رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

اطفاء حریق در منطقه قطری شاهرود/ ۲ هکتار جنگل در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اطفای حریق گسترده در منطقه قطری شاهرود خبر داد و گفت: متأسفانه در این آتش‌سوزی دو هکتار جنگل در آتش سوخت.

اطفاء حریق در منطقه قطری شاهرود/ ۲ هکتار جنگل در آتش سوخت

محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه بعدازظهر روز گذشته گزارش حریق گسترده در منطقه قطری شاهرود به تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ مخابره شد، ابراز داشت: نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست بلافاصله وارد عرصه شده و توانستند با کنترل آتش‌سوزی از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری کنند.

وی ضمن بیان اینکه پنج اکیپ پنج نفره برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند، افزود: نیروهای منابع طبیعی با تقسیم شدن نیروها در منطقه حریق و استفاده از خودروهای پاور جت‌دار توانستند با موفقیت در مدت دو ساعت آتش را مهار کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه دو اکیپ منابع طبیعی برای شعله‌ور نشدن دوباره آتش در محل تا صبح مستقر شدند، ابراز داشت: خوشبختانه تا امروز صبح موردی از شعله‌ور شدن مجدد حریق گزارش نشده است.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه دو هکتار منطقه قطری و بیش از پنج هزار درمنه، گون و زرشک در آتش سوخت، تصریح کرد: اگرچه ضرر و زیان ناشی از حریق قابل جبران نیست اما طبق نظر کارشناسان امر بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان آتش‌سوزی به منطقه خسارت زده است.

وی ضمن بیان اینکه گردشگر عامل آتش شب گذشته بوده است، افزود: از طبیعت گرها دعوت می‌شود که از برافروختن آتش، ریختن زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای به‌طور جد خودداری کرده و اطراف خود را از این زباله‌ها پاک‌سازی کنند تا منجر به بروز آتش نشود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها