عجیب اما واقعی/ شکایت سفیر ژاپن در لبنان از قطع برق منزلش

بحران روز افزون برق در لبنان دامن دیپلمات‌های خارجی در این کشور را هم گرفت و سفیر ژاپن اعلام کرد، برق محل اقامتش قطع شده است. این اشاره به سطح جدیدی از بحران در این کشور است که در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.

عجیب اما واقعی/ شکایت سفیر ژاپن در لبنان از قطع برق منزلش

ارم نیوز نوشت: تاکشی اوکوبو، سفیر ژاپن در بیروت در توییتر نوشت: برق محل اقامتم از صبح زود قطع شده و به من گفته شد که احتمال وصل شدن برق وجود ندارد اما کل فکرم پیش بیمارستان‌ها و مطب‌هاست.

لبنان با حادترین موج رکود در تاریخ نوین خود بنا به گفته بانک جهانی روبه‌رو است و لیره طی کمتر از دو سال بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را مقابل دلار از دست داده و بیش از نیمی از مردم این کشور در فقر به سر می‌برند.

دو نیروگاه اصلی برق در لبنان روز جمعه تعطیل شدند که اکثر مناطق این کشور را به دلیل قطعی برق غرق در تاریکی کرد. این تعطیلی ناشی از کمبود سوخت در این دو نیروگاه بوده که منجر به افزایش بحران شده است. در حالیکه مردم فقط دو ساعت در روز برق داشتند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • موشک انداز
    0

    حالاکه چی چرا نمیگید دخالت های کشور های اقلب مسلمان مثل ایران و عربستان این عروس خاور میانه را به روز سیاه نشانده افتخار هم میکنید خدا از شما نخواهد گذشت گرچه مسئولین (کلا حاکمیت)محترم سالهاست گوش شنوا ندارن مردم ایران روی گنج خوابیدن اگه راست میگید ایران رو با کره جنوبی ژاپن مالزی سنگاپورو......مقایسه کنید نه با لبنان

  • مهری
    0

    ایران جریمه رو میده

  • علی
    0

    ایران هست، از جیب ملت اش رو خالی میکنه کمک میکنه ، پایتخت ایران ،لبنانه

  • حق دوست
    0

    تعجب هنوز ایران نیمی ازبودجه خودش روبرا کشور دوست وبرادر ومتحدمنطق ه ای ارسال نکرده شایدهم حالا که هم زوم کردن دست نگه داشته میشه یه چند روزی پوشش خبری ندین تا ایران بتونه این کار روبکنه لبنان برق نداشته باشه ماداشته باشیم ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها