حکم اعدام برای زورگیر خشن

سردسته باند سرقت‌های خشن که با تهدید چاقو و ضرب و جرح طلاهای زنان و دختران جوان را سرقت می‌کرد از سوی دادگاه عمومی و انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام برای زورگیر خشن

رسیدگی‌ به این پرونده از اواخر سال 96 با چند شکایت مشابه در پلیس پایتخت شروع شد. شاکی‌ها که همگی زنان و دختران جوان بودند مدعی شدند اعضای این باند خشن به آنها حمله کرده و با تهدید چاقو طلاهایشان را سرقت می‌کردند.

یکی از قربانیان این گروه زنی بود که کودکش را از مهد تحویل گرفته تا به خانه‌اش برود اما زمانی که وارد ساختمان شد و قصد داشت در را ببندد ناگهان مرد مسلح با چاقو به وی حمله کرد و بعد از کوبیدن زن جوان به دیوار و مقابل چشمان کودکش، چاقو را زیر گلوی مادر گذاشت و با تهدید طلاهای او و کودکش را دزدید.

پس از آن سوار بر موتور همدستش شد که مقابل در بود و هر دو فرار کردند.
درحالی‌ که تعداد شاکیان روز‌به‌‌روز بیشتر می‌شد مأموران با انجام چهره‌ نگاری و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها، موفق شدند تصاویر مردان خشن را به‌دست آورند.

آنها با تطبیق چهره سارقان و متهمان در اداره آگاهی هویت سارقان را شناسایی و در اطراف تهران آنها را بازداشت کردند.

در ادامه بررسی‌ها سارقان با ۲۰۰ شاکی زن و دختر مواجه شدند.
سردسته باند خشن به مأموران گفت: ما با دو موتور راهی سرقت می‌شدیم. دو نفر که سوار بر موتور اول بودند سرقت می‌کردند و دو نفر دیگر سوار بر موتور دوم نقش اسکورت را داشتند.

در واقع مراقب بودند که اگر خطری تهدیدشان کرد به کمکشان بروند. معمولاً جای آنها عوض می‌شد اما این من بودم که چاقو را زیر گلوی طعمه‌ها می‌گذاشتم و تهدیدشان می‌کردم.

چون می‌ترسیدم اگر به همدستانم بسپارم، خطا کنند و حادثه خونین و یا جنایتی بیافرینند.
وی ادامه داد: با شناسایی طعمه‌ها (دختران و زنانی که طلاهای زیادی داشتند) به سمتشان هجوم می‌بردیم.

چاقو را زیر گلویشان می‌گذاشتم و تهدیدشان می‌کردم. گاهی گردنشان را می‌گرفتم و آنها را روی خودرو می‌انداختم. گاهی هم آنها را به دیوار می‌کوبیدم و گاهی هم با لگد به‌صورتشان می‌زدم و با سرقت طلاهایشان فراری می‌شدیم.

باتوجه به اظهارات متهمان، پس از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست محاربه برای وی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت پایتخت صادر شد.
پرونده سردسته باند برای محاکمه به دادگاه عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد و سردسته باند چند روز قبل پای میز محاکمه رفت.

در پایان جلسه نیز حکم اعدام به اتهام محاربه برای مرد تبهکار صادر شد.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها