مردان مسلح ۱۴۰ دختر دبیرستانی را در نیجریه ربودند

افراد مسلح نیمه شب یکشنبه چهارم ژوئیه به یک موسسه تحصیلی شبانه‌روزی در ایالت کادونا واقع در شمال غرب نیجریه حمله کردند و ۱۴۰ دختر دبیرستانی را ربودند.

مردان مسلح ۱۴۰ دختر دبیرستانی را در نیجریه ربودند

یک مسؤول موسسه تحصیلی که مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته به خبرگزاری فرانسه گفت که این اقدام نوعی باج‌خواهی است و ربایندگان احتمالا در ازای آزادی دانش‌آموزان پول طلب خواهند کرد.

به گفته یکی از مدرسان، ۱۶۵ دانش‌آموز به صورت شبانه‌روزی در این موسسه تحصیلی درس می‌خوانند که ۱۴۰ نفر از آنها ربوده و ۲۵ نفر موفق به فرار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد ربایندگان پای پیاده خود را به موسسه تحصیلی رسانده بودند، تصریح کرد: «افراد مسلح پس از بالا رفتن از حصار موفق به ورود به مدرسه شده‌اند.»

این سومین حمله و آدم‌ربایی از نوع خود در ایالت کادونا است که طی سه روز گذشته روی داده است. به گفته پلیس هشت کارمند یک بیمارستان روز یکشنبه توسط افراد مسلح ربوده شدند.

این در حالیست که منابع محلی شمار افراد ربوده شده در حمله به بیمارستان را پانزده نفر بر شمرده و تصریح کرده‌اند که دو پرستار و نوزدان آنها در بین افراد ربوده شده هستند.

یک افسر امنیتی وابسته به دولت محلی در ایالت کادونا نیز به خبرنگاران گفت که هفت نفر عصر روز یکشنبه در جریان حملات پراکنده به شهرهای همجوار جان خود را از دست دادند.

گروه‌های تبهکار که مقامات محلی از آنها به عنوان «راهزن» یاد می‌کنند مدت‌هاست جان و مال شهروندان ساکن در مناطق شمال غربی و مرکز نیجریه را مورد تهدید قرار داده‌اند.

این افراد ناشناس به روستاها حمله می‌کنند،‌ دام‌ها را می‌دزدند و برای دریافت باج اقدام به ربودن شخصیت‌های محلی و مسافران می‌کنند.

تبهکاران به گفته منابع خبری عملیات خود را از اردوگاه‌هایی واقع در جنگل روگو که بسیاری از ایالت‌ها از جمله زامفرا،‌کاتسینا، کادونا و نیجر را پوشش می‌دهد، طراحی و سازمان‌دهی می‌کنند.

حمله به مدارس و موسسات تحصیلی از جمله تازه‌ترین اقدامات تبهکارانه آنهاست که به شکل آدم‌ربایی و با هدف دریافت پول از خانواده قربانیان و یا دولت‌ محلی صورت می‌گیرد.

بیش از یک هزار کودک، نوجوان و دانش‌آموز از ماه دسامبر گذشته تاکنون به دست این گروه از تبهکاران ربوده شدند و برخی از آنها همچنان در اسارت ربایندگان قرار دارند.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها