نماینده ادوار مجلس:

آژانس اتمی مجری توطئه‌های آمریکاست/ دنبال توقف برنامه موشکی هستند

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه تمدید توافق با آژانس انرژی اتمی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، گفت: آژانس همیشه یک بازوی عملیاتی و سیاسی برای اجرای توطئه‌های آمریکا بوده است.

آژانس اتمی مجری توطئه‌های آمریکاست/ دنبال توقف برنامه موشکی هستند

ابراهیم کارخانه‌ای ضمن تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اساساً به دنبال اجرای مفاد برجام نیستند، گفت: آمریکایی‌ها برجام را مانند پلی برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌دانستند.

وی ادامه داد: لذا ما شاهد بودیم در جریان مذاکرات، آمریکایی‌ها دائماً جمهوری اسلامی ایران را تهدید و تأکید می‌کردند، تمام گزینه‌ها روی میز است و برای دستیابی به اهداف خودشان با تهدید، مذاکرات را پیش می‌بردند.

نماینده سابق مجلس در ادامه تأکید کرد: لذا پس از آنکه فرمودند، مذاکره در در زیر سایه تهدید، معنا ندارد و اگر این تهدیدات ادامه پیدا کند، مذاکرات متوقف شود، آمریکایی‌ها لحن خودشان را تغییر دادند.

کارخانه‌ای افزود: البته آمریکایی‌ها همچنان دنبال اهداف شوم خود در مفاد برجام بودند و بعد از اجرایی شدن برجام نیز ما شاهد این بودیم که در همان روز نخست اجرای برجام، ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند.

تعهدات آمریکا عملاً بر روی کاغذ ماند

وی در ادامه تصریح کرد: لذا آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند و عملاً تعهدات آن‌ها روی کاغذ باقی ماند، اروپایی‌ها نیز صرفاً اندکی از تعهداتشان را انجام دادند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در برجام و در زمان اوباما نیز تحریم‌های خیلی سختی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد که کاملاً برخلاف مفاد برجام بود که از جمله آن‌ها، می‌توان به تحریم‌های ویزا، ایسا و کاتسا اشاره کرد.

وی ادامه داد: در زمان اوباما، تحریم‌های داماتو که به پایان رسیده بود، برای ۱۰ سال دیگر تمدید شد، لذا اوباما نیز دنبال اجرا شدن برجام نبود و صرفاً اهداف و خواسته‌های آمریکا را پیگیری می‌کرد و وقتی که ترامپ روی کار آمد نیز این مسئله شدیدتر شد.

کارخانه‌ای تصریح کرد: در نهایت وقتی که ترامپ، به هدف اولیه خودش برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نائل آمده و ایران نیز زیر بار توقف فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای نرفت، از باب تهدید، از برجام خارج شد.

هدف آمریکا از مذاکرات توقف برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران است

نماینده سابق مجلس افزود: الآن نیز آمریکا بارها به صورت شفاف و روشن اعلام کرده که هدفش از مذاکرات هسته‌ای، توقف برنامه هسته‌ای و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها این مسئله را بارها اعلام کرده‌اند، ما تعجب می‌کنیم که دستگاه سیاسی و دیپلماسی کشورمان چگونه تصور می‌کنند که می‌شود با آمریکا کنار آمد.

کارخانه‌ای تصریح کرد: به تعبیر آمریکایی‌ها، اگر بخواهیم در مذاکرات به توافق برسیم، تنها راه این است که ما بر سر مسئله موشکی و قدرت منطقه‌ای با آنها مذاکره کنیم و ما به چیزی که آنها به دنبال آن هستند رضایت بدهیم، این مخالف با عزت و شرف و ناموس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده سابق مجلس افزود: لذا این مسئله هرگز اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه همانطور که بارها اعلام فرمودند، مذاکره با آمریکایی‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

مواضع دولت بعدی ایران از قدرت و اقتدار بسیار بالاتری برخوردار است

کارخانه‌ای در پاسخ سوالی در خصوص احتمال تغییر سیاست امریکایی‌ها در رفتار با دولت جدید ایران گفت: تصور آمریکایی‌ها این است که اگر می‌توانستند کاری انجام بدهند، با این دولت کنونی که تعامل بسیار نزدیکی با آن‌ها داشت موفق می‌شدند. آنها می‌دانند که اگر قرار است کاری انجام شود در همین دولت باید انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: زیرا یقیناً مواضع دولت بعدی از قدرت و اقتدار بسیار بالاتری برخوردار خواهد شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتمام تاریخ توافقنامه بین ایران و آژانس انرژی اتمی گفت: غربی‌ها ابزار نظارتی کافی را دارند. لذا خودشان می‌دانند که این مسئله پاک شدن فیلم‌ها بهانه است و این نیست که مثلاً جمهوری اسلامی ایران وقتی فیلم‌ها پاک شد، دست به یک اقداماتی زده باشد.

کارخانه‌ای افزود: آنها کاملاً به صورت شفاف می‌دانند برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چه سطحی است و میزان پیشرفت آن چقدر است. کاملاً این برنامه‌ها را زیر نظر دارند.

وی ادامه داد: بازرسان آژانس در ایران حضور دارند و دائماً بازرسی می‌کنند اما فعلاً دسترسی آن‌ها به صورت آنلاین و بر خط حذف شده است و آنها کاملاً به این موضوع واقف هستند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: همه این بحث‌ها بهانه است برای اینکه آنها بتوانند بر سر آن دو مسئله اساسی که گفتم، یعنی همان قدرت موشکی و قدرت منطقه‌ای، برای رسیدن به اهداف خودشان مذاکره کنند.

آژانس اتمی بازوی عملیاتی و اجرایی توطئه‌های آمریکاست

کارخانه‌ای گفت: غربی‌ها در همین راستا به جهت نیل به اهداف شومشان، از آژانس به عنوان یک بازوی سیاسی برای فشار به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: آژانس همیشه یک بازوی عملیاتی و سیاسی برای اجرای توطئه‌های آمریکا بوده است.

تمدید توافق با آژانس بی‌نتیجه است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال تمدید مجدد توافق بین ایران و آژانس گفت: قانون مجلس تا به الان دو بار تمدید شده است. اگر بازهم تمدید شود هیچگونه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال اهداف نهایی خودشان هستند و هدف آنها از تمدید این است که زمان بیشتری به دست بیاورند تا بتوانند به اهداف خودشان برسند. لذا تمدید این توافقنامه هیچگونه اثری در مذاکرات نخواهد گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران خاری در چشمان غرب است

کارخانه‌ای افزود: غربی‌ها همچنان روی مواضع خودشان پافشاری خواهند کرد. البته اهدافی که هیچگاه به آن نخواهند رسید و جمهوری اسلامی ایران همچنان خار چشم آنها باقی خواهد ماند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به برخی مواضع وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: هدف آنها این است که موضوع را متوجه رهبری انقلاب کنند و به این ترتیب از داخل و خارج، فشار سیاسی را به رهبری انقلاب منتقل کنند.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب نیز قدرتمندانه و در مقابل این خواسته شوم و نامشروع آمریکا که موجودیت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است، ایستاده اند و مذاکره با آمریکا بر سر این دو موضوع را ممنوع اعلام کرددند.

کارخانه‌ای در پایان گفت: از آنجایی که دولت حافظ منافع ملی و امنیت ملی کشور است. وقتی آمریکا دم از توقف فعالیت‌های موشکی و توقف قدرت منطقه‌ای ایران میزند دولت باید قدرتمندانه در مقابل این خواسته‌ی شوم آن‌ها ایستادگی کند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    کاسب تحریم . باز چی انبار کردی ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها