ورود پلیس به نظارت بر تغییر کاربری‌ اراضی در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: برای اولین بار در استان فارس پلیس امنیت اقتصادی به گشت مشترک یگان حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان اضافه و کار نظارت بر تغییر کاربری‌ها را آغاز کرده است.

ورود پلیس به نظارت بر تغییر کاربری‌ اراضی در شیراز

ذبیح الله سیروسی به خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در خصوص تامین امنیت غذایی آسیب ناشی از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی است.

او افزود: تسریع و تشدید برخورد با سود جویان و دلالان حوزه زمین به ویژه متخلفین حوزه تغییر کاربری‌های اراضی زراعی و باغی هدف شکل گیری این اقدام است.

سیروسی با تاکید بر اینکه فرصت طلبان ضمن مال اندوزی با قیمت‌های ناچیز اراضی قابل کشت را از بهره برداران خریداری می‌کنند و زیان فراوانی به تولید محصولات غذایی وارد می‌کنند، افزود: دلالان اراضی زراعی و باغی را پس از قطعه بندی و تفکیک با قیمتگزاف به اقشار مختلف جامعه به فروش می‌رسانند از این رو ورود پلیس امنیت اقتصادی امری ضروری بود که با پیگیری‌های لازم محقق شد.

به گفته سیروسی، با تحقق و اجرایی شدن ورود پلیس امنیت اقتصادی به گشت های مشترک یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز از ابتدای امسال تا کنون سرکشی‌های میدانی انجام، افراد سرشاخه ایجاد مجموعه‌های باغ شهری‌ها شناسایی و بیش از ۱۵نفر متخلف کلان در امور زمین در شهرستان شیراز به پلیس امنیت اقتصادی معرفی شده است.

او اضافه کرد: با ورود تخصصی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی و اشراف بر نوع سود جوییاین افراد، پرونده متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی برای رسیدگی ارسال شده است و به نظر می‌رسد این مهم گام موثری در برخورد با سر شاخه‌ها و علل تغییر کاربری‌های گسترده در اراضی کشاورزی پدید آورد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز باید کمترین میزان خسارت را داشته باشیم، یعنی قبل از هر گونه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی توسط ذی نفعان آگاهی بخشی لازم در حوزه قوانین به مردم انجام شود.

او همچنین بر نقش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: اعتقاد دارم تا زمانی که فرهنگ عمومی در خصوص جایگاه اراضی کشاورزی تغییر نکند بدون شک امنیت غذایی در خطر خواهد بود.

سیروسی هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه های متولی در حوزه حفظ و صیانت از اراضی را قابل‌تأمل دانست و بیان کرد: همکاری و همراهی تمامی ذی مدخلان در این بخش خصوصا دستگاه قضائی در شهرستان شیراز قابل قدردانی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها