رئیس جمهور هائیتی ترور شد

منابع خبری هائیتی گزارش دادند جوونل موئیز، رئیس جمهور این کشور صبح چهارشنبه به وقت محلی در یک حمله مسلحانه از سوی افرادی ناشناس به ضرب گلوله به شدت مجروح شده است. برخی منابع نیز از کشته شدن وی در این حمله خبر می دهند.

رئیس جمهور هائیتی ترور شد

کلود جوزف، نخست وزیر این کشور گفت: محل اقامت رئیس جمهوری این کشور شامگاه گذشته از سوی افرادی ناشناس مورد حمله قرار گرفت.
وی با محکوم کردن این اقدام وحشیانه، غیرانسانی و نفرت انگیز افزود: جوونل موئیز، رئیس جمهوری هائیتی به ضرب گلوله به شدت مجروح شده است. برخی منابع نیز اعلام کرده اند او در این حمله جان خود را از دست داده است.
نخست وزیر هائیتی تاکید کرد: وضعیت امنیتی کشور تحت کنترل نیروهای پلیس و ارتش این کشور است.
هائیتی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان های سهمگین استوایی٬ بیش از یک سال است که درگیر اختلافات شدید سیاسی است.
انتخابات ریاست جمهوری در پاییز سال ۲۰۱۵ به دلیل برخی تخلفات باطل شده بود تا سرانجام در پاییز سال ۲۰۱۶ یعنی پس از یک سال رایزنی برگزار شود.
بر اساس نتایج نهایی اعلام شده در تارنمای شورای موقت ستاد انتخابات هائیتی٬موئیز بیش از ۵۵ درصد آراء را کسب کرده است در حالی که تنها ۲۱ درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات شرکت کرده اند.
موئیز که بازرگانی ۴۸ ساله است از اقلیت کوچک و ثروتمند این جامعه است. بیش از شصت درصد ساکنان هائیتی با کمتر از ۲ دلار در روز امرار معاش می کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها