کشف جسد بی‌ جان جوان ۱۸ ساله در سد تبارک قوچان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قوچان گفت: جسد بی‌جان جوان ۱۸ ساله‌ای که از عصر روز گذشته در سد تبارک این شهرستان مفقودشده بود، عصر امروز با کمک غواصان پیدا شد.

کشف جسد بی‌ جان جوان ۱۸ ساله در سد تبارک قوچان

مهدی رحمانی مطلق با اشاره به خبر غرق شدن جوان قوچانی در سد تبارک این شهرستان، اظهار کرد: عصر روز گذشته خبری از طریق سامانه ۱۲۵ مبنی بر غرق شدن جوانی ۱۸ ساله در سد تبارک اعلام شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهرستان به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قوچان تصریح کرد: از همان عصر روز گذشته عملیات جستجو در سطح منطقه با اعزام نیرو‌ها از طریق قایق به محل حادثه آغاز شد که این جستجو‌ها تا صبح امروز ادامه داشت، اما متأسفانه هیچ اثری از پیکر این جوان پیدا نشد.

وی با بیان اینکه به دلیل پیدا نشدن جسد جوان قوچانی، تیم غواصی از سطح استان با امکانات و تجهیزات بیشتری به این شهرستان اعزام شدند تا عملیات جستجو به‌صورت گسترده ادامه پیدا کند، تصریح کرد: عصردیروز و پس از ۳ ساعت تلاش مشترک توسط تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قوچان و مشهد، تیم غواصی توانستند جسد بی‌جان جوان ۱۸ ساله را پیدا کنند.

رحمانی مطلق با یادآوری اینکه متأسفانه جوانان و نوجوانان به تابلو‌های منطقه شنا ممنوع در این سد توجهی نمی‌کنند، گفت: پس از پیدا شدن جسد و انتقال آن به خشکی، چند جوان نیز در همان محل قصد شنا کردن داشتند که با تذکر نیرو‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی منطقه را ترک کردند.

تعدادی از نیرو‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان قوچان آموزش‌های لازم و ویژه غواصی را طی کرده‌اند، اما فاقد لباس و تجهیزات مناسب در مقابله با این حوادث هستند و بالاجبار اعزام نیرو از مشهد صورت می‌گیرد که این مسئله می‌طلبد تجهیزات و لباس‌های این سربازان خط مقدم مقابله با حوادث در این شهرستان به‌روزتر شود.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها