رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

شمار شهرستان‌ های قرمز کرونایی استان مرکزی افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سه شهرستان افزایش یافت.

شمار شهرستان‌ های قرمز کرونایی استان مرکزی افزایش یافت

دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، علاوه بر خمین شهرستان‌های دلیجان و محلات نیز از نارنجی( پرخطر) در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خنداب، تفرش و فراهان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شهرستان‌های آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
جمالیان تاکید کرد: با توجه به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام در اماکن سربسته شامل رستوران و تالارها و همچنین حجم بالای سفرها به طور حتم در چند روز آتی وضعیت استان مرکزی به لحاظ شیوع، قرمز می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون میزان بستری‌ها افزایش چشمگیری ندارد اما میزان ابتلا به ویروس دلتا( جهش یافته هندی) به شدت افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: درگیری ریه در ویروس دلتا محدود است و بیشتر با علائم گوارشی، آب ریزش بینی نمود دارد.
۱۱۳ مورد ابتلای جدید به کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.
تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۴ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۲ هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها