نماینده مردم هرمزگان در مجلس خطاب به ستاد کرونا:

هرمزگان را دو هفته تعطیل کنید

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است مدیریت استان تلاش بیشتری برای قطع زنجیره کرونا انجام دهد و استان حداقل برای ۲ هفته باید تعطیل شود.

هرمزگان را دو هفته تعطیل کنید

استان هرمزگان بعنوان یکی از استان‌های حیاتی کشور این روزها نفسش به شماره افتاده است، هرمزگان در چرخاندن چرخ اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد، مرکز تجارت دریایی کشور و بسیاری از صنایع پر درآمد و پالایشگاه‌ها در هرمزگان قرار گرفته است و از همین جهت مسئولین به سختی زیربار محدود کردن سفرها و به تعطیلی کشاندن هرمزگان می‌روند.

اما متاسفانه قربانی این ترک فعل مسئولین مردم از همه جا بی خبر و بی‌گناه هرمزگان هستند؛ در آخرین آمار روز گذشته 9 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان از دست دادند؛ چند روزی است که ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان پرشده است و در این استان حتی فضا برای پذیرش بیماران غیرکرونایی نیز وجود ندارد، گذشته از این موضوع طبق اعلام دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیمارستان‌های استان توان تامین دارو برای درمان بیماران را به دلیل عدم وجود اعتبار و بدهی بالا به شرکت‌های دارویی را ندارند، کادر درمان بیمارستان‌ها به شدت خسته هستند و نیروهای جدیدی که بایستی به پیکره بهداشت و درمان استان تزریق می‌شد هم هنوز جذب نشده‌اند؛ در این شرایط از اورژانس استان نیز خبر میشرسد که با کمبود شدید آمبولانس روبرو هستند.

این زنجیره بهم پیوسته یک خبر را مخابره می‌کند که استان هرمزگان حال و روز خوبی ندارد و در روزهای آینده چنانچه به داد استان نرسند شاهد اتفاقات فاجعه باری خواهیم بود.

دکتر منصورآرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در بندرعباس اظهارداشت: برای رفع کمبودهای لازم در حوزه بهداشت و درمان استان پیگیری‌های لازم از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شده است و مجمع نمایندگان استان پیگیری‌های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی کرونایی هرمزگان مدیریت استان هم باید جهت قطع زنجیره کرونا تلاش کند؛ ما قبول داریم که کسب و کار مردم نباید لطمه ببیند اما جان مردم هم مهم است و باید در اولویت مدیریت عالی استان باشد.

آرامی تاکید کرد: جلوی سفرها به هرمزگان در این ایام باید 100درصد گرفته شود، دستگاه‌های دولتی و بازار باید حداقل 2 هفته تعطیل شوند و اگر امکان تعطیلی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد حداقل بایستی با 10 درصد یا 5 درصد ظرفیت به کار ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کمبودها می‌توان کمک کرد اما چرخه ویروس کرونا در استان نیز باید قطع شود که متاسفانه تلاش جدی برای این امر در استان مشاهده نمی‌شود و با این روند این زنجیره کرونا در استان قطع نخواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروند بندرعباسی
    0

    مسولین تهرانی بروی صندلی خود نشستن و شاهد مردن هرمزگانیا هستن چرا همه جارو تعطیل نمیکنن چرا سرشون رو مث کبک تو برف کردن تعطیل کلی نمیکنن چون چرخه اقتصادیشون نمیچرخه گشنه میمونن جیبشون خالی .خاک تو سرتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها