گزارشی از همجنس گرایی در ایران/ یک متخصص: همجنسگرایی با همجنس بازی تفاوت دارد

به سختی حاضر به گفت‌وگو می‌شوند و همگی با یک واسطه پاسخشان به سوالات را به دستم می‌رسانند، سعید، مهسا و محمد سه همجنسگرایی هستند که پس از گرفتن قول‌های بسیار حاضر شده‌اند پاسخ سوالاتم درمورد وضعیت‌شان را بدهند.

گزارشی از همجنس گرایی در ایران/ یک متخصص: همجنسگرایی با همجنس بازی تفاوت دارد

شبکه‌های مجازی پر است از امثال آنها که یا مهاجرت کرده‌اند و پس از آن اعلام موجودیت و گرایش خود را کرده‌اند و یا طرد شده‌اند و بدور از مناسبات قوم و خویشی و خانوادگی گذران عمر می‌کنند. البته هستند عده‌ی قلیلی که از سوی خانواده و دوستان پذیرفته و حمایت می‌شوند. دکتر بهنام اوحدی با اشاره به صندلی که روز مصاحبه درمورد اقلیت‌های جنسی و جنسیتی روی آن و مقابلش نشسته‌‌ام می‌گوید که «بارها روی این صندلی گفته‌اند که توسط خانواده به تکه‌تکه شدن تهدید شده‌اند».

سعید که حدودا ۳۲-۳۳ ساله است می‌گوید در دوران دبستان تاحدودی متوجه شده که گرایش جنسی‌اش به سمت همجنس است؛ در یکی از روستاهای اطراف لرستان و در خانواده‌ای با وضعیت اقتصادی بد زندگی می‌کند می‌گوید ۵ برادر دارد که همگی مانند خانواده‌اش به شدت مذهبی هستند، تفکرات مردسالارانه‌ای دارند و بخاطر چنین ویژگی‌هایی نمی‌تواند با برادرانش راحت باشد. او می‌گوید خانواده‌اش هرگز از این موضوع مطلع نشدند.

اما مهسای ۱۹ ساله -ساکن تهران - که در ۱۶ سالگی متوجه گرایشات متفاوت خود شده است موضوع را با مادرش درمیان گذاشته اما منجر به برخوردی شده که از توضیح آن سرباز می‌زند و فقط تاکید می‌کند که «مادرم برخورد بسیار بدی داشت».

محمد ۳۸ ساله هم در ۲۵ سالگی متوجه گرایش خود شده است و زمانی طولانی را به انکار گذرانده است، در خانواده‌ای مذهبی زندگی می‌کند که تاکنون از گرایش جنسی او مطلع نشده‌اند: «دریک خانواده مذهبی به دنیا اومدم و عملا شرایطی وجود نداره که بتونم باهاشون درمیون بگذارم، خیلی بیشتر از مذهب، درواقع این فرهنگ ناموس پرستی و یا سنتی و مردسالاره ما هست که مشکل آفرینه….

تعداد محدودی از دوستان نزدیک و همسن خودم هستند و طبیعتا اولش شوکه شدن و سوالهای عجیب و غریب و گاها توهین آمیز می‌پرسیدند که البته از عدم اطلاع‌شون هست و من حق می‌دادم.»

سعید در توضیح اولین مواجهه‌ی خود با این تعریف می‌کند: «در دوران دبستان -چون باهوش هم بودم- پدرم من رو به یک مدرسه‌ی غیرانتفاعی در محله‌ای متمول‌نشین از شهرستانمون ثبت نام کرد. اونجا احساس کردم که به دوستم گرایش خاصی دارم و دوستم هم خیلی با من صمیمی بود؛ ولی از گرایشم اطلاعی نداشت و هرگز هم به اون چیزی بروز ندادم.

یکروز دوستم رو دعوت کردم که وقتی دید وضعیت خونه‌مون فقیرانه‌ست و فاصله‌ی زیادی باهم داریم ارتباطش رو با من قطع کرد که ضربه‌ی روحی شدیدی برام بود، اونهم در دوران ابتدایی. مدرسه‌ام رو دوباره تغییر دادم و به پایین شهر اومدم. دچار افسردگی و اضطراب شده بودم چون نمی‌تونستم قضیه رو بگم و برای خودم هم قابل درک نبود. هنوز فرهنگ مشاوره جا نیفتاده بود و کمک‌های اینچنین نمی‌تونستم بگیرم.

دوران دبیرستان بسیار وحشتناک بر من گذشت. خشونت‌های جنسی نسبت به کسانی که مثل من بودن ولی نتونسته بودن محافظه‌کار باشن رو در مدرسه شاهد بودم. این موضوع باعث می‌شد تشویش بیشتری داشته باشم.

در دوران خوابگاه به مرور عاشق یکی از هم‌خوابگاهی‌هام شدم و اون هم فهمید. هم اتاقی شدیم و بالاخره اونجا بدون اینکه کسی بفهمه وارد مسائل و رابطه‌ی جنسی هم شدم. ولی بعدا فهمیدم کسی که به او خیلی نزدیک شده بودم و دوستش داشتم، فقط بخاطر نیازهای جنسی‌اش با من بود و بین دخترای دانشگاه دوست دختری هم داشت. این باعث شد شکست عشقی شدیدتری با ضربه‌ی بیشتر هم بخورم؛ چون دیگه رابطه‌ی جنسی رو تجربه کردم. تمام اینها باعث شد که خیلی منزوی‌تر بشم و به جامعه هم بی‌اعتماد بشم.»

مهسا می‌گوید در آن سن و سال خیلی علاقه داشته تا درمورد پارتنرش با کسی یا کسانی صحبت کند و همه بفهمند، به همین خاطر سعی می‌کرده به دوستانش بگوید، اما در میان اقوام تنها با یک نفر این موضوع را در میان گذاشته است.

سعید اما می‌گوید: «بخاطر محیط فقیری که در اون هستم -هم به لحاظ مالی و هم فرهنگی- واکنش‌ها به این مسئله احتمالا خیلی بده و به احتمال زیاد در صورت فهمیدن با الفاظی مثل لواط‌کار، مفعول و… من رو مورد خطاب قرار می‌دن و اعتماد بنفسم بیش از این خرد خواهد شد؛ به همین خاطر ترجیح دادم که کسی ندونه.»

سعید تجربه‌ی تلخی از این گونه برخوردها دارد: «از نزدیک‌ترین آدم‌هایی که به اونها اعتماد کردم ضربه خوردم و پس از جدایی بدترین تحقیرها و توهین‌ها را از همون‌ها شنیدم. من رو مفعول می‌خواندند و با الفاظ خیلی خیلی بدی خطاب می‌کردن. اینها باعث شد که بیشتر و بیشتر احساس ترس کنم نسبت به دنیای اطرافم. هیچ قانون و حقوقی هم از امثال من دفاع نمی‌کنه چون این مسئله لواط خوانده می‌شه. شرعا و عرفا هم قابل پذیرش برای مردم ایران نیست؛ خصوصا غرب کشور که من ساکن آن هستم. خانواده‌هایی هم که این مسئله رو می‌پذیرند انگشت‌شمارند و از نظر مالی و فرهنگی در سطح خیلی بالایی هستند.»

مهسا هم تابحال به لحاظ فیزیکی برخورد خشونت آمیزی را تجربه نکرده اما می‌گوید به کرات شنیده است که «نجس است چون به دیگر دختران هم نگاه جنسی دارد» و همین نوع ادبیات و رفتار بسیار آزارش داده است.

او می‌گوید اما بیشترین هراسش از این است که نزدیکانش پس از در جریان قرار گرفتن به مخالفت شدید بپردازند، تصور کنند که او دچار مشکلی است و مجبور به مراجعه به پزشکش کنند. همچنین می‌گوید که «گمان می‌کنم خانواده‌ام بخاطر آبرو ممکن است دست به کاری بزنند که دیگر من را نداشته باشند و فقط می‌خواهند به هر قیمتی دیگر چنین احساسی نداشته باشم».

محمد می‌گوید اگر خانواده‌اش متوجه شوند احتمالا برخورد تندی نخواهند داشت اما احتمال می‌دهد که طردش کنند: «مطمئنا بشدت ناراحت و افسرده می‌شن و شاید من رو از خونه بیرون کنن.»

او که ساکن تهران است برخلاف سعید خشونتی از پارتنرهای خود ندیده است و می‌گوید: «از سوی پارتنرهای خودم خشونتی ندیدم، در هر گروهی از انسانها، آدم خوب و بد وجود داره، اما اکثر همجنسگرایان به خصوص مرد در جامعه ما، آرام، سر به زیر و درد کشیده هستند و فقط و فقط یک زندگی ساده و آرام را می‌خواهند و نه هیچ چیز دیگه…»

محمد که دیر گرایش خود را پذیرفته است تجربه‌ی یک زندگی زناشویی ناموق را هم پشت سر گذاشته است: «از بچگی علاقه به تشکیل خانواده و زندگی مشترک داشتم و با اینکه چنین احساساتی داشتم اما خودم رو به شدت سرکوب و انکار می‌کردم. در ۱۹ سالگی ازدواج کردم و صاحب یک فرزند شدم، همسرم متوجه نشد اما کم کم با ادامه زندگی احساسات من نسبت به همجنس و درواقع عدم داشتن یک رابطه عاطفی و جنسی درست که ارضا کننده من باشه، باعث شد رابطه من و همسرم روز به روز سردتر و سردتر بشه…تا به طلاق برسه.

یکی دوبار متوجه شد و من شدیدا انکار کردم اما در روزهای پایانی زندگی به برادرهایش موضوع رو گفت و آنها هم دو بار من رو به قصد کشت کتک زدن و تهدید به قتل کردن.»

سعید پس از چندین شکست در روابط خود می‌گوید که هیچ رابطه‌ی دائمی برای خود متصور نیست: «رابطه‌ی باثبات و دائمی برای خود متصور نیستم، نه ازدواجی درکاره و نه سندی؛ آنچه هست روابطی برای ارضای نیازهای جنسیه، اونهم پنهانی و در خفا که با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شه.»

او می‌گوید دیگر موضوعی که باعث وحشتش می‌شود مسئله‌ی سربازی است: «از مسائلی است که کاملا فکر کردن به اون وحشت‌زدم می‌کنه. چون سربازی مثل دانشگاه نیست که محیط فرهنگی و در جهت رشد شخصیت باشه. محیط کاملا نظامی و متفاوته و رفتارهای مردسالارانه می‌طلبه که می‌ترسم در اون فضا در موضع ضعف قرار بگیرم و مورد سوءاستفاده‌ی روانی قرار بگیرم. اینها چیزهاییه که من رو می‌ترسونه.»

با آنها از سرنوشت علیرضا -جوان همجنسگرای اهوازی- که چندی پیش به دست خانواده‌اش بشکلی فجیع به قتل رسید حرف می‌زنم؛ محمد می‌گوید شاید اگر در تهران بود این اتفاق رخ نمی‌داد: «خیلی ناراحت شدم و به این فکر میکنم که باز شرایط من که در تهران زندگی میکنم به مراتب بهتر از دوستانی هست که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند.
به این فکر کردم که شاید اگر علیرضا در ایران زندگی نمی‌کرد آیا هرگز چنین بلایی به سرش میومد؟»

سعید که در استان هم مرز علیرضا زندگی می‌کند اما نگران دچار شدن به همین سرنوشت است: «بعد از کشته شدن علیرضا توسط خانوادش، چون اهواز بنوعی همسایه‌ی استان ماست و شباهت‌های فرهنگی هم وجود داره، و من هم یکسری برادر دارم و پدری که همگی افکاری کاملا مذهبی دارن، و رفتارهای مردسالارانه‌ی غلیظ، طبیعتا شنیدن اون خبر برام ترس و وحشتی عمیق ایجاد کرد که نکنه دامنم رو بگیره.»

محمد درمورد رویکرد جامعه به این موضوع می‌گوید: «متاسفانه در جامعه ما همجنسگرایی رو با تجاوز و انواع و اقسام کارهای عجیب و غریب اشتباه می‌گیرن، منم یکی از مردم شهر هستم که اتفاقا معتمد دوستان و محله‌ام، مسلمانم و تا جایی که درتوانم باشه عباداتم رو به جا می‌آرم، شغل ساده‌ای دارم و با همه‌ی مردم شهر در ارتباطم، من فقط از بدو تولد میل جنسی و کشش عاطفیم به همجنسم بوده و نه هیچ چیز متفاوت دیگه‌ای! همجنسگرایی انتخابی نیست، که اگر انتخابی بود ما هرگز انتخابش نمی‌کردیم تا بتونیم در این کشور راحت زندگی کنیم….»

مهاجرت موضوعی است که خیلی از همجنسگرایان به آن فکر می‌کنند، سعید می‌گوید: «مهاجرت مدام در ذهنم بوده. مدام با خودم می‌گم کاش من ایران دنیا نمی‌اومدم و کاش در این کشور نبودم و اگر پولی داشتم حتما از ایران می‌رفتم. این محیط برای من بسیار ترسناکه.»

محمد اما اینچنین مطمئن درمورد رفتن سخن نمی‌گوید؛ می‌گوید دوست دارد در کشور خودش و کنار خانواده و فرزندش باشد؛ علیرغم این موضوع او هم بارها به مهاجرت فکر کرده است.

مهسا اما رفتن و تنها زندگی کردن حتی در مخیله‌اش هم نمی‌گنجد؛ می‌گوید که تابحال به مهاجرت یا رفتن فکر نکرده چون به شدت از تنهایی و ترک خانواده و عزیزانش هراس دارد. و دو-سه بار تاکید می‌کند که «من شجاعت تنها زندگی کردن را ندارم».

از میان این سه تنها محمد است که به تراپیست مراجعه می‌کند و تجربه‌ی مثبتی برایش بوده است.

دکتر بهنام اوحدی سکس تراپیست، روانپزشک و روان‌درمانگر، در گفت‌وگویی به سوالات در مرود همجنسگرایی و راهکارهای حل مشکلات اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران پرداخته است. او تاکید می‌کند که همجنسگرایی و دوجنسگرایی یک انحراف نیست، بلکه یک خصلت مادرزادی و یا یک جبر پرورشی است.

اوحدی: همجنسگرایی یک انحراف نیست

دکتر اوحدی در توضیح چیستی همجنسگرایی می‌گوید: همجنسگرایی یک انحراف نیست، یک خصلت مادرزادی یا جبر پرورشی متفاوت است. در ۸۰ درصد موارد، ماجرا مادرزادی است. یعنی مغزی که باید زنانه یا مردانه تشکیل شود، از اجزای مغز جنس روبرو تشکیل می‌شود. ولی در ۲۰ درصد موارد هم پرورشی و رشدی است؛ اما موضوع این است که درمان و راه چاره‌ای ندارد. در ۹۹٫۹۹ درصد هیچ درمانی ندارد و بنابراین کشورهای پیش‌تاخته به این نتیجه رسیده‌اند که آنها را به عنوان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در جامعه بپذیرند و حتی در ایالات متحده‌ی امریکا و کانادا و دیگر کشورهای پیشرفته کلیساهایی هستند که روی تابلوی خود بزرگ اعلام کرده‌اند که ما حامی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی جامعه هستیم و آنها می‌توانند بخاطر اعتراف به گناهان‌شان و تقاضای بخشش از خداوند به کلیسای ما مراجعه کنند. من بیش از یکصد کلیسا را در ایالات مختلف امریکا بدین صورت دیده‌ام.

گره‌‌ی اقلیت‌های جنسی ایران به دست مراجع عظام حل می‌شود

اوحدی می‌گوید که این موضوع تنها با کمک و پشتوانه‌ی علمای قم در ایران قابل حل و مدیریت است: در ایران داستان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بدون کمک از فقه پویای شیعه و بدون یاری و پشتیبانی مراجع تقلید شیعه قابل انجام و مدیریت نخواهد بود.

جامعه‌ی ایران یک جامعه‌ی مذهبی و مسلمان است و سکس‌تراپیست‌ها و سکسولوژیست‌ها، روانشناسان و روانپزشکان توان مدیریت آن را ندارند. درست است که الان بسیاری از اجتماع ایران بجای تماس با دفتر مراجع به دفتر روانشناسان و روانپزشکان مراجعه می‌کنند، ولی در نهایت گره‌ی اقلیت‌های جنسی جامعه‌ی ایران به دست مراجع عظام حل می‌شود و آنها هستند که با مشورت گرفتن از روانپزشکان سازنده و سودمند، باید فتواهای نوینی در این زمینه ابراز کنند و یکبار برای همیشه موضوع را حل کنند و همجنسگرایی و دوجنسگرایی را از همجنسبازی و دوجنسبازی جدا کنند.

همجنسگرایی با همجنس بازی تفاوت دارد

همجنسگرایی و دوجنسگرایی یک خصلت جنسی متفاوت مادرزاد یا پرورشی است -که اشاره کردم ۸۰ درصد مادرزاد و ۲۰ درصد پرورشی است- که در اختیار خود فرد نیست و بعنوان یک جبر زیست‌شناختی به فرد تحمیل می‌شود. اما همجنسبازی و دوجنسبازی یک انحراف جنسی زیاده‌خواهانه است که به صورت یک رفتار ناروا و پلید انجام می‌شود و باید به آن حد شرعی هم تعلق گیرد.

او در توضیح تفاوت این دو مقوله با یکدیگر، گفت: همجنسبازی و دوجنسبازی ارادی و اختیاری است. اینکه خدای ناکرده مثلا من امشب بروم و با مردی وارد رابطه‌ی جنسی شوم، من که زن دارم و در تمام دوران زندگی‌ام گرایش جنسی‌ام رو به جنس زن بوده و تمام فانتزی‌های جنسی، خواب‌های جنسی و خودارضایی‌هایم به یاد جنس زن بوده، نباید یکدفعه و یک شب هوس کنم و بروم با مرد بخوابم؛ اگر چنین کاری کنم این یک انحراف جنسی و اخلاقی است.

ولی کسیکه از اول که بدنیا آمده تمامی فانتزی‌های جنسی‌اش رو به همجنس بوده، تمام خواب‌های جنسی‌اش رو به همجنس بوده و تمام خودارضایی‌هایش رو به همجنس بوده است و هیچگونه توان و امکانی برای پرداختن به جنس مخالف نداشته است، او یک همجنسگرا و دوجنسگراست که ناشی از جبر زیست‌شناختی مغز طرف است؛ ادا و اطوار و تهاجم فرهنگی و تقلید و تلقین نیست.

او در پاسخ به این سوال که «در تاریخ ادبیات کلاسیک‌مان نمونه‌های متعددی داریم که به شاهدبازی اشاره دارد، در آن زمان این موضوع چه ماهیتی داشته؟ آیا همچنان تابو بوده است؟» گفت: آن‌موقع داستان هنجار عمومی بوده است. یک رفتار بهنجار بوده چون روسپی زن وجود نداشته است و بخاطر مسئله‌ی بکارت دخترها حق خروج از خانه را جز برای رفتن به حمام عمومی، آنهم در معیت مردان و پسران خانواده، نداشتند؛ حتی اگر کسی کلون مردانه‌ی در را می‌زده، اگر مردی خانه نبوده زن باید دو انگشت دستش را به سق دهانش می‌برده و با صدایی که خشن باشد و ظریف و زنانه نباشد جواب مرد پشت در را بدهد که آن مرد اغوا نشود. بنابراین کلون‌های در، در ایران زنانه و مردانه بوده است.

دکتر اوحدی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از همجنسگرایان وجود ندارد، گفت: در شهرهای بزرگ، بویژه تهران، آمار آنها بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است؛ چون همجنسگرایان از آنها به کلانشهرها و شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد مهاجرت می‌کنند. اما آمار دقیقی وجود ندارد.

کلا در کشورهایی که در حال توسعه هستند، همجنسگراها از شهرهای کوچک مهاجرت می‌کنند و برای آنکه در شلوغی و بزرگی شهرهای بزرگ گم باشند به کلانشهرها مراجعه می‌کنند.

او در مورد تاهل و یا تجرد و رده‌ی سنی مراجعینش نیز گفت: برخی از همجنسگرایان ازدواج می‌کنند؛ چون دوست دارند که بچه‌دار شوند و سپر و نقابی به چهره بزنند که جامعه‌ی عمومی متوجه همجنسگرایی آنها نشود.

اینها در سنین متفاوتی هم هستند؛ از ۱۵-۱۶ سال که سن بلوغ است، هستند تا ۸۵ سال و بالاتر. متاسفانه ما الان در فضای مجازی فیلم‌هایی از رابطه‌ی جنسی مردان بالای ۵۰ سال و ۸۰ سال را هم می‌بینیم.

باید هرچه سریع‌تر، بصورت اورژانسی، زعمای قم، مسئولان، حاکمان ارشد حکومت و… احساس وظیفه و تکلیف کنند و همجنسگرایی و دوجنسگرایی را از همجنسبازی و دوجنسبازی جدا کنند. گره‌ی حل مشکل اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران در دستان آیات عظام است و روانپزشکان و سکس‌تراپیست‌ها نمی‌توانند در سطح عمومی و کلان تاثیرگذار باشند. در سطح خرد و فردی روانپزشکان، روانشناسان، مشاوران و سکس‌تراپیست‌ها می‌توانند سودمند باشند؛ ولی در سطح کلان اجتماعی باید چه در مقام پیشگیری و چه در مقام مدیریت آیات عظام وارد میدان شوند و این مسئله‌ی خطیر را نادیده نگیرند.

دکتر اوحدی درمورد اولویت‌بندی مصائب این افراد گفت: اولین مسئله‌شان طرد از خانواده و خشم خانواده است. که بارها و بارها در همین اتاق ما شاهد تهدید مستقیم آنها به مرگ و تکه تکه شدن بودیم، .

دومین مسئله‌شان این است که نمی‌توانند روابط دیرپا داشته باشند، چون در ایران قانون ازدواج برای آنها وجود ندارد و بنابراین وارد روابط متعدد و متنوع می‌شوند؛ در میان همجنسگرایان مرد غلظت ویروس اچ‌آی‌وی یا ایدز ده برابر جامعه‌ی عمومی است و چون اینها وارد روابط متعدد و متنوع می‌شوند، می‌توانند که باعث شدت و کثرت ویروس اچ‌آی وی در جامعه شوند.

بنابراین باید قوانینی در جهت مدیریت امیال و غرایض جنسی آنها وضع شود، که وضع این قوانین هم باز بر دوش آیات عظام است؛ اگرنه، غیر از حوزه‌ی علمیه و موسسات مذهبی کسی نمی‌تواند فتوا صادر کند.

دکتر اوحدی از تجربه‌ی خود با این دست از مراجعین نیز می‌گوید: تجربه‌ی خوبی بوده و مشکلی با آنها نداشتیم؛ سعی کردیم آنها را به روابط تک پارتنره سوق دهیم، سعی کردیم که آنها را در روابط دیرپا نگاه داریم، سعی کردیم که آنهایی را که خیلی ظاهر مشخصی داشته‌اند تشویق به مهاجرت کنیم و سعی کردیم به آنها بفهمانیم که به اشاعه‌ی این مطلب نپردازند.

او درمورد قوانین موجود در ایران برای مواجهه با مصائب این قشر از افراد توضیح داد: قانون خوشبختانه چند سالی است که در ایران به درایت رسیده است و آنقدر که دادگستری نسبت به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی پیشرفت کرده است، مایه‌ی امید و نویدبخش است.

عموما اینها اگر لواط به عنف نباشد، دیگر مثل دهه‌ی ۶۰ منجر به صدور حکم اعدام نمی‌شود. یعنی واقعا کشور در این زمینه پیشرفت کرده است. خیلی وقت‌ها قوه قضاییه از اینها حمایت می‌کند و نیروهای مسلح هم اینها را از خدمت سربازی معاف می‌کند و کارت معافیت سربازی به آنها می‌دهد.

اوحدی درمورد مواجهه‌ی واپس‌گرایانه‌ و خشونت آمیز برخی تراپیست‌ها با این قشر نیز گفت: به این خاطر است که در دانشکده‌ها هیچگونه آموزشی راجع به روانشناسی جنسی نمی‌گیرند و متاسفانه اساتید دانشگاه به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بعنوان بیمار نگاه می‌کنند و آنها را بعنوان بیمار و منحرف جنسی به دانشجویان خود می‌شناسانند؛ خب یک دانشجویی هم که ذوب در هویت استادش است، آن حرف ریاکارانه‌ی استاد را می‌پذیرد و آیینه‌ی ذهن خود می‌کند.

تراپیست‌های بسیار زیادی داریم که از منظر درستی با موضوع مواجه نمی‌شوند. حتی تراپیستی داریم که به مراجع‌کننده گفته است «گمشو برو بیرون آشغال عوضی! دیگر هم پایت را اینجا نگذار کثافت!» دقیقا با همین جملات و ادبیات با همجنسگراها برخورد کرده‌اند.

همه می‌ترسند!

اوحدی درمورد اینکه آیا جامعه‌ی روانشناسان برنامه‌ای برای دیدار با علما و توضیح این مسئله دارند یا خیر، گفت: نه! هیچ دلسوزی در این زمینه ندارند. همه می‌ترسند که نکند اگر پا وسط بگذارند انگ و ننگی به خودشان نسبت داده شود. همه عافیت طلبی و مصلحت سنجی شخصی می‌کنند.

من خود به شخصه این آمادگی را دارم که برای هریک از آیات عظام این توضیحات را بدهم که داستان چگونه مادرزادی و چگونه پرورشی است. و این چیستانی الهی است. این یک معمای خلقت براساس حکمت پوشیده و پنهان پروردگار است که انسان به علم خود غره نشود و طی قرون متمادی بداند که چقدر مانده تا به ویژگی‌های ذهن و مغز برسد.

چیزی که خداوند براساس حکمت پنهان و پوشیده‌ی خود آفریده است، خودش به چیزی که آفریده رضایت دارد و بنده‌ی خدا نمی‌تواند در کار خدا دخالت کند.

باید آیات عظام و حوزه‌های علمیه چه در قم و چه در شهرهای دیگر احساس مسئولیت کنند و بدانند که ما در همه‌ی لباس‌ها، در همه‌ی مقام‌ها، در همه‌ی پست‌ها، در همه‌ی سطوح تحصیلی و اقشار همجنسگرا و دوجنسگرا داریم و در همه‌ی سنین دیده‌ایم و مختص به یک قشر تحصیل‌کرده یا دانشگاه رفته و یا غرب‌زده نیست.

ما در بین تمام لباس‌ها و تمام شغل‌ها، آدم‌های سنتی، آدم‌های مذهبی، آدم‌های لامذهب، آدم‌های غیرمذهبی، آدم‌های مذهب‌ستیز در همه‌ی آنها همجنسگرا و دو جنسگرا دیده‌ایم. جالب است بدانید بسیاری از آدم‌های همجنسگرا و دوجنسگرا آدم‌های مذهبی هستند که خودشان هم سال‌ها برای این گرایش خود احساس عذاب وجدان داشته‌اند.

روان‌درمانی برای تغییر گرایش جنسی و هویت جنسی وجود ندارد

نکته‌ی دیگری که لازم می‌دانم در اینجا اشاره کنم این است که ما شیادانی در جامعه‌مان داریم که ۱۰ سکه‌ی بهار آزادی از خانواده‌ها می‌گیرند و قول می‌دهند که «ما با هیپنوتیزم آنها را درمان می‌کنیم» و بعد می‌گویند که ما تلاش خود را کردیم و مراجع‌کننده همکاری نکرد!» روان‌درمانی برای تغییر گرایش جنسی و هویت جنسی وجود ندارد.

به این نوع درمان می‌گویند conversion therapy که در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا ممنوع است چون باعث خودکشی ده‌ها هزار نفر از اقلیت‌های جنسی و جنسیتی شده است و موجب اقدام به خودکشی صدها هزارنفر از آنها.

دکتر اوحدی در پاسخ به اینکه آیا آماری از خودکشی میان این قشر وجود دارد یا خیر، گفت: چیزی به اسم آمار در ایران وجود ندارد.

او ادامه داد: کلا ما باید بدانیم که از کشورهای پیش‌تاخته بسیار عقبیم، در زمینه‌ی مغز بسیار عقب هستیم و وظیفه‌ی ما این است که علم غرب را اختیار کنیم، حتی اگر شده بدزدیم، ایرانیزه‌اش کنیم و در جامعه‌ی خود آن را ساری و جاری کنیم.

اوحدی در پایان تاکید کرد: من قرآن را خوانده‌ام، رسائل علمیه را خوانده‌ام، حِلْیَه المُتَّقین را خوانده‌ام؛ خودم آخوندزاده و نوه‌ی آیت الله تویسرکانی هستم که در تخت فولاد اصفهان بقعه و آرامگاه خاص خود را دارد و حاضرم به یکصد نفر از حجج اسلام و آیات عظام دوره‌های ۱۶ ساعته‌ی سکسولوژی و سکس‌تراپی را درس دهم و یا اینکه دوره‌های ۴ ساعته‌ی رایگان در مورد اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را برگزار کنم تا آنها در موسساتی مثل موسسه‌ی امام خمینی یا موسسات آیات عظام دیگری مثل آیت الله مکارم شیرازی و وحید خراسانی و شبیری زنجانی و نوری همدانی و … اینها همه بتوانند به یک جمع‌بندی برسند و ما یکبار برای همیشه این مسئله را حل کنیم تا مورد شبیخون فرهنگی دشمنان و کینه‌توزان ایران قرار نگیریم.

منبع: انصاف نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • من
    0

    شاهکار جدیدی از انصاف نیوز!!!!!!!!!

  • عباس
    0

    الان مرد با مرد چیکار میتونه بکنه آخه؟!لذت رابطه اصلی رو ول میکنن میرن سر فرعی ها

    نظرات شما -
    • ندا
      0

      واقعا نمیدونی چیکار میکنه ای بابا خخخخخخ

    • قلندر اصلی
      0

      شماره اون دختران بدین من تا راهنمایی کنم ایشان را من خودم روانشناسم

  • 313
    0

    فقر جنسی در ایران بیداد میکنه ....... جوانان نمی توانند ازدواج کنند .... وام های اعلامی یکسری خواصی می توانند بگیرند کارگران ضامن بانکی ندارند ...... زیر ساخت های آموزشی دختروپسر در ایران وجود ندارد ...... بچه های ما یهویی در دانشگاه بهم میرسند بدون اینکه شناخنی در مورد جنس مخالفشان بدانند . خواب معلومه که خیلی این افراد به بی راهه کشیده می شوند . شما نمی توانی با چماق بالاسر جوانان بایستی و جلوی میل جنسیشنو. بگیری . میل جنسی انحرافی نتیجه عمکرد مسئولان فرهنگی آموزش کشور

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      در اروپا و غرب که از دوران بچگی همه چیز را یاد می‌گیرند انحرافات جنسی ندارند ! چرا بعضی از کشور ها به فکر استفاده خودرو های عمومی مخصوص خانم ها افتاده اند ،چونکه به این نتیجه رسیده اند که بی بندو باری نظام خانواده را به خطر می اندازد که الان در کشور خودمان هم داریم نتیجه اش را می بینیم . به خاطر یک سری مشکلات سر راه جوانان چه دختر و چه پسر ،کسی حاظر به ازدواج نیست وبه قول ضرب‌المثل وقتی شیر توی خیابان فراوان هست چرا گوش را بخرم، آزادانه خودشان را ارضا می‌کنند و هزینه ای هم پرداخت نمی کنند و توی خانه ی باباشون هم زندگی می کنند

  • ....
    1

    جامعه با مطالعه می تواند فرهنگ خود را بالا ببرد .

    نظرات شما -
    • ؟
      0

      آخه شمایی که منفی دادید ، اگر با مطالعه فرهنگ بالا نمیره پس با چی بالا میره ؟؟

    • من
      0

      مهم اینه که چی مطالعه کنی.

  • خحخخاخححت
    1

    خاک بر سرتان با این خبر گذاشتن

  • کارشناس
    1

    باید با این پدیده بعنوان یک بیماری نگاه کرد ، در جوامع غربی با این مسئله کنار آمده اند ولی در کشورهای جهان سوم و پنجم مانند ایران برخورد سلیقه ای و غیر منطقی صورت می گیرد

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      حال آدم از این همه افکار چرت به هم می خوره

    • به مهناز
      0

      جووون مهناز جون عاشقتم مهناز افشار کجایی

  • سعید
    0

    عجب ! دوجنسگرایی با دوجنس بازی فرق میکنه پس؟؟!! خوب شد گفتید: هوع‌ع‌ع

  • ads
    0

    به نظر من نباید بی احترامی کنیم چون جای اونها نیستیم،قطعا نیازمند مشاوران قوی،فرهنگ سازی و مطالعه راجع به برخورد با این اشخاص هستیم .

  • کیان
    0

    اول یک مقدمه بکیم تا برادران ریشو رو خودم. ن فکر بد نکنن تا یک داستان واقعی از یکی از این دوستان چند بار گفتم که چندین سال در رشته دو و میدانی فعالیت داشتم و بعداز ورزش قهرمانی به عرصه مربیگری رو آوردم در دنیا قانونی هست که خیلی از قهرمانان در اوج حتی مدال المپیک باید به خاطر سن از ورزش قهرمانی خداحافظی کنند و اکثرا به مربیگری میپردازند و چون خود این مسیر دشوار و علمی رو طی کردن میدونن چطور به ورزشکار با استعداد خاص در اون رشته مورد نظر کار کنن تا اونم همون مسیر را طی کنند و حتی رکورد خود مربی را بشکند پس چون در ایران سالها محدودیت برای فعالیت بانوان بوده یک مربی که تو عمرش 8 متر پرتاب وزنه نداشته چطور شاگرد بالایی 20 متر می‌تواند داشته باشد به همین خاطر از مربی مرد برای بانوان در شرایطی استفاده می‌شود تا اینجا داستان رو گفتیم که دوستان بدونن من خواستار کار با هیئت بانوان نبودم و آنها این تقاضا رو داشتن و اما ماجرا بعد از چند سال کار روی دختران جوان چندین ورزشکار رکورد خیلی خوبی زدن و عازم مسابقات برون مرزی بودن که در بین آنها چند شاگرد من نیز بود و چون در رشته های زیر بیست سال تست بافت استخوان گرفته میشه که سن دقیق ورزشکار مشخص بشه که رده نوجوانان است یا جوانان و تقلب و حق کسی ضایع نشه که خبر شوک کننده ای آمد که یکی از شاگردان پسر هست و از شانس بد یکی از چند ورزشکار و شاگرد من بود نوک پیکان تخلف چرخید روی من منم که اصلاً روحم خبر نداشت!! کار کشیده شد به حراست اداره رفتیم و گفتم من در مورد دختران فقط با کسانی کار کردم که هیئت معرفی کرده پس اگر خطای بوده باید رئیس هیئت بانوان پاسخگو باشد نه من خلاصه شاگرد روانه ایران شد و غیب شد موضوع را به طور اتفاقی به دوستم که پزشک بود گفتم خیلی کمکم کرد و من را برای حقایق بیشتر پیش روانشناسی فرستاد اونجا بود که به بی گناهی این موجودات پی بردم که سال ها باید جوابگوی چیزی باشن که خو در آن دخیل نبودن دکتر و روانشناس رو به اداره آوردیم که هم توضیح علمی بدهند و هم اگر چنین موردی در هیئت دیگری افتاد اینجور برخورد غیر منطقی نداشته باشن و بعد با اطلاع کامل پیش خانواده ورزشکار رفتم و خدا رو شکر خانواده خیلی فهمیده ای داشت و حتی مراحل روانکاوی و مجوز تغییر جنسی رو هم گرفته بودن البته به دلایلی اقدام به عمل نکرده بودن و یک بار تضادفی در صدا و سیما یکی از این افراد رو آورده بودن و خوش خیلی خوب مشکلاتش رو بیان کرد و کاش همین کاری رو که ما کردیم یعنی یک دکتر متخصص و یک روانشناس و خیلی از این افراد داوطلب هستن بیان و این سه نفر در یک یا چند بار در صدا و سیما پخش بشه و توضیح بدن و مردم در قضاوت کردن این افراد آگاه تر رفتار کنند خدا کمکشون کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کیان، من نظرات شمارو خیلی دوست دارم و همیشه تا آخرش می‌خونم

    • سعید
      0

      عزیز من تغییر جنسیت که اینهمه داستان سرهم کردن نمی خواست. فتوای امام خمینی ۴۰ سال پیش صادر شده! این سایت رسما داره همجنسبازی (حالا با هر اسم جدیدی) رو ترویج میکنه. بی بی سی هم جرئت نداره راجع به معاشقه همزمان با هر دوجنس این قدر راحت صحبت کنه که اینها کردند.

    • به کیان
      0

      البته این موردی که شما عرض کردید مربوط به ترنس هاست!

  • ح آ
    0

    این شیطون هست به نفس شما غلبه میکنه بایدبا هوای نفس مبارزه کرد وگرنه به خواهرت هم تجاوز میکنی

  • کریمی قدوسی
    0

    این خبر ها چیست که شما می گذارید .درباره حماسه عظیم ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران در انتخابات ریاست جمهوری مطلب بنویسید که به رغم مشکلات و فساد سیستماتیک در کشور همچنان در انتخابات شرکت می کنند و این باعث اعجاب جهانیان حتی خود مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی هم شده است.

  • رضا حمیمی
    0

    به عنوان یه جوان درطول مطالعه به سختی توانستم جلوی استفراغ خودم رو بگیرم بدترین نوع مرگ برای جرم لواط هست لواط فرهنگ رو به جلو نیست هزاران سال قبل بربر ها لولط مار بودن

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      فک میکنید توی ایران نبوده این چیزا ؟

  • جعفر غفوري نژاد
    0

    پرداختن به این مقوله نباید علنی باشد این خودش ترویج بی بند وباری است این مساله باید در خفا بررسی شود و راه حل پیدا کنند تازه مگر چند درصد از افراد به این مساله مبتلا هستند که شما انرا علنی مورد بحث قرار داده اید جامعه ایران کشش این مساله را به دلیل دین مداری ندارد واین معضل را باید در خفا حل کرد اینکه این یک چیز مادر زادی است در هیچ جا مشخص نشده است

  • جعفر غفوري نژاد
    0

    این خبر را حذف کنید این خبر نیست تست کردن مردم است فورا حذف کنید

  • رضا سان
    0

    کیانوش این یعنی چه( برره) خبر فوری اینقدر مردم بدبختی( تورم......) دارند که این مسئله فوریتی ندارد در خبر فوری چه خبره

  • ی
    0

    گذشت زمان همه چیز رو پیش پا افتاده و عادی میکند . غیر از عمر بر باد رفته

  • پشه کوره
    0

    این تحلیلهای صد من یه غاز خبر فوری عمق بی توجهی و عداوت با آموزه های دین درجامعه ی به اصطلاح اسلامی رو نشون میده اون روانپزشک روانپریش الدنگی که تمایلات رو توجیه میکنه آیا روزی کتاب خدا رو باز کرده تا بفهمه خداوند سبحان با اقوام منحرف گذشته چه کرده ؟! سرنوشت قوم لوط در کجای تفاسیر توجیه گران این عمل شنیع قرار داره ؟!!!! مگر نعوذ بالله آن خداوندی که انسان رو آفرید نمیدانست چه تمایلاتی در فطرت او نهاده ؟! آیا خدای متعال در نزول عذاب بر قوم ظالم دچار اشتباه شده ؟! استغفرالله شماها که مدعی اختیار متعالی ترین نظام بشری هستید از طرح چنین مصیبتی احساس شرم نمیکنید . جزای مفسد فی الارض مرگ است نه نوازش و همدردی

  • من
    1

    جناب آقای دکتر اوحدی، این نظر شماست. من از زبان یکی از برترین روانپزشکان و سکسولوژیست ها آقای دکتر مهرابی شنیدم که فرمودند گرایش به همجنس و دوجنس گرایی یک انحراف جنسی است و نباید به آن پر و بال داد. اگر نظر شما درست باشد پس مردانی که گرایش به رابطه جنسی با کودکان و پسران خردسال دارند هم یک حق طبیعی دارند و علما باید فتوا و جواز صادر کنند. همچنین افرادی هستند که تمایل ذاتی به رابطه با محارم دارند. دکتر جان اینها بیمارند چرا به جای کمکهای روان درمانی و فیزیولوژیکی دنبال رسمیت بخشیدن به فساد هستید

  • Mehman
    0

    قباحت دارد. خاک بر سر تهیه کننده و بازتاب دهنده این گزارش، واکنش بر سر این مثلا دکتر اوحدی که با با یبا الفاظ میخواد همجنس بازی را توجیه کند. فقط همین مانده که بشویم قوم لوط

  • طاها
    1

    همه تو یه دوره ای تمایل به همجنس دارن ولی خوب با آگاهی مغز رفع میشه.

  • زیست شناس
    1

    سلام - این واقعیت است که سزای همجنسگرایی مرگ و یا مجازات از طرف بقیه انسان ها نیست - بنده دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی در یکی از دانشگاه های معتبر تهران هستم - میدانم که انسان هایی با گرایش جنسی مادر زاد به کودکان که به اصطلاح پدوفیلی گفته میشود به دنیا می ایند این افراد تمایل شدیدی به برقراری ارتباط با کودکان زیر 13 سال دارند - اگر به قاتلان زنجیره ای و جرایم مختلف نگاه کنید همگی ریشه های ساختاری مغزی دارند که قابل درمان هستند - کودکانی بعضا به دنیا می ایند که تمایل به اسیب رساند به خود دارند و از وقتی توانایی پیدا کنند شروع به کندن پوست خود میکنند - بنابر این وقتی فردی با یک تمایز رفتاری به دنیا می اید یا میل به انجام کاری به شکل مادرزاد دارد به این معنی نیست که حق به انان داده شود - تمایل همجنسگرایان به جنس موافق قابل درک است و باید با احترام کامل وبه خوبی با انان رفتار کرد اما به این معنی نیست که از نظر خدا نیز این عمل تایید شده است - خداوند خالق این افراد و از همه بهتر اگاه به این افراد است - برای همجنسگرایان مرد ارتباط جنسی میتواند موجب اختلال عملکرد عضله غیر ارادی مقعد و از دست دادن کنترل مدفوع شود همچنین عفونت های شدید ناحیه تناسلی به این دلیل که مقعد برای ارتباط جنسی ساخته نشده است - مقعد تنها وظیفه خروج مدفوع را دارد - خداوند از همه ما داناتر به مسئله همجنسگرایان میباشد و اگر این مسئله ایرادی نداشت در قران به انان اجازه داده میشد - اما راه حل چیست ؟ اول از همه باید مسئله همجنسگرایی و دلایل ژنتیکی و ژن های عامل ان از نظر مغزی مشخص شود وسپس میتوان راه حلی پیدا نمود تا این افراد بتوانند مانند بقیه افراد لذت تشکیل خانواده به صورت عادی را تجربه کنند - این روانپزشک محترم مشخص است که با نیت خوب وبرای حمایت از این افراد تلاش میکنند و سعی میکنند که با بد رفتاری با این افراد مقابله کنند اما این مسئله از نظر علمی قابل حل میباشد - این از حیطه اختیار انسان ها خارج است که بر خلاف خواست خداوند انطور که بخواهند به همجنسگرایی از نظر خداوند مجوز بدهند - ضمنا همانطور که قانون نسبیت زمان حدود 1300 سال پس از قران کشف شد اما در قران موجود میباشد وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ ۚ وَإِنَّ يَوْمًا عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ ایه 47سوره حج - به همان گونه خداوند میتوانستند به همجنسگرایی مجوز دهند ولی اینگونه نیست - امروزه افراد تراجنسیتی یا ترنس میتوانند به راحتی به زندگی عادی برگردند و مشکلات را به راحتی میتوان برای انان از راه پزشکی حل نمود - هر قدر که مسئله همجنسگرایی نیز برای افراد به تاخیر افتد اسیب های جسمی و روانی برای انان نیز افزایش میابد - ولی انسانی به خاطر تفاوت نباید سرزنش شود -

    نظرات شما -
    • مصی
      1

      تحلیل شما بسیار عالی بود. ممنون.

  • به خبر فوری مطرود از قلندر واقعی
    0

    این چرندیات چیست تا نصف خوندم حالم به هم خورد تهوع آوره

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      آنقدر برای من کامنت نزار

  • علي
    0

    انحراف افكار مردم از مشكلات به مسايل جنسي جز اخبار فوري مملكت ميشه

  • ناشناس
    0

    مطالب جالبی بود و خیلی مفید برای کسانیکه لمس موضوع میکنند.

  • جاویدان
    0

    نویسنده خبر خودش اینکاره س.شایدم سردبیر محترم

    نظرات شما -
    • طرفدار
      0

      دقیقا.......این آخر متن گفته حاضرم به یکصد نفر از حجج اسلام و آیات عظام دوره‌های ۱۶ ساعته‌ی سکسولوژی و سکس‌تراپی را درس دهم.........دیگه چی خخخخخخخخخخ

  • احمد ر
    0

    بعضی از قوانین شرع را میتوان با فقاهت ونیاز زمان که تضادی با نص صریح قران نداشته باشد تغییر داد.اما مسئله ای بنام همجنسگرایی که درقرآن ودر سوره لوط به صراحت بنام لواط نام برده می شود توجیهی برای مجوزشرعی دادنش نیست ودرعرف هم عمل شنیعی است .واینکه همجنسگرا وهمجنس باز را بخواهیم با توجیهات مجزا ویا مشروعیت بخشی کنیم ازنظر شرع وعرف قابل پذیرش نیست.

  • نادان
    0

    وقتی انسان سالمه فکر میکنه بیمارسنانها همه خالی هستندویا وضع شغلی ودرامدی مناسبی داره درد نداشتنو نمیدونه *ازکنار هیچ مشکلی نباید بسادگی گذشت وانکار مشکل حالا هر مشکلی (مثلا گرانی وبیکاری )دلیل برنبود مشکل نیست *****

  • حسین
    0

    این گزارش ساختگی و برای اماده کرده زمینه حرفهای هدفدار است------ نشون به این نشون که خود نویسنده دروغ خودش را هم یادش رفته!!------ مثلا اول از قول سعید نوشته پدرم منو به یک مدرسه غیرانتفاعی محله متمول برد، اونوقت در دو سطر بعدی فوری یادش رفته و نوشته توی همون مدرسه با کسی دوست شدم، اومد خونه ما و وضع فقیرانه ما را دید!! ------- هرچند همجنسگرایی واقعیت دارد، اما انصاف نیوز نه انصاف دارد و نه شرف.

  • مصی
    0

    متاسفانه آقای دکتر اوحدی نخواهد توانست سکسولوژیست ها و روانپزشکان دیگر چه ایرانی و چه خارجی (از مخالفان قضیه) رو با خود همفکر کند آنوقت میخواهند به مراجع و علما تدریس کنند تا آنها فتوا دهند! اینطور نیست که در همه دنیا همه متخصصان امر نظرشان مثل آقای اوحدی باشد. آیا آقای دکتر اوحدی پدوفیلی را هم برای افرادی که ذاتا چنین گرایشی دارند طبیعی میداند و توقع دارد علما همکاری کنند؟!! اگر شما در درمان و روان درمانی ناتوان هستید، بحث دیگری است. این گزارش انصاف نیوز کاملا هدفدار و با رنگ و بوی سیاسی تهیه شده بود، مثل خیلی گزارش‌های دیگرش.

  • متفاوت
    0

    هرچیزی یاکاری که باراول به شما لذت بدهد و برای بار دوم متمایل به همان کارشوید این اعتیاد است،مگر انسان بتواند باتدابیری و تغییر شرایطی ، کنترل خود رابدست گیرد،ایا هرانسانی که دچاریک نوع اعتیاد بشود میتواند مجوز ان کار را از خدا بگیرد؟تمایل به هرنوع لذتی دروجود هرادمی نهفته است که اقدام به هرکدام از این تمایلات قطعا عواقب مخصوص به خود راهم درپی دارد و خداوند تنها شما رابه عواقب انها هوشیار میکند،حالا جناب اوحدی اختیار و انتخاب باخودشماست.خداوند ذاتا انسانی را همجنسگرانیافریده است اما ایا ازجامعه بیمار نباید انتظار متولدین بیمار داشت؟حال که متولدینی بیمار بوجودمی ایند ایا برای سرپوش گذاشتن روی نسل بیمارخود سزاواراست که تلاشی بیشتر شود برای ادامه این بیماری؟ایا شمامیخواهید قران راهم بپیچانید؟ اگرچنین است باید گفت : ایول به این همه فهم ودرایت.

  • کاربر ناشناس
    0

    همش یه کسب درامد وجامعه را به انحراف بردن خداوند برای هر دردی راهی قرارداده باید رفت دنبال حل مشکل در وجود خود شخص اینا الکی دکتر شدن علمش ندارن از راه فتوا میخوان وارد شون گناهش بندازن گردن دیگری

  • مهری
    0

    مرسی که ازما حمایت میکنید

  • امیرممد
    0

    واقعا متاسفم این مطالب کذب و غیرعلمی در رسانه های مجوز دار نشرداده شد. همجنسگرای ربطی به مذهبی بودن و غیرمذهبی بودن و کافر بودن نداره اقای دکتر . همه مان میدانیم که مشکلات روانی و گذشته سخت باعث انحراف جنسی میشود . واقعا متاسفم واقعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها