سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرفوری:

"نمکی" آری، مدیرانش خیر! / نظام پزشکی قانون تعارض منافع را اجرا نمی کند

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: بنده خیلی پیگیر شده‌ام که اجازه ارتقای تحصیلی به پزشکان عمومی تعهدی داده شود تا کمبود پزشک متخصص در روستا تشدید نشود اما تاکنون موفق به اجرا نشده‌ام.

"نمکی" آری، مدیرانش خیر! / نظام پزشکی قانون تعارض منافع را اجرا نمی کند

احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: نظام پزشکی قانون تعارض منافع را اجرا نمی‌کند ؛ پزشک بودن مسئولان نظام سلامت مشکلی ندارد اما نباید مطب یا بیمارستان خصوصی داشته باشند.

فایل صوتی گفتگو را بشنوید:

منبع: خبرفوری

66

حجم ویدیو: 2.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    چون منافع بعضی ها در این است که در بعضی روستاها و حتی شهر ها کم بود پزشک داشته باشیم. لعنت بر مردم آزار

  • دن کیشوت
    0

    ایجاد محدودیت در جذب دانشجوی رشته پزشکی،به عمد صورت می‌گیرد،تا پزشکان در تعیین محل کار به دلخواه عمل کنند؛پس باید بر خلاف اراده پزشکان،ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی چند برابر شود و بعد اینکه مدیریت وزارت بهداشت نباید در اختیار پزشکان باشد بلکه باید از آن مدیران باشد(البته مدیر به معنای واقعی کلمه و نه به اصطلاح مدیران فعلی که از مدیر بودن تنها اسمش را دارند و درون یک حلقه بسته،سالهاست که از این وزارت به آن وزارت و از این سازمان به سازمان دیگر می روند)

  • حسین
    0

    نباید پزشکان تصمیم گیر سهمیه پزشکی باشند چه در مجلس چه در وزارت . به علت اینکه می ترسند سود چند صد میلیونی شان کم شود . پذیرش رشته پزشکی را سالها محدود کرده اند در حالیکه جامعه به پزشک نیاز دارد ومتقاضی دو سه برابر شده . دانش اموزان مستضعف و با استعداد نمی توانند به رشته پزشکی بروند و فقط بچه هایی که کلاس خصوصی خاص می روند مانند همون بچه پزشکها و سهمیه دارها دانشگاههای پزشکی را پر می کنند این عدالت نیست.کنکور تجربی امسال را بررسی کنید .

  • مسعود
    0

    مافیای جذب دانشجوی پزشکی و تخصص.وای این کشور با چند گروه مافیا مبارزه کنه.کمبود پزشک و استخدام قطره چکانی ‌پرستار در این دوران کرونا بی کاملآ ضعف نظام سلامت ایران را نشان داد اما وزارت بهداشت باز در انحصار طلبی خود در پذیرش دانشجوی پزشکی اصرار دارد چون تضاد منافع مانع از خدمت به مردم می شود.یک سری بزنید به کشورهای همسایه ببینید به خاطر سود سرشار پزشکان در ایران .با چه هزینه های دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و پرستاری پذیرش می کنند. فقط به خاطر انحصار طلبی در پذیرش قطر چکانی دانشجوی پزشکی در ایران.چه کنم که ناگفته‌های زیادی وجود دارد که در این مقال نمی گنجند.

  • نا اشنا
    0

    سلام امار ویزیت یک پزشک متخصص در شهر ها را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه مافیایی در حوزه پزشکگی حاکم است

  • ....
    0

    بازگشت اجازه داشتن مطب در طرح سهمیه ویژه عمومی متخصص برای دانش آموزان و پزشکان هر شهرستان و بخش بزرگ برای همان نقطه.نه اینکه با سهمیه محروم یا مدیران یک منطقه محروم در شهر برخوردار مشغول به کار شوند متاسفانه پزشک را فقط برای دوران بیگاری طرح.ضذیب کا یا تعهد میخواهند پزشکان عمومی و متخصص کم نداریم اما بدلیل سیاست غلط و نبود امتیاز بومی و امکانات در نقاط محروم این پزشکان بعد از تعهد آن هم اگر نظام پزشکی گرفته باشند یا مهاجرت می کنند ویا در شهرهای بزرگ به شغلهای دیگر وارد می شوند و یا با آزمون و خطا و دوره های ۱_۲روزه به فیلد زیبایی وارد می شوند و این قصه سر دراز دارد

  • بیژن ویسی
    0

    دوستان متاسفانه هیچ گوش شنوایی درقضیه ایجاد ظرفیت جدید برا رشته های پزشکی وجود نداره بی آبرویی رو به جان خریدن وحاضرا ایرانی ها در سراسر دنیا با هزینه دلاری زیاد به دنبال تحصیل پزشکی باشندوهزینه های چند هزار میلیاردی موسسات کنکوری به ملت تحمیل بشه وملت در رنج باشند بخاطر کمبود پزشک ولی جای آقازادها تنگ نشه اوف برمدیران پزشکی که انحصار رشته های پزشکی را در دست گرفتن چطوره که رشتهای سخت وسنگین مهندسی درسراسرایران هست ولی اضافه شدن یک کلاس درس دردانشگاهای بزرگ علوم پزشکی مقدورنیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها