راهنمای سفر از شیراز به مشهد

به‌دلیل واقع شدن حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، این شهر از گذشته تاکنون از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از افراد برای رفتن به پابوس این امام به آن سفر می‌کنند.

راهنمای سفر از شیراز به مشهد

قبل از سفر، سوال‌های متعددی از جمله محلی برای اقامت، مسیرها و بهترین زمان سفر برای مسافران به‌وجود می‌آید. اگر قصد سفر به این شهر مقدس با تور مشهد از شیراز را دارید، ما را تا پایان مطالعه کنید تا از مسیرهای سفر به این دو شهر، هتل مدینه ‌الرضا مشهد و بهترین زمان سفر به آن اطلاعاتی کسب کنید.

راهنمای سفر به مشهد از شیراز
مشهد و شیراز جز شهرهای مذهبی و فرهنگی کشور هستند که هرکدام از آن‌ها، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود می‌بینند. این شهر تا مشهد حدود 1500 کیلومتر فاصله دارد. البته متناسب با مسیری که انتخاب می‌کنید، این فاصله هم تغییر خواهد کرد. سه مسیر برای رفتن به مشهد از شیراز با خودروی شخصی وجود دارد که در ادامه هرکدام از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

· مسیر اول

بزرگراه آباده صفاشهر، بزرگراه شهرضا آباده، یزرگراه مشهد نیشابور؛ این مسیر 1731 کیلومتر است و طولانی‌ترین راه برای رسیدن به مشهد محسوب می‌شود.

· مسیر دوم

بزرگراه آباده صفاشهر، بزرگراه ابرکوه سورمق، بزرگراه مشهد نیشابور؛ فاصله شیراز تا مشهد از این مسیر حدود 1373 کیلومتر است.

· مسیر سوم

بزرگراه آباده صفاشهر، بزرگراه ابرکوه سورمق، بزرگراه مشهد تربت حیدریه، آزادراه مشهد باغچه؛ این مسیر 1344 کیلومتر است و برای طی آن به 15 ساعت زمان نیاز دارید.

بهترین زمان سفر به مشهد
مشهد علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد که آن را به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید در تور مشهد از شیراز یا دیگر شهرها، شرکت کنید؛ حتما بهترین زمان سفر به این شهر برایتان مساله مهمی محسوب می‌شود. مشهد یکی از شهرهای سردسیر کشور است که زمستان‌ها دمای آن به شدت کاهش می‌یابد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای لذت از آب‌وهوای عالی این شهر، بهار و تابستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. در این فصل‌ها شرایط آب‌وهوایی مشهد در بهترین حالت ممکن قرار گرفته و می‌توانید در آب‌وهوایی دلپذیر از همه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهر مشهد بازدید کنید.

هتل مدینه‌الرضا
این هتل یکی از لوکس‌ترین هتل‌های مشهد است که میان هتل‌های پنج ستاره، کم‌ترین فاصله را با حرم مطهر امام رضا (ع) دارد. هتل مدینه‌الرضا محیطی فوق‌العاده زیبایی دارد که از معماری اصیل ایرانی برای ساخت آن الگو گرفته شده و نمای منحصربه‌فردش شما را شگفت‌زده می‌کند.

این هتل مجلل و زیبا در سال 1392 با ساختمانی 18 طبقه و 288 واحد اقامتی لوکس افتتاح شد. در واحدهای اقامتی این هتل، امکانات فوق‌العاده‌ای برای استفاده مهمانان قرار دارد که درادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. این هتل فاصله بسیار کمی با حرم دارد و از این نظر، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت کسانی محسوب می‌شود که برای زیارت به مشهد سفر کرده‌اند.

امکانات
هتل مدینه الرضا مشهد بسیار مجلل بوده و در واحدهای آن امکاناتی از قبیل آب معدنی رایگان، صبحانه، یخچال، روم سرویس، تلفن، دراور، مبل، چای‌ساز، آباژور، آویز لباس، کمد، تلویزیون، مینی‌بار، اینترنت، دمپایی، صندوق امانات، لوازم بهداشتی، سشوار و... وجود دارد.

در ساختمان هتل مدینه‌ الرضا مشهد فضاهایی مانند استخر، لابی، کتابخانه، فروشگاه، کافی‌شاپ، رستوران، مرکز خرید، اتاق بازی، پارکینگ، آتلیه، سالن اجتماعات و بیزینس روم ساخته شده است. لابی این هتل برای 400 نفر ظرفیت داشته و در آن امکانات، وسایل و خدمات مختلفی مانند مبل، تلوزیون، اینترنت، اتاق چمدان، تاکسی سرویس، صندوق امانات، نمازخانه، دستگاه واکس کفش، روزنامه، کتابخانه، فکس، پرینتر، فتوکپی و سرویس بهداشتی برای مهمانان وجود دارد.

افراد مقیم هتل می‌توانند بدون پرداخت هزینه در مجموعه آبی هتل (استخر، سونا و جکوزی) تنی به آب بزنند. این هتل چهار رستوران با نام‌‎های آفتاب (گردون)، رستوران سنتی، نرگس 1 و 2 دارد که مهمانان می‌توانند در آن‌ها انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی، گیاهی، فست‌فود و سنتی را سرو کنند.

سالن اجماعات هتل مدینه‌الرضا 170 نفر ظرفیت دارد و در طبقه همکف واقع شده است؛ افراد سمینار و جلسات خود را در آن برگزار می‌کنند. اگر برای تجارت به مشهد سفر کرده‌اید، می‌توانید جلسات خود را در بیزینس روم هتل لوکس و مجلل مدینه‌الرضا برگزار کنید. سالن کنفرانس این هتل در طبقه اول واقع شده و در آن امکاناتی مانند ویدئو پروژکتور و وسایل صوتی و تصویری تعبیه شده است. این سالن برای 15 نفر ظرفیت دارد. در پکیج تور مشهد از شیراز به بهترین امکانات هتل مدینه الرضا با قیمتی مقرون‌به‌صرفه دسترسی خواهید داشت.

موقعیت مکانی
همان‌طورکه گفته شد این هتل، نزدیک‌ترین هتل پنج ستاره به حرم است و علاوه‌برآن به‌دلیل امکانات فوق‌العاده، یکی از بهترین پیشنهادها برای اقامت محسوب می‌شود. مدینه‌الرضا به‌دلیل فاصله کم با حرم از بقیه مکان‌های گردشگری مشهد تقریبا فاصله زیادی دارد و باید با وسایل‌نقلیه عمومی به دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر بروید. این هتل در مشهد خیابان شیرازی و نبش شارستان رضوی قرار گرفته است.

مشهد یکی از شهرهای بسیار زیبا و درعین‌حال مذهبی کشور است که در طول سال افراد زیادی با تور مشهد از شیراز یا دیگر شهرها به آن سفر می‌کنند. ما در این مطلب اطلاعاتی درباره مسیرهای شیراز به مشهد، بهترین زمان سفر به آن و یکی از مجلل‌ترین‌ هتل‌های این شهر (هتل مدینه‌ الرضا مشهد) را به شما معرفی کردیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را درباره سفر به این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن با ما به‌اشتراک بگذارید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها