نایب قهرمانی تیم‌کشتی فرنگی ناشنوایان در قهرمانی جهان

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان که در استانبول ترکیه در حال برگزاری است، تیم کشتی فرنگی ناشنوایان ایران با کسب ۳ مدال نقره به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

نایب قهرمانی تیم‌کشتی فرنگی ناشنوایان در قهرمانی جهان

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که امروز(دوشنبه ۱۴ تیر) در رده سنی بزرگسالان در استانبول ترکیه برگزار شد، تیم ایران با کسب ۳ مدال نقره توسط صادق ابوالوفایی، مهدی بخشی و اصغر کریمی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و تیم‌های ترکیه و قزاقستان به ترتیب اول و سوم شدند.

در این رقابت‌ها، صادق ابوالوفایی در وزن ۵۵ کیلوگرم با نتیجه ۳ بر یک برابر روسیه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک برابر حریف اوکراینی به پیروزی رسید و در دور سوم این رقابت‌ها با نتیجه ۹ بر صفر ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد.

وی در این مرحله با ضربه فنی به مدال نقره دست یافت.

مهدی صدری دیگر نماینده ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر ۲ برابر روسیه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۳ برابر بلغارستان به برتری رسید و در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر برابر کشتی گیر فرنگی کار ترکیه رقابت را واگذار کرد. وی در دیدار رده‌بندی برابر کشتی‌گیر اوکراینی با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

مهدی بخشی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر حریف قزاقستانی را مغلوب خود کرد، در دور سوم ۳ بر ۲ برابر حریف روسی به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

بخشی در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کشتی‌گیر ترکیه شد و به مدال نقره دست یافت.

علی کریمی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم با نتیجه ۱۰ بر ۲ قرقیزستان را شکست داد، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ مغلوب کشتی‌گیر ترکیه شد، در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد.

کریمی در دیدار رده‌بندی برابر حریف آذربایجانی با نتیجه ۱۲ بر ۴ شکست خورد و از کسب مدال برنز بازماند.

هم‌چنین اصغر کریمی، فرنگی کار وزن ۷۲ کیلوگرم کشورمان برابر نماینده قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حریف یونانی خود را شکست داد و راهی فینال شد.

او در مرحله فینال با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کشتی‌گیر روسیه شد و به مدال نقره دست یافت.

رضا اسماعیلی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز با نتیجه ۱۴ بر ۳ برابر کشتی‌گیر قزاقستان شکست خورد و در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کشتی گیری از بلاروس شد.

شیرزاد مهکی دیگر نماینده ایران در وزن ۸۲ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر یک رقابت را به حریف روسی واگذار کرد، او در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۵ برابر نماینده قزاقستان به پیروزی دست یافت و در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ رقابت را به حریف اوکراینی واگذار کرد و به رده‌بندی رسید.

مهکی در دیدار رده‌بندی برابر کشتی گیر ترکیه شکست خورد.

ابوذر ربیع‌زاده نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر یک برابر حریف اوکراینی به برتری رسید، اما در دور دوم برابر کشتی گیر بلاروس ضربه فنی شد.

در ادامه این رقابت‌ها، اکبر صابری دیگر نماینده ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم برابر نماینده قزاقستان با نتیجه سه بر سه رقابت را واگذار کرد، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ برابر کشتی گیر ترکیه به پیروزی رسید، در دور سوم برابر کشتی گیر اوکراین ضربه فنی شد و در دور چهارم با نتیجه ۹ بر صفر برابر کشتی گیر روسیه شکست خورد.

محمدرضا صدری نیز در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دور اول استراحت داشت، در دور دوم برابر کشتی گیر ترکیه ۹ بر صفر شکست خورد و در دور سوم نیز با نتیجه ۱۱ بر ۳ برابر کشتی گیر قرقیزستان دیدار را واگذار کرد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با کسب عنوان نایب قهرمانی در رده سنی جوانان و بزرگسالان امروز پایان یافت و این رقابت‌ها از فردا سه‌شنبه ۱۵ تیر در کشتی آزاد جوانان‌ و بزرگسالان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها