اردوغان از بازداشت یک عضو ارشد سازمان فتح‌الله گولن در آسیای میانه خبر داد

رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه گفت، یک عضو ارشد سازمان فتح‌الله گولن (فتو) در آسیای میانه در عملیات اطلاعات ترکیه در خارج بازداشت شد.

اردوغان از بازداشت یک عضو ارشد سازمان فتح‌الله گولن در آسیای میانه خبر داد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان پس از جلسه کابینه گفت، با بازداشت "اورهان ایناندی" در مجموع بیش از ۱۰۰ عضو فتو از زمان کودتای ناکام ۲۰۱۶ به ترکیه بازگردانده شده‌اند.

فتو و رهبر آن فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا به طراحی و اجرای کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه متهم هستند؛ کودتایی که ۲۵۱ کشته و ۲۷۳۴ زخمی بر جای گذاشت. آنکارا، فتو را به تلاش پشت پرده برای سرنگونی این دولت از طریق نفوذ به نهادهای ترکیه به ویژه پلیس، ارتش و قوه قضاییه متهم میکند.

اردوغان گفت: ترکیه به تلاشهایش برای مبارزه و حذف گروه تروریستی فتو، در کنار تروریستهای پ.ک.ک/ی.پ.گ و داعش ادامه خواهد داد. ما یک به یک تمام ساختارها و آرشیوهای محرمانه این سازمان (فتو) را در نهادهای استراتژیک افشا کردیم.

گرچه این گروه برای جلب کمک خارجی تلاش‌هایی کرده است اما اردوغان گفت که هیچ پناهگاه امنی برای اعضای فتو در جهان وجود ندارد. او با تقدیر از اقدامات سازمان اطلاعات ملی ترکیه گفت، چندین عضو ارشد داعش به تازگی بازداشت و اسناد حساسی توقیف شده است.

اردوغان همچنین درباره پ.ک.ک گفت: در نتیجه عملیاتهای موفق ضد ترور ترکیه، برای اولین بار در تاریخ رهبران ارشد به اصطلاح پ.ک.ک نمیتوانند این سازمان را در شمال عراق مدیریت کرده یا تحرکی داشته باشند.

در بحث مبارزه ترکیه با پاندمی کرونا هم، اردوغان از شهروندان کشورش خواست واکسن دریافت کنند. او گفت: تا زمانی که به ایمنی گله‌ای برسیم، همه باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی و بهداشت را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها