مهارت های مدیریتی برای افزایش بهره وری آسان

برنامه ریزی کردن و مدیریت زمان از جمله موارد مهم برای افزایش بهره وری افراد است.

مهارت های مدیریتی برای افزایش بهره وری آسان

استفاده از مهارت‌ها و نکات صحیح مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند تا نظم بیشتری داشته باشید و بهره وری کار خود را افزایش دهید.

بنابراین، هرچه بیشتر، یاد بگیرید تا بتوانید از این ابزار‌ها استفاده کنید، می‌توانید کار بیشتری را انجام دهید که این مهارت‌های مدیریت زمان می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند.

این مهارت‌ها را دنبال کنید تا بتوانید در یک مسیر خوب، به مثمر ثمرترین شخصی که می‌شناسید تبدیل شوید و به همین دلیل است که همیشه تاکید می‌شود تا یادگیری این مهارت‌های مدیریت زمان و تکنیک‌های سازمانی باید به برنامه توسعه شخصی همه افراد اضافه شود تا بتوانند بهترین نتیجه را بدست آورند. زیرا این مهارت‌ها بسیار کارآمد هستند.

قبل از انجام کار، خود را آماده کنید

از شب قبل، فهرستی از کاری که قصد دارید انجام دهید را تهیه و آماده کنید. بنابراین، قبل از بازگشت از محل کار، سعی کنید که برای روز بعد خود برنامه ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ضمیر ناخودآگاهتان در حال کار روی برنامه‌ها و اهدافتان باشد حتی اگر خواب باشید.

این کار، مزیت دیگری هم برای شما دارد و آن هم این است که اغلب، صبح‌ها با ایده‌ها و بینش‌هایی که مربوط به کار‌های همان روزتان است از خواب بیدار می‌شوید.

مزیت دیگر برنامه ریزی کردن از قبل، این است که شما می‌توانید بدون استرس و آرام استراحت کنید. البته شاید برخی از افراد بر این تصور باشند که همین برنامه ریزی از قبل برای برنامه‌های روز بعد باعث بی خوابی فرد شود، امّا واقعیت این است که اگر فرد بتواند به درستی زمان خود را مدیریت کرده و برنامه ریزی کند نیازی به هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که این موضوع به فرد کمک می کند تا روز بعد, بهره وری بیشتری داشته باشد و اگرچه به نظر برخی از افراد این کار ساده ای است امّا واقعیت این است که استفاده از فهرست کاری, یکی از قدرتمندترین نکات موجود در زمینه مدیری زمان است.

برای زمان خود برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی کردن برای زمان خود باعث کاهش استرس و آزاد شدن انرژی فرد می شود و به او کنترل بیشتری برای انجام امور خود می دهد و به افزایش بهره وری فرد در طول روز کمک می کند.

همچنین, برنامه ریزی کردن برای زمان خود باعث می شود که فرد برای زندگی خود مسئولیت پذیرتر باشد و عزت نفس و افزایش پیدا کند و بتواند قدرت شخصی خود را بهبود ببخشد.

روز خود را زود شروع کنید

برای این که بتوانید بهره وری بالایی داشته باشید روز خود را زود شروع کنید چرا که زمان بیشتری برای تفکر و برنامه ریزی و انجام کارهای خود دارید که این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در هر زمینه ای از زندگی خود نیز نظم بیشتر و بهتری داشته باشید که این موضوع را می توان در زندگی نامه زنان و مردان موفق نیز مشاهده کرد چرا که تقریبا همه آن ها یک چیز مشترک دارند و آن, نه تنها مهارت های سازمانی بسیار خوبی است که کسب کرده اند بلکه سحرخیزی شان است که توانسته اند کار خود را زود انجام دهند.

به طور مثال؛ بسیاری از افراد موفق, ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می شوند تا بتوانند زمان کافی برای تفکر و برنامه ریزی برای روز بعد خود داشته باشند و همین موضوع باعث می شود که آن ها همیشه در مقایسه با افرادی که تا آخرین لحظه ممکن استراحت می کنند و می خوابند بهره وری بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این, آرامش قبل از شروع کار می تواند به فرد کمک کند تا ساعت های زیادی را برای انجام کار خود صرفه جویی کنند و خلاقانه تر عمل کنند .

مهارت های سازمانی خود را تنظیم کنید

افراد باید برای بهبود مهارت های سازمانی خود تصمیم بگیرند و از یک سیستم مطلوب و برنامه ریزی شده برای این منظور استفاده کنند چراکه ۳۰ درصد از زمان کار فعلی افراد صرف جست و جوی موارد غیر ضروری می شود. بنابراین, افرادی که در محیط اداری فعالیت می کنند و یا در محل زندگی خود نیاز دارند که با نظم و ترتیب درستی پیش بروند باید توجه کنند که سیستم حروف الفبا بسیار موثر است. به طور مثال؛ این سیستم, این امکان را به شما می دهد تا بدانید که هر یک از پرونده های خود را در کجا گذاشته اید.

افزایش بهره وری با زمان اصلی

افراد باید زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنند که در طول " زمان اصلی " بتوانند کارهای خلاقانه ای انجام دهند و این زمان بر اساس ساعتی است که فرد بازدهی بالایی دارد و برای اغلب مردم, این زمان صبح است, این در حالی است که برای برخی دیگر, شب, زمانی است که بهره وری بالاتری دارند به همین دلیل است که افراد در حوزه های کاری متفاوت, زمان خاصی را برای خود مشخص می کنند تا بتوانند نتیجه مطلوب را بدست آورند. به همین دلیل, توجه به شرایط فرد و شناسایی زمان اصلی, برای رسیدن به تمامی اهداف ضروری است.

افراد باید توجه کنند که به طور مثال؛ اگر یکی از اهدافشان یادگیری نحوه نوشتن کتاب است باید بخشی از زمان اصلی خود را به برنامه ریزی, نوشتن, ویرایش و بازاریابی کتاب اختصاص دهند و در این میان, نکته مهم این است که فرد از زمان اصلی خود اطلاع داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن, برای افزایش بهره وری خود برنامه ریزی کند.

همه افراد باید بدانند که در بهترین حالت کاری خود, نیاز به استراحت, هوشیاری و خلاقیت دارند و شما بیشتر در چه ساعتی از روز این گونه هستید؟
شما برای مدیریت زمان خود چه کارهایی را انجام می دهید؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها