزنم برام از این سفره برسه بدو رفتم صفا سیتی ویلا مینا

  • بهزادی
    0

    دست نویسنده متن (آقای فاضلی، استاد دانشگاه شهید بهشتی) درد نکند ، مطلب بسیار روشنگرانه ای بود.

  • سید
    0

    از این افراد در مملکت زیادند که برق خانه سازمانی ایشان سر به فلک میکشه اون را هم از بیت المال پرداخت میکنند حالا شما افتادید به جون این بازیکن محبوب که خراب ش کنید

  • ناشناس
    0

    قبض برق و خدمت علی کریمی؟!!!! اینکه یه خانواده مرفه،به اندازه ۲۰ تا خانواده برق مصرف کرده اسمش خدمته؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • حقگو
      0

      اینکه آقای ووریا غفوری قرارداد ۱۴میلیاردی ببنده خدمته نه؟

  • خدادادعزیزی( شغال تیزپا)
    0

    بیایید در حمایت از جادوگر، همگی قبض برق خود را بالای ۴ ملیون کنیم تا ایشان تنها نباشن!!!

  • مهدی مرادی
    0

    خیلی ممنون از خبر فوری واقعا مطالب آموزنده ای بود برای ما که خیلی از این محاسبات خبر نداریم،خیلی جالب و دقیق

  • نعمت
    0

    برید برق مدیر و مسولای که دارن بیشتر از این مصرف میکنن و اصلا کنتور بقی ندارن دربیارید ببینید چطور هزینه آسایش اونا رو هشتاد میلیون ایرانی باید بدن،اصلا تا حالا شده برق و گاز زیس جمهور و دیگر مسولان نشون مردم داده بشه اصلا اینا میدونن قیمت اجناس چنده؟؟؟چون همه چی رایگان براشون مهیا هست،،،انقدر دزدی میشه پوی ایران که این قبضا دربرابرش اصلا چیزی به شمار نمیاد،،، همیشه هزینه زندگی مرفهین روباید فقرا بدن

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام اگر یارانه ها هدفمند شود و حق مردم داده شود این بی عدالتیها هم جمع می شود. کریمی یاهرکس دیگری باید هزینه زندگی اشرافی خود را بپردازد. ان هم با قیمت واقعی نباید از جیب مردم برای افرادی که کاخ نشین و اشرافی زندگی می کند به این افراد یارانه داده شود. یارانه همه افراد باید مساوی پرداخت شود و هزینه های اب و برق و گاز و. بنزین و ... هم بطور واقعی گرفته شود. 85درصد مردم مصرف معمولی و متعادل دارند. البته نه 45500 تومان بلکه نفری حداقل 2میلیون تومان درماه.

  • ناشناس
    0

    اقای مهندس محاسب :بنده در یک اپارتمان زندگی میکنم که وقتی خریدم اسپلیت داشته .با توجه به انکه اساسا" سرمایی هستیم هرگز درجه دستگاه را از 27 کمتر نمیذاریم .از طرفی این دستگاه باعث میشه اب کمتری مصرف کنیم که این خیلی هم خوبه چون برق را یه کاریش میشه کرد اما جبران کمبود اب خیلی سخته .حال بفرمایید صدور قبض 600وخوردهای هزار تومان برا مصرف دوماه برق برا بازنشسته ای با 5 میلیون تومان حقوق زیاد است یا کم ؟

  • ثریا
    0

    این ها بازی جدیده ، می خواهند بگویند مردم پول آب و برق را کمتر از آنچه باید می دهند به ظاهر حسابچی شده اند که ببینید اینقدر یارانه به قبض فلانی مثلا آقای کریمی تعلق گرفته ، فکر کردید فردای آن روز قبض کله گنده ها را بررسی می کنند و توبیخ می شوند ؟ خیر ، فردا به جان مردم عادی می افتند و تا ریال آخر مبلغ برق و ... که به دلار می توانستند صادر کنند را از حلقوم مردم بدبخت بیرون می کشند مثل فرار های مالیاتی و وام هایی که می گیرند و کاری به آقازاده ها و ... ندارند اما اگر یک فرد عادی باشی .... ، یاد فیلم رابین هود و داروغه که مالیات می گرفت می افتم

  • رضا حکم ابادی
    0

    عجب قیاسی خاک بر سر من ایرانی . دستمزد کارگر صد دلار.من ایرانی5دلار منشی محل کار دو دلار.من فقیر بد بخت . قیمت بنزین دولتی قیمت رو آب .قیمت گندم 25صدم قیمت جهانی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها