تزریق واکسن سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق واکسن های سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده خبر داد.

تزریق واکسن سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده

دکتر سیمین خیاط زاده در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار و شیرده اظهار کرد: هنوز واکسنی برای تزریق به مادران باردار وجود ندارد و تنها در شرایطی که وضعیت مادر باردار خطرناک باشد و بعد از بررسی و طرح موضوع در کمیته مربوطه واکسن به مادر باردار تزریق می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون مادران شیرده نیز گفت: برای مادران شیرده همچنان از واکسن آسترازنکا و سینوفارم استفاده می‌شود که البته ایمنی واکسن سینوفارم نسبت به سایر واکسن ها زیاد بوده و عوارض نسبتا کمتری نیز دارد.

وی در خصوص واکسن های موجود در مراکز بهداشت جهت واکسیناسیون افراد خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا مشکلاتی در تامین واکسن دز اول وجود دارد و تمامی واکسن های موجود مربوط به دز دوم است که برای حل این مشکل در هفته جاری واکسن های دز اول مجددا وارد استان شده و طبق روال گذشته امر واکسیناسیون افراد پیگیری خواهد شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در رابطه با تعداد نفراتی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: براساس آمار سامانه‌ی سیب تاکنون ۲۰۹ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( کل استان به غیر از سراب و مراغه) دز اول واکسن را دریافت کرده اند که تقریبا به ۴۱ درصد از این تعداد واکسن دز دوم نیز تزریق شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها