رییس اداره امور عشایری سبزوار:

خرید تضمینی ۷ هزار راس دام عشایر سبزوار آغاز شد

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: با توجه به پدیده خشکسالی و کمبود و گرانی علوفه، با هدف کمک به دامداران، طرح خرید تضمینی هفت هزار راس دام عشایر این شهرستان آغاز شد.

خرید تضمینی ۷ هزار راس دام عشایر سبزوار آغاز شد

حمید کیانی مهر، اظهار داشت: در قالب طرح خرید تضمینی دام عشایر برای خراسان رضوی ۱۰۰ هزار راس سهمیه تعیین شده که از این تعداد ۷ هزار راس دام از عشایر شهرستان سبزوار خریداری می شود.

وی تصریح کرد: گروه خرید دام عشایری سبزوار با استقرار در محله‌های عشایری شهرستان، نسبت به خرید دام مازاد عشایر اقدام کرده و آنرا بعد از باسکول و بارگیری به شرکت پشتیبانی امور دام استان و نیز کشتارگاه دام مشهد ارسال می کنند.

کیانی مهر افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی، دام‌ مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام با نرخ میانگین هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری و با سه کیلوگرم جو دولتی به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام تحویل دامداران می شود.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: دامداران عشایر این شهرستان با تولید سالانه افزون بر ۷۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها