اگر به طلاق فکر می کنید بخوانید

اگر در زندگی مشترک شما مشکلی ایجاد شده است و قصد جدایی دارید پیش از تصمیم خوب فکر کنید.

اگر به طلاق فکر می کنید بخوانید

گاهی اوقات برای فرار از برزخ زندگی، طلاق تنها راه حل به نظر می رسد اما پس از طلاق و جدایی در می یابید که طلاق تنها راه حل ممکن نبوده بلکه آغاز مشکلات جدید و پیچیده تر است.

طلاق، فقط به قطع رابطه بین زن و شوهر معطوف نمیشود بلکه خانواده دو طرف و کودکان نیز از آسیب های طلاق دور نیستند پس زمانی که به طلاق فکر می کنید و تنها راه حل مشکلتان را طلاق می دانید قبل از اینکه همه چیز را به هم بزنید و برای همیشه دیر شود یک بار دیگر سعی کنید حقایق را دریابید و برای حفظ زندگی تان تلاش کنید.

خونسردی خود را حفظ کنید

اگر در زندگی مشترک خود مشکلات زیادی دارید و در دو قدمی طلاق هستید کمی تفکر کنید ، خونسردی خود را حفظ نموده و با عجله تصمیم نگیرید . درست است شما مشکلات خود را بررسی کرده اید اما باردیگر بدون درگیر نمودن احساستان مشکلات خود را بررسی کنید شاید شما نیز به اندازه همسرتان در به جود آمدن مشکلات مقصر هستید. اگر همیشه معتقد بودید که همسرتان مسبب ایجاد مشکلات است، عکس العمل شما نیز عامل دیگری برای به وجود آمدن مشکلات دیگر است.

رفتار خود را اصلاح کنید

همانطور که گفتیم اگر تنها همسرتا را مقصر مشکلات بدانید و همیشه از او انتقاد نموده و او را سرزنش کنید مشکلات شما افزایش یافته و زندگیتان را تا مرز نابودی می کشاند اما به منظور جلوگیری از طلاق و حفظ زندگی تان، باید از واکنش نشان دادن به رفتارهای همسرتان بپرهیزید و از رفتارها و گفتارهای منفی دست بردارید.

تنها خودتان می توانید به حفظ زندگیتان کمک کنید

اگر رفتارتان را تغییر دهید و با عشق، مهربانی و روش های متعهدانه با همسر خود رفتار کنید او نیز با شما رفتار اینگونه خواهد داشت زیرا عواطف و احساسات شما در برابر همسرتان مطابق با رفتار شما با اوست و احساسات همسرتان در برابر شما براساس رفتاری است که او با شما دارد پس واکنش های خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید و یادتان باشد رفتار خود را کنترل و به حفظ زندگیتان کمک کنید.

از روابط زناشویی غافل نشوید

شاید دلیل سرد شدن همسرتان و رسیدن به مرز جدایی ، خودتان باشید . شما ندانسته به دلیل گرفتاری های کار، فرزندان و مسئولیت های روزانه به روابط زناشویی توجه چندانی نداشته اید ، به همین دلیل رفته رفته همسر شما سرد می شود و هر چیز دیگری در زندگی جای همسر و زندگی زناشویی تان را می گیرد پس دوباره رابطه تان را احیاء کنید و برای همسر خود وقت بگذارید.

گفت و گو کنید

گفت وگو کردن، مشاجره کردن و متهم کردن نیست ، شما باید بتوانید یک گفتگوی دوستانه داشته باشید و بدون انتقاد ، درگیر کردن احساسات ، سرزنش و هر چیز دیگری درباره مسائلی که اتفاق افتاده به طور طبیعی صحبت کنید. سپس برای حفظ زندگی خود درباره آنچه از زندگی مشترکتان می خواهید و به آن نیاز دارید و آنچه باعث مشکلات می شوند، گفت وگو کنید.

برای ممانعت از طلاق مصمم باشید

اگر چشم و گوش خود را بسته اید و تنها راه حل مشکلتان را طلاق می دانید ، شما نمی توانید زندگی خود را حفظ کنید . برای حفظ زندگی خود شما باید برای ممانعت از طلاق مصمم باشید و دلایلی که باعث رسیدن به مرحله جدایی شده است را به درستی مورد ارزیابی قرار دهید.

مشکلتان را بازگو کنید تا درکتان کنند

فقدان یک ارتباط ساده به طرز غیرقابل کنترلی اختلافات را تشدید می کند . اگرهمسرتان درگیر کار است و در اوقات فراغت خود وقتش را با دوستانش می گذراند و شما از این رفتار او ناراحت هستید اما چیزی به او نمی گویید و انتظار دارید که او خودش متوجه شود ، در اشتباه هستید پس تا دیر نشده و یک مسئله کوچک به مشکلی که منجر به طلاق می شود ، تبدیل نگشته ، مشکلتان را بازگو کنید تا همسرتان متوجه اشتباه خود گردد. گاهی همین مشکلات ساده به دلیل روابط بد یا عدم ارتباط به طلاق منجر می شوند.

لجبازی نکنید

برخی از زوجین به علت لجبازی با یکدیگر تا مرز طلاق پیش می روند ، یکی از آنها با بروز چند مشکل در زندگی حرف از طلاق می زند و دیگری نیز فقط به خاطر اینکه خود را مصمم تر از همسرش نشان دهد، طلاق را تنها راه حل می داند.

به همسر خود احترام بگذارید

همیشه بین زوج های موفق احترام وجود دارد. رفتارهای بی احترامانه و پر از نفرت ، عشق را از بین می برد . بدون احترام متقابل زندگی زناشویی سالمی نخواهید داشت پس رفتار بدتان را کنار بگذارید و در هر شرایطی احترام یکدیگر را حفظ کنید.

به زندگی زناشویی خود بیش از هر چیز اهمیت دهید

لیستی از آنچه برایتان مهم است ، تهیه نمایید . کار، دوستان، سرگرمی ها، کارهای خانه، خانواده برای افراد متعهد اهمیت دارد. در رأس این لیست زندگی زناشویی خود را قرار دهید و قبل از زندگی زناشویی تان چیزی نباید برای شما با اهمیت و مهم باشد.

از مشکلات دوری نکنید

هر چه بیشتر از مشکلات دوری نکنید، بلکه به منظور حفظ زندگی زناشویی تان با مشکلات روبرو شوید و آنها را با راه حل های عاقلانه و گفت وگو حل کنید . نگذارید که مشکلی بین شما حل نشده باقی بماند چرا که مشکل حل نشده مانند دمل چرکی است که هر وقت سر باز کند زندگی تان را نابود می سازد.

اگر همسرتان طلاق می خواهد...

اگر همسرتان می خواهد از شما جدا شود و شما خواهان طلاق نیستید ، شما احساس نا امیدی زیادی خواهید نمود ، برای حفظ زندگی زناشوییتان خونسردی خود را حفظ کنید تا بتوانید در یک وضعیت فکری مناسب قرار بگیرید سپس به منظور نجات زندگی تان از طلاق، تسلیم نشوید و برای عشقی که در لحظه های زندگیتان بوده از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • .
    0

    طلاق گرفتن توی این وضعیت مثل این میمونه که با دسته جارو بخوای بزنی تو کله یک کروکودیل گرسنه ۵۰۰ کیلویی

  • خجالت
    0

    واقعا پیشنهادات احمقانه ای بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها