اختلاف علنی کمیته‌های انضباطی و استیناف؛ تبرئه متخلفان بازی جنجالی!

در اتفاقی بی‌سابقه، کمیته انضباطی در واکنش به شکسته شدن رای اولیه بازی پیکان و سایپا توسط کمیته استیناف، همه متخلفان را با استناد به “قانونی بودن تخلفات” تبرئه کرد تا اختلاف جدی میان دو نهاد حقوقی این فدراسیون علنی شود.

اختلاف علنی کمیته‌های انضباطی و استیناف؛ تبرئه متخلفان بازی جنجالی!

جنجال دیدار پیکان و سایپا تمامی ندارد و به نظر می‌رسد اکنون اختلافاتی در آرای صادر شده میان دو بخش حقوقی فدراسیون فوتبال بروز کرده که در نتیجه این اتفاق، تمام متخلفان انجام شش تعویض از سوی پیکان در این دیدار تبرئه شده‌اند!

این اتفاق در پی شکسته شدن رای اولیه کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی سه بر صفر سایپا توسط کمیته استیناف رخ داده که در نهایت پیکان با وجود انجام شش تعویض (یک تعویض غیرقانونی) از حکم کمیته انضباطی تبرئه شد و مجددا سه امتیاز مسابقه به حساب این تیم واریز شد.

در حکم صادر شده از سوی کمیته استیناف به این مورد اشاره شده بود که هنوز پرونده در کمیته انضباطی جریان دارد و درباره متخلفان از جمله سرپرست پیکان، ناظر بازی، ناظر هیات فوتبال و داور چهارم تصمیم گیری خواهد شد.

با تیم حال کمیته انضباطی در واکنش به تبرئه پیکان و شکسته شدن رای ۶ بر صفر، جلسه‌ای را برگزار و با استناد به "قانونی بودن تخلفان"، همه متخلفان این مسابقه را بخشیده است!

این اقدام کمیته انضباطی در واکنش به حکم کمیته بالادستی، نمایانگر اختلاف میان دو بخش حقوقی است که تاکنون در فوتبال ایران سابقه نداشته است!

در پی این اختلاف، تمام متخلفان بازی جنجالی تبرئه شده‌اند تا هر بیننده‌ای از دیدن کشمکش میان این دو بخش قضایی انگشت به دهان بماند البته در حکم ثانویه کمیته انضباطی آمده است که «اگر کمیته استیناف بخواهد می‌تواند تا یک هفته آینده شکایت مجددی از ایشان به جریان بیندازد.»

باید دید هیات رییسه فدراسیون و از همه بالاتر مجمع این فدراسیون چه تصمیمی برای موضوع اخیر خواهند گرفت و آیا مشکل کنونی دو بخش حقوقی و کلیدی فوتبال که نقش به سزایی در صیانت از اعتبار و قانون مداری در این رشته را دارند، حل و فصل کند؟

اختلاف علنی کمیته‌های انضباطی و استیناف؛ تبرئه متخلفان بازی جنجالی!

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها