آموزش چگونگی مواجه شدن با خرس قهوه‌ای به جوامع محلی البرز

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: عرصه‌های طبیعی استان البرز زیستگاه و مأمن بسیاری از گونه‌های حیات وحش است که تخریب زیستگاه، خشکسالی و کمبود غذا و ...زمینه‌های ایجاد تعارض بین انسان و حیات وحش را به وجود می‌آورد.

آموزش چگونگی مواجه شدن با خرس قهوه‌ای به جوامع محلی البرز

فردین حکیمی گفت: به منظور سیاستگذاری جدید و تاکید بر آموزش مباحث زیست محیطی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و واحدهای تابعه و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آموزش گروه‌های هدف « جوامع محلی » کارگاه آموزش زیست محیطی آموزش رفع تعارضات میان گوشتخواران بزرگ جثه "خرس قهوه‌ای" و جوامع محلی با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار می‌شود.

حکیمی افزود: این کارگاه پنج روزه به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه طبق هماهنگی با جوامع محلی منطقه طالقان، با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا منطقه حفاظت شده البرز مرکزی ( آسارا ) و منطقه شکار ممنوع طالقان و فرمانداری طالقان در تاریخ 15 لغایت 19 تیرماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: در این کارگاه آموزشی مسائل زیست محیطی چون لزوم حفظ تنوع زیستی و حفاظت از گونه‌های جانوری و همچنین تعارض حیات وحش از جمله خرس قهوه‌ای با جوامع محلی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بر لزوم مشارکت کلیه اقشار مردم و دوستداران محیط زیست در حفظ محیط زیست تاکید می‌شود.

حکیمی بیان کرد: عرصه‌های طبیعی استان البرز زیستگاه و مأمن بسیاری از گونه‌های حیات وحش از قبیل پلنگ، روباه، شغال، انواع پرندگان، انواع پستانداران، خزندگان و... است که تخریب زیستگاه، خشکسالی و کمبود غذا و ...زمینه‌های ایجاد تعارض بین انسان و حیات وحش را به وجود می‌آورد.

حکیمی در پایان از مردم شریف استان به ویژه جوامع محلی که در نزدیکی زیستگاه‌های طبیعی این گونه نادر و حمایت شده زندگی می‌کنند خواست تا از تردد و رفت و آمد غیر ضروری در ارتفاعات و مناطق جنگلی استان که زیستگاه این گونه است خودداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها