بایدن در مراسم اعطای شهروندی ۲۱ مهاجر از خاطرات حضورش در کاخ صدام گفت

رئیس جمهور آمریکا در جریان شرکت در مراسم اعطای حق شهروندی آمریکا به یک گروه جدید از مهاجران در کاخ سفید، خاطرات مربوط به حضورش در کاخ صدام را برای اعطای حق شهروندی آمریکا در سال ۲۰۰۹ مرور کرد.

بایدن در مراسم اعطای شهروندی ۲۱ مهاجر از خاطرات حضورش در کاخ صدام گفت

به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، جو بایدن در این مراسم که پیش از روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه برگزار می‌شود، در کاخ سفید و در جمع گروهی جدید از مهاجران که منتظر دریافت حق شهروندی آمریکا بودند، گفت: یکی از رضایتبخش‌ترین لحظات زندگی من در دورانی که معاون باراک اوباما بودم زمانیست که به کاخ پر زرق و برق صدام در عراق وارد شدم و دیدم که حدود ۱۶۷ زن و مرد یونیفورم پوش در آن کاخ بودند.

بایدن و همسرش جیل در قالب یک هیئت دیپلماتیک در سال ۲۰۰۹ به بغداد سفر کردند؛ سفری که با مراسم اعطای حق شهروندی چهارم ژوئیه برای ۲۳۷ سرباز در کاخ الفاو صدام همزمانی داشت. در آن روز، ۱۲ عراقی شهروند آمریکا شدند.

حالا بعد از ۱۲ سال بایدن در اتاق شرقی کاخ سفید مراسم اعطای شهروندی ۲۱ شهروند جدید را از کشورهای مختلف از جمله عراق برگزار کرد. افراد مختلفی از افغانستان، نپال، پاناما و انگلیس در میان این ۲۱ نفر بودند.

بایدن در این مراسم گفت: از شما بابت انتخاب ایالات متحده آمریکا سپاسگزارم و بر این باورم که آمریکا جای ارزشمندی برای آرزوهای شماست. همگی شما بیانگر و نماینده این هستید که چطور مهاجرت همواره برای آمریکا مهم و ضروری بوده است.

بایدن در جریان سخنرانی خود همچنین گفت، می‌توان آمریکا را به عنوان یک ملت بر اساس این ایده تعریف کرد که ما این حقایق را بدیهی می‌دانیم، اینکه همه زنان و مردان به طور برابر آفریده شده‌اند و توسط خالق خود دارای حقوق غیرقابل انکاری هستند.

آخرین مراسم اعطای حق شهروندی در کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ و با حضو دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برگزار شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها