پیگیری مطالبات رانندگان تاکسی زنجان پس از بررسی/ تصمیم نهایی بعد از ابلاغیه شورای شهر خواهد بود

فرماندار زنجان با اشاره به تجمع رانندگان تاکسی زنجان در روزهای گذشته برای رسیدن به برخی از مطالبات‌شان، گفت: اتخاذ تصمیم نهایی در مورد رانندگان تاکسی زنجان بعد از ابلاغیه شورای شهر خواهد بود که اطلاع رسانی می شود.

پیگیری مطالبات رانندگان تاکسی زنجان پس از بررسی/ تصمیم نهایی بعد از ابلاغیه شورای شهر خواهد بود

رضا عسگری با اشاره به افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی در زنجان، گفت: مصوبه تنظیم بازار استان از ابتدای تیرماه باید ابلاغ و اجرا می‌شد که تاخیر سازمان حمل و نقل شهرداری در ابلاغ قیمت‌ها عملیاتی شدن آن را به تعویق انداخت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه فعالیت مسافربرهای شخصی و جلوگیری از فعالیت آنها در سطح شهر زنجان از درخواست‌های تاکسی‌رانان، ادامه داد: جلسات مختلفی در زنجان به منظور رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های تاکسیرانان در زنجان تشکیل شده است.

عسگری با بیان اینکه در جلساتی که تشکیل شد تاکسیرانان مطالب خود را عنوان کردند و به منظور تحقق برخی از مطالبات آنها تصمیماتی گرفته شد گفت: مصوبات ابلاغ شده و سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات اقدام کند.

وی همچنین با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونایی در خصوص تعداد مسافران از دیگر مواردی بود که از سوی رانندگان تاکسی مطرح شد، گفت: در همین راستا دو راهکار افزایش کرایه‌ها و یا اختصاص یارانه از سوی شهرداری برای رانندگان تاکسی وجود دارد.

عسگری با اشاره به اینکه درخواست رانندگان تاکسی در این مورد درخواست به حقی است که باید شهرداری در این مورد تصمیم‌گیری کند که برای جبران هزینه تاکسی‌ران‌ها درباره محدودیتی که در سوار کردن تعداد مسافران ایجاد شده چه اقداماتی انجام خواهد داد بیان کرد: به رانندگان تاکسی‌ها اعلام شده که با نرخ جدیدی که اعلام شده فعالیت داشته باشند تا در خصوص مطالبات آنها تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده تصمیم جدید توسط سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان گرفته شود ادامه داد: تصمیم نهایی بعد از بررسی اعلام عمومی خواهد شد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه تخصیص یارانه برای اتوبوس‌های سطح شهر به لحاظ سیستمی بودن فعالیت‌ آنها امکانپذیر است یادآور شد: بالا بودن تعداد رانندگان تاکسی و همچنین سامانه‌ای برای پایش فعالیت تاکسی‌ها وجود ندارند بنابراین تخصیص یارانه‌ برای آنها مشکل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر این هستیم که سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان تصمیم خود را در قالب لایحه به شورای شهر تحویل دهد اظهار داشت: بعد از دریافت ابلاغیه شورای شهر نسبت به اتخاذ تصمیم‌ نهایی اقدام می‌شود.

فرماندار زنجان در پایان، اضافه کرد: در حال حاضر نرخ مصوب شده قابلیت اجرا دارد و تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها