۳۰ هزار تن میگو پرورشی از ۳۵۰ مزرعه استان بوشهر برداشت می‌شود

با افزایش اراضی آبزیان پرورشی در سواحل استان بوشهر انتظار می‌رود امسال ۳۰ هزار تن میگو پرورشی از ۳۵۰ مزرعه در اراضی شیلاتی این استان برداشت شود.

۳۰ هزار تن میگو پرورشی از ۳۵۰ مزرعه استان بوشهر برداشت می‌شود

پرورش آبزیان به ویژه ماهی و میگو یکی از قابلیت‌های مهم استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس و این استان قطب تولید میگو در کشور است.

فعالیت‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و یکی از محورهای تولید مواد غذایی، توسعه، سرمایه‌گذاری و صادرات محصول محسوب می‌شود.

روند رو به رشد پرورش میگو در جهان به‌واسطه تقاضای بالای آن و ظرفیت تولید میگو پرورشی در اراضی ساحلی مستعد با توجه به نقش آن در تأمین پروتئین مورد نیاز جامعه، ارزآوری، اشتغال‌زایی و تولید ناخالص ملی، شیلات را بر آن داشت تا توجه ویژه‌ای به تکثیر و پرورش میگو داشته باشد.

هدف‌گذاری امسال برای تولید 30 هزار تن میگو پرورشی است

تولید میگو پرورشی در استان بوشهر رو به افزایش است به‌گونه‌ای که در این استان سال قبل 23 هزار و 608 تن میگو تولید شد و هدف‌گذاری امسال تولید 30 هزار تن میگو پرورشی است.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر اراضی پرورش میگو امسال نسبت به سال گذشته 500 هکتار افزایش یافته و از 5 هزار و 600 هکتار به 6 هزار و 100 هکتار رسیده است.

علی بازدار، قطع برق در اراضی پرورش میگو را نگران کننده دانست و اظهار داشت: در این خصوص از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر درخواست شده تا از قطع مکرر برق مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو جلوگیری شود.

قطع برق در صنعت پرورش میگو قطعاً تهدیدات محیطی دامن می‌زند

وی تولید آبزیان پرورشی را فعالیت پر ریسک عنوان کرد و گفت: صنعت پرورش میگو به سبب موارد زیستی، امکان انتقال بیماری به موجود زنده صنعت پرمخاطره است و قطع برق و کاهش اکسیژن قطعاً تهدیدات محیطی دامن می‌زند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان میگو پرورشی در فصل جاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند خاطر نشان کرد: قطع برق علاوه بر وارد کردن خسارت به تولید کنندگان میگو پرورشی, آنان را از پرداخت اقساط تسهیلات بانکی باز می‌گذارد.

بازدار، تأمین برق در مزارع پرورش میگو را مهم و با اهمیت دانست و تأکید کرد: تأمین برق در مزارع پرورش میگو در طول دوره تولید به سبب نقش مکانیزاسیون و استفاده از تجهیزات مانند پمپ‌های آبرسانی, هواده, غذاپاش مورد توجه قرار گیرد از جایگاه مهم برخوردار است و قطع برق صدمات جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

تاکنون یک‌میلیارد و 463 میلیون قطعه بچه میگو در استخرها ذخیره‌سازی شده است

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید میگو پرورشی در استان بوشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال 30 هزار تن میگو پرورشی از 350 مزرعه شیلات این استان برداشت شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به روند ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرها پرورشی افزود: تاکنون یک‌میلیارد و 463 میلیون قطعه بچه میگو در استخرها پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

بازدار، تعداد استخر ذخیره‌سازی بچه میگو را 3 هزار و 790 استخر در 11 منطقه ساحلی استان بوشهر دانست و بیان کرد: تاکنون در کارگاه‌های تولید و تکثیر، بیش از 1.8 میلیارد قطعه بچه میگو تولید شده است که تا تولید 2 میلیارد 100 میلیون قطعه بچه میگو ادامه دارد.

وی پایان ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را تا پایان تیرماه دانست و گفت: زمان برداشت محصول پرورشی میگو‌ها تا پایان شهریور و پیش از آغاز سرد شدن هوا است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها