درخواست مقام سازمان ملل برای لغو کامل "محاصره خسته کننده" غزه

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست، محاصره خسته کننده نوار غزه را کاملا لغو کند.

درخواست مقام سازمان ملل برای لغو کامل "محاصره خسته کننده" غزه

به گزارش روسیا الیوم، لین هاستینگز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین پس از سفرش به غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، متاسفانه از زمان جنگ ۱۱ روزه همچنان ورود کالاها از طریق گذرگاه کرم ابوسالم با رژیم صهیونیستی تنها به مواد غذایی، امدادهای پزشکی، سوخت، علوفه، مقادیر کمی مواد کشاورزی و سایر موارد مشخص شده در یک چارچوب محدود منحصر شده است.

وی افزود، رژیم صهیونیستی باید مطابق با قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنیت با هدف لغو کامل، محدودیت‌هایی را که برای تردد کالا و مردم به مبدا و مقصد نوار غزه اعمال می‌کند، کاهش دهد.

هاستینگز گفت، بدون از سرگیری واردات منظم و قابل پیش بینی کالا به غزه، توان سازمان ملل و شرکای آن برای اجرای موارد حیاتی در معرض خطر است.

وی افزود، نیازهای انسانی از جمله از سرگیری خدمات اساسی آب، بهداشت، فاضلاب، بازسازی نوار غزه بدون واردات طیف گسترده‌ای از لوازم مانند تجهیزات و مصالح ساختمانی لازم برای پشتیبانی از کارهای مرمت و فعالیت‌های انسانی امکان پذیر نیست.

این مسؤول سازمان ملل اعلام کرد، دستیابی به راه حل پایدار برای بحران‌های انسانی و کمک به ثبات دراز مدت تنها از طریق رفع کامل محاصره غزه مقدور است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها