بایدن: مطمئن نیستیم مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن دستور به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور برای بررسی حمله سایبری گسترده اخیر به صدها شرکت آمریکایی، گفت هنوز مطمئن نیستند که روس‌ها در این حمله دست داشته باشند.

بایدن: مطمئن نیستیم مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد

«جو بایدن» بامداد یکشنبه به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور دستور داد تا حمله سایبری گسترده و پیچیده اخیر به صدها شرکت آمریکایی را با قید فوریت بررسی کنند.

بایدن همچنین طی سفری که به میشیگان برای تبلیغ برنامه واکسیناسیون کرونا داشت، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عامل این حمله گفت هنوز اطلاعات دقیقی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه پشت این حمله گسترده بوده، گفت: «ما هنوز مطمئن نیستیم. حدس و گمان اولیه بر این است که دولت روسیه دخیل نبوده اما هنوز مطمئن نیستیم».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه دستور بررسی هرچه سریعتر ابعاد این حمله سایبری را داده، تهدید کرد اگر مشخص شود مسکو پشت این ماجرا بوده، واشنگتن نیز پاسخ خواهد داد.

روز شنبه بود که شرکت امنیت سایبری «هانترِس لَبز» خبر داد نزدیک به ۲۰۰ شرکت آمریکایی مورد حمله «عظیم» باج افزاری قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این حمله سایبری ابتدا شرکت فناوری «کاسیا» (Kaseya) مستقر در فلوریدا را هدف قرار داد و بعد از طریق شبکه‌هایی که از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر شد.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

روز جمعه نیز هم سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد امیدوار است آمریکایی‌ها از طرح ادعاهای بی‌اساس دست برداشته و در عوض بر روی همکاری با روسیه برای مبارزه با جرائم سایبری تمرکز کنند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها