اگر یک هفته رابطه جنسی سالم نداشته باشیم چه می‌شود؟

رابطه جنسی علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روحی زوجین هم کمک می‌کند و نبود آن عوارضی جدی به همراه دارد.

اگر یک هفته رابطه جنسی سالم نداشته باشیم چه می‌شود؟

اگر شما کاهش رابطه جنسی داشته باشید امکان مبتلا شدن به عفونت های دستگاه ادراری برای شما بیشتر می شود، زیرا محیط اسیدی دستگاه تناسلی را تنظیم می کند.

از جمله عواقب بدی که قطع رابطه جنسی سالم برای زوجین ایجاد می کند احساس افسردگی و بدخلقی می باشد زیرا هورمون های بدن به هم می ریزد و دوپامین در بدن آزاد نمی شود و فرمان پاداش به مغز صادر نمی شود، زیرا دوپامین مسئول انتقال فرمان پاداش به مغز است.

زوجین برای کنترل و مراقبت از بدن خود و روح خود و حتی استحکام زندگی زناشویی خود باید برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی نمایند.

همانطور که یک ورزشکار اگر برای مدتی ورزش نکند بدن انرژی خود را از دست می دهد و توانایی سابق را ندارد افراد متأهل که در رابطه زناشویی هستند اگر مدت طولانی آن را ترک کنند دچار عوارضی می شوند که ما در این مقاله به چند مورد از آن اشاره می نماییم:

افزایش استرس به دلیل کاهش رابطه جنسی

افرادی که در زندگی دچار استرس های فراوانی می شوند برای رهایی از این استرس بهتر است با شریک زندگی خود رابطه جنسی منظمی داشته باشند زیرا زندگی همیشه پر از اضطراب های روزمره می باشد که این رابطه به نظم و برطرف کردن آن کمک می کند و عملکرد مغز و توانایی فیزیکی بدن و قدرت بدن را برای مقابله با دفع استرس بالا می برد و اگر این رابطه متوقف شود همه این توانایی ها کاهش می یابد و برای مقابله با استرس توانایی های لازم را ندارد.

کاهش اعتماد به نفس و خودباوری

در مطالعاتی ثابت شده است افرادی که دارای رابطه جنسی منظمی می باشند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند و در زمان انزال استروژن، پرولاکتین و تستوسترون به سرعت منتشر می‌شود و حس مثبت اندیشی را در افراد ایجاد می کند.

ایجاد مشکلات قلبی

کسانی که توقف رابطه جنسی ایجاد می کنند موجب ضعف در قلب می شوند، زیرا رابطه جنسی برای قلب بسیار مفید است و به نوعی ورزش محسوب می شوند. مردانی که در طول هفته بیشتر از دو بار رابطه جنسی سالم دارند خطر حمله بیماری های قلبی در آن ها حد قابل توجهی نسبت به دیگران کاهش می‌یابد.

نعوظ و انزال زودرس بعد از کاهش رابطه جنسی

افرادی که در هفته یک بار یا بیشتر از یک بار رابطه جنسی دارند از نعوظ و انزال دیررس در امان می مانند و اگر رابطه زناشویی دارای وقفه طولانی شود نعوظ را نیز تشدید خواهد کرد.

ضعف بدن در مقابل آنفلوآنزا و سرماخوردگی

بدن در مواقع ترک رابطه جنسی برای مبارزه با میکروب ها انرژی کمتری دارد و به همین دلیل در مقابل بیماری به راحتی تسلیم می شود مخصوصاً سرماخوردگی و آنفلوآنزا.

افرادی که دو مرتبه رابطه زناشویی در هفته دارند در مقابل ویروس ها بدن مقاوم تری نسبت به دیگران دارند.

منبع: سلام نو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • حسن
    0

    اولا بنظرمن مشکلات اصلی که بیشترین تاثیر برروابط زناشویی دارد وضعیت معیشت اقتصادی است که متاسفانه گریبانگیر مردم ایران شدبه گونه ای که روند ازدواج در دوسال اخیر حدود ۸۰درصد تعطیل شده گناه این جوانان به گردن چه کسانی است خودشان میدانند انها که با شعار استکبارستیزی وضع موجود درست کردن ولی ضرر هرجا بگیرند سود است انهایی که هم متاهل هستند بنظر اکثرا دچاراسترس و...هستند لذا بعضا اسما متاهل هستندخیلی تفاوت با غیرمتاهل ندارند اینگونه اموزشها ضروری ونهایتا مفید است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین برشما

    • محمد
      0

      چی نوشتی اصلا چرا افرین گفتی والله من که متوجه نشدم در حد جزئی

  • ali
    0

    تمامی این مواردی که گفتید همه میدونن ... اما انقدر مشکلات و معضلات در زندگی مردم وارد کرده اید که به تنها چیزی که مردم بهش فکر نمیکنن رابطه جنسی است . مجردها که از ازدواج فراری هستند و متاهلها هم همه افسرده و زیر بار مشکلات زن و زندگی کمرشان شکسته . مسئولین محترم بفرمایند آخر این مقاومت کجاست ؟؟

  • سیاوش
    0

    شما موردش پیدا کن ما مجردهای دهه ی شسصتی رابطه جنسی افزایش میدیم

    نظرات شما -
    • بهبود
      0

      روی منم حساب کنید، جوان ۴۰ ساله دهه شصتی هستم، آماده، آماده واسه جنگ تن به تن.

  • موج
    0

    مردم تو معیشت خودشون موندن، از اقتصاد بیمار تا نبود امنیت شغلی و...، از چی حرف میزنین!!! .

  • ناشناس
    0

    در هر صورت زندگی باید کرد سخت نگیرید ، به این حرف عمل کنید.

    نظرات شما -
    • شراره
      0

      نمیشه مجلس یه قانون تصویب کنه که خانم ها ۴ شوهر رسمی و ۱۵ تا شوهر صیغه داشته باشند ما چیمون از مرد ها کمتره

    • احمد
      0

      در پاسخ به خانم شراره از کم بودن همین صحبتی که نوشتی مشخصه بعد فرزند تو چند پدر داره و خیلی مسائلی که اینجا نمیشه گفت لطفا شخصیت زن رو پایین نیارید به خودتون ارزس قائل بشید هر چند شما خانم نیستید ولی همه مردها رو با هم قیاس نکنید مرد بودن سخته بخدا مرد این رفتارهای که تو دوست داری انجام نمیده اون ادم فاسد الواط خوشگذرونه نگو مرد مرد بودن یه صفت هست به همه نمیشه بگی قرار نیست حالا چند نفر کاری انجام بدهند ما همه الگو برداری کنیم و مدام بگیم فلان کس اینجوری تو زندگی خودت رو کن اصالت و انسانیت پس چی میشه

    • ناشناس.
      0

      خانمی که هوس چند شوهر روداری هیچ مردی بدون امثال شما خیانت نمیکنه البته شما چراغ نزنی واجازه ورود ندهدی اتفاقی نمی یوفته

  • کریمی
    0

    امروزه روابط زن و شوهر در ماه تا وقتی حقوق جواب می‌دهد روابط خوبی هست در ماهی یک هفته اول بعد با تمام شدن پول دعوا و قهر شروع می شود تا سر برج می شود هفته اول تلافی یک ماه در بیاریم

  • عقب افتاده
    0

    اینجور مقالات واسه ی محافل عیش و نوش آقایان و آقازاده هاشون خوبه.همیشه هم آماده هستن. پیراهنشون دکمه نداره شلوارشون هم نه زیپ داره نه کمربند. کفش هم نمی پوشن همیشه با دمپایی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها