امضاء اولین تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه تعاون روستایی خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی از امضاء اولین تفاهم نامه در سطح کشور میان شبکه تعاون روستایی خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان خبر داد.

امضاء اولین تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه تعاون روستایی خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان

ایرج ناصری‌مقدم در خصوص امضاء اولین تفاهم‌نامه در سطح کشور میان شبکه تعاون روستایی خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: برای توسعه روستا بازارها و به منظور تثبیت کالاها از مزرعه به سمت سفره لازم است که به صورت رسمی با سایر استان‌ها در سطح کشور تفاهم نامه‌هایی با موضوع همکاری و تعامل در خرید و فروش محصولات کشاورزی و مواد غذایی به امضا برسد.

وی افزود: در همین راستا روز گذشته اولین تفاهم‌نامه در سطح کشور میان تعاون روستایی خراسان‌رضوی و سیستان بلوچستان امضا شد.

در این تفاهم نامه طرفین متعهد می‌شوند نسبت به بازاریابی و تامین کالا و محصولات کشاورزی منطقه خود در استان دیگر اقدام‌های لازم را انجام دهند. یعنی طرفین معاملات خرید و فروش محصولات و کالاهای کشاورزی استان خراسان رضوی مانند انواع کشمش کاشمرو قوچان، آلو ،زعفران، پسته مه‌ولات، و........ و محصولات و کالاهای کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مانند کلوچه خرمایی سیستان، آچار و ادیه جات غذایی، کشک محلی ، گیاهان دارویی، موز و .... را انجام خواهند داد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی همچنین از امضاء چنین تفاهم نامه‌هایی با سایر استان‌ها در آینده یاد کرد و ادامه داد: در آینده امضاء چنین تفاهم نامه‌هایی را با دیگر استان‌ها از جمله گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت. هرکدام از این قراردادها به صورت سالانه تمدید می‌شوند.

ناصری مقدم خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این تفاهم نامه‌ها حذف واسطه‌گری‌ها و تامین کالاهای سالم به صورت مستقیم از مزرعه به سمت سفره است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها