آب، برق و تلفن همراه در اردبیل یک جا قطع شده است

در روزهای گرم تابستان که بی‌آبی و خشکسالی بیداد می‌کند، مجموعه‌ای از بی‌تدبیری‌ها رخ داد و در ۲ روز اخیر آب، برق و تلفن همراه در اردبیل یک‌جا قطع شد.

آب، برق و تلفن همراه در اردبیل یک جا قطع شده است

در حالی مردم بر اثر بی‌تدبیری مسئولان گرفتار قطعی آب، برق و تلفن همراه و عدم آنتن‌دهی مناسب گوشی‌های تلفن همراه خود هستند که در سایر استان‌ها به رغم بالا بودن جمعیت و شرایط متفاوتی را در برقراری آب، برق و آنتن‌دهی تلفن همراه شاهد هستیم.

در این بی‌تدبیری‌ها که مردم مقصر اصلی را بی‌برنامگی و نامطلوب بودن دوراندیشی مسئولان می‌دانند، در ۴۸ ساعت گذشته آب بسیاری از مناطق استان اردبیل در کنار روستاها قطع شده و این وضعیت شرایط نگران‌کننده‌ای را برای شهروندان و روستانشینان به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اردبیل علت قطعی را اختلال در روند خط انتقال آب از سد یامچی اعلام کرد و گفت: در حالی که روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه از طریق تصفیه‌خانه پمپاژ و به اردبیل منتقل می‌شود، از ساعت ۱۴ دیروز به‌دلیل اختلال به‌وجود آمده در این فرآیند مشکلی را در تحویل آب به شهروندان شاهد بودیم، به‌گونه‌ای که در بیشتر مناطق اردبیل قطعی‌های مکرر آب گزارش شده است.

علیرضا نعمت‌سلطانی اظهار کرد: هر چند همکاران ما تلاش می‌کنند تا این مشکل را مدیریت کرده و به نوعی آبرسانی به نقاط مختلف شهر را تا ساعت ۱۲ شب انجام بدهند، اما اصلاح فشار آب چند روزی طول خواهد کشید.

وی تصریح کرد: افت فشار در برخی از مناطق به دلیل مصرف بالای آب کاملاً مشهود خواهد بود و به نظر می‌رسد با تداوم شرایط گرمای تابستان و بالا رفتن مصرف آب در مناطق مختلف افت فشار همچنان به عنوان یک دغدغه اساسی مطرح شده و پیگیر حل آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود به رغم وضعیت نامساعد جوی و گرمای بیش از حد، شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا مشکل افت فشار آب در برخی از مناطق کنترل شود.

نعمت‌سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از دیروز و با تأمین هشت تانکر آبرسانی به نقاط مختلف شهر اردبیل در حال انجام است و همکاران ما تا ساعت ۱۲ شب سعی دارند تا شبکه را از وضع موجود نجات داده و شهروندان آب مورد نیاز خود را به صورت معمول دریافت کنند.

روزهای پیک تابستان بهانه‌ای برای قطعی برق

در کنار قطعی آب، به دنبال قطعی مکرر برق در مناطق مختلف شهر اردبیل آنتن‌دهی تلفن همراه نیز با اختلالی جدی روبه‌رو شده و ساعت‌ها مردم شهرهای مختلف استان اردبیل از این مشکل رنج بردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز به شدت گرمای هوای در ۲ روز اخیر در مناطق شمالی و شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: ما بالاتر از سقف اعلامی از طرف شرکت توانیر که ۴۵۰ مگاوات بود، مصرف برق را شاهد بودیم و به همین دلیل مجبور شدیم تا در کنار مدیریت مصرف در بخش صنایع و کشاورزی، خاموشی‌هایی را در مناطق مختلف شهر اعمال کنیم.

حسین قدیمی اضافه کرد: ما شرایط سختی را در روزهای پیک (اوج مصرف) تابستانی سپری می‌کنیم و در روزهای اخیر نیز بیش از ۲ هزار مگاوات برق از ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مدار خارج شده و در حال حاضر ۱۱ هزار مگاوات مصرف بیش از تولید برق را در کشور شاهد هستیم.

وی ضرورت مدیریت مصرف برق را به‌عنوان یک ضرورت یادآور شد و بیان کرد: در کنار پرهیز از استفاده لوازم برقی در ساعات اوج مصرف، بهتر است در مناطق گرمسیری استان در استفاده از کولرهای گازی و آبی جانب احتیاط رعایت شده و شرایط پایداری برق را در نظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: هر چند برنامه خاموشی‌ها از طریق سایت شرکت توزیع اعلام شده، اما خارج از این برنامه خاموشی‌هایی را برای مشترکان اعمال می‌کنیم تا بتوانیم پایداری شبکه را حفظ کنیم.

گرم شدن هوا اعمال خاموشی‌ها را در حوزه آب و برق و مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه به همراه داشته است و شهروندان گله‌مند هستند چرا وضعیت خاموشی و قطعی مکرر نامنظم اتفاق می‌افتد؟

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ترامپ
    0

    به به به به خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • محسن
    0

    شیراز هروقت برق می ره اب هم قطع میشه .دوبار در روز و هربار دوساعت

    نظرات شما -
    • هه
      0

      مهم گازه كه چاي ابگوشت درست بكنيد

  • ناشناس
    0

    بابا مملکت دارذی نمیتونید بکنید برید از این مملکت دست از سره مردم بردارید چقدر مردم را دارید زجر میدهید چقدر مردم را دارید اذیت میکنید بابا مردم دیکه شماهارو نمیخان به چه زبونی بهتون بگن چهلودوسال است انقلاب شده وضع بدتر بدتر بدتر شده مردم زندگی ندارنند ازدست همتان بیچاره کردین مردم را زندگی مردم را نابود کردین چی از جون مردم میخواهین چهلو دوسال است یه سره سوزن زندگی مردم بهتر نشده بدتر شده بهتر نشده همش اذیت همش زجر این جه مملکتیه دروست کردین برای مردم همش گرانی گرانی گرانی گرانی خدا لعنت کند همتان را که زندگی مردم را سیاه کردین خدا الهی از همتان نگذرد چقدر بدبختی تا کی بدختی نداری گرانی بی برقی بی ابی گرانی فقر مردم را بیچاره کردین

  • محمدمهدی
    0

    اینجا در تهران ، پایتخت ایران هم همینطوره، اردبیل را گفتید که یعنی فقط یک جا این طور شده!؟

  • کیان
    0

    کمی سفت باشین تازه اول راه هست و با همون برگ سوم شناسنامه که رفتین رای دادین خودتونو باد بزنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داریم باد میزنیم تاجون توی مفنگی درحال ترک اعتیاد وترک دنیا یه جا درآد انشالله

  • كوك
    0

    بازم تو اردبيل هوا خنكه و نيازي به كولر نيست گرماي بالاي 40 درجه بقيه شهرا مردم بايد چكار كنن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چهل درجه که گرما حساب نمیشه

  • منفجر
    0

    همین الآن مترسک سر جالیز داره از راه دور طرح افتتاح میکنه و دروغ و مزخرفات تحویل مردم میده ما نمیدونیم باید غصه بی ابی و بی برقی را بخوریم یا سیر کردن شکم عائله مون رو خاک بر سرتون با این مملکت داریتون کرونا که بماند مجلس هم که طی یک سنت تاریخی موقع بحرانها دو هفته میره تعطیلات واگذارتون به خدا وند قهار میکنیم که لیاقت رحمانیتش را ندارید.....

  • ستم ديده
    0

    خدا را شكر كنيد گاز قطع نيست

  • ناشناس
    0

    لعنتیها دارین مردمو تحریک ب آشوب وفتنه.تظاهرات میکنین

  • دادا
    0

    در اردبیل روزانه 8ساعت برق میرود با توجه به اینکه در روستا زندگی میکنیم به محض قطع برق اب نیز قطع میشود واقعا این مشگل باید حل بشه روزی سه بار برق میرود هربار هم دوساعت و نیم

  • محمد
    0

    چرا اینقدر نق میزنید اینها از برکات تحریم است !!!

  • سارا
    0

    جایزه اسکار بهترین بی عرضگان در همه رشته ها و زمینه ها تعلق میگیره به همه مسولیین ایران

  • علی قطاری
    0

    قطع کردن شده مد.از بابا برقی هم خبری نیست که خدا بيامرز هر روز هفته می گفت لامپ اضافی خاموش، اصلا همه چیز خاموش شده اقتصاد خانواده خاموش، بعلت تورم زاد و ولد خاموش،کارو..ازدواج خاموش،آنقدر بی احترامی زیاد شد احترام هم خاموش شد، و.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها