معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی:

پرونده رهاسازی فاضلاب کشتارگاه صنعتی بجنورد قضایی شد

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد به تعهدات خود مبنی بر نقص سیستم تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی این شهر عمل نکرده است.

پرونده رهاسازی فاضلاب کشتارگاه صنعتی بجنورد قضایی شد

حسین هراتی، با اشاره به اینکه سیستم تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی دچار مشکل است و نقص فنی دارد، اظهارکرد: همین امر سبب می شد تا فاضلاب های این واحد تولیدی با استفاده از خودروهای تانکردار به محل لاگن های تخلیه فاضلاب در حوالی روستای قارلق تخلیه شود.

وی افزود: البته طی یک هفته اخیر نیز شاهد رهاسازی این فاضلاب ها در اطراف کشتارگاه بوده ایم که تهدید علیه بهداشت عمومی است.

هراتی ادامه داد: البته طی چند ماه گذشته نیز نقص موجود به شهرداری بجنورد اعلام شده و به این نهاد مهلت داده شده بود تا نقص را برطرف کنند که تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اعلام می کند که باید پیمانکاری که کشتارگاه را تحویل گرفته نقص ها را برطرف کند اما طبق قانون طرف حساب ما خود شهرداری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از طرفی پیمانکاری که کشتارگاه را تحویل گرفته اعلام می کند کشتارگاه را برای کشتار دام تحویل گرفته و رفع نوافقص بر عهده آن ها نیست.

به گفته وی، برای رفع نقص کشتارگاه صنعتی بجنورد بیش از دو میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در ارتباط با رهاسازی فاضلاب در اطراف کشتارگاه طی هفته اخیر بیان کرد: مسئولان این مکان اعلام کرده اند که به علت خرابی خودروهای تانکردار مجبور به انجام چنین کاری شده اند که البته به نظر می آید تمامی آن ها بهانه است.

وی تصریح کرد: در همین راستا به علت تهدید علیه بهداشت عمومی اداره کل محیط زیست استان علیه شهرداری بجنورد در دستگاه قضایی برای رسیدگی شکایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها