تلنگر لبنان به فدراسیون فوتبال ایران/ میزبانی تیم ملی چه می‌شود؟

رئیس فدراسیون فوتبال لبنان که در AFC و فیفا هم عضویت دارد اعلام کرد که مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و لبنان در خاک خودش از حریفان میزبانی می‌کند.

تلنگر لبنان به فدراسیون فوتبال ایران/ میزبانی تیم ملی چه می‌شود؟

مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز قرعه کشی شد و تیم ملی ایران در گروه نخست در کنار کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان قرار گرفت.

برنامه بازی‌ها که هفته گذشته از سوی فیفا اعلام شد، در حال حاضر به صورت رفت و برگشت است ولی هنوز به صورت رسمی مشخص نیست بازی‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا رفت و برگشت است یا به صورت متمرکز.

در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رسماً چیزی در این مورد اعلام نکرده ولی گمانه زنی‌ها حاکی است که بازی‌ها به شکل رفت و برگشت انجام می‌شود. این مسئله می‌تواند خطر بزرگی را متوجه تیم ملی ایران کند که ظاهراً شرایط میزبانی را ندارد.

«هاشم حیدر» رئیس فدراسیون فوتبال لبنان که در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم عضویت دارد، بعد از انجام مراسم قرعه کشی تاکید کرد که بازی‌های مرحله سوم انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

حیدر در گفتگو با «الوکالة الوطنیة للاعلام» لبنان شایعات مربوط به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را رد کرد و گفت: برگزاری مسابقات به این شکل چند روز طول می‌کشد که با جدول برنامه‌های فیفا هماهنگ نیست.

وی افزود: لبنان در خاک خودش از حریفان میزبانی می‌کند و ورزشگاه «رفیق حریری» شهر صیدا را انتخاب کرده است. این ورزشگاه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد تا بتواند آماده میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال لبنان میزبانی تیم ملی این کشور در شهر بیروت را کاملاً رد کرد ولی گزینه بازی در یکی از کشورهای عربی به عنوان یک طرح جایگزین به دلایل «اضطراری» را رد نکرد.

تلنگر لبنان به فدراسیون فوتبال ایران/ میزبانی تیم ملی چه می‌شود؟
دیدار ایران در مرحله دوم انتخابی در کشور بحرین برگزار شد

در صورتی که صحبت‌های این عضو فیفا و AFC قطعی باشد، زنگ خطر برای تیم ملی ایران بار دیگر به صدا در خواهد آمد.

ایران علاوه بر تکنولوژی کمک داور ویدئویی که از آن بی بهره است، مشکلات دیگری بر سر راه میزبانی دارد و این مسئله باعث می‌شود تیم ملی برای میزبانی از حریفان خود، کشور دیگری را انتخاب کند.

شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران همین شب گذشته بود که در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص احتمال از دست رفتن میزبانی تیم ملی ایران به خاطر نداشتن VAR هم گفت: VAR فقط یکی از موارد میزبانی است. یکی از این موارد، حق پخش است که شنیده‌ام دبی اسپورت حق پخش را گرفته است. بحث گمرک، تحریم و تراکنش‌های مالی و جابجایی پول هم مباحث دیگر گرفتن میزبانی است.

چشم ایران برای تصمیم نهایی به فیفا و کنفدراسیون آسیا خواهد بود اما در صورت برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت، می‌توان از همین حالا پیش بینی کرد فدراسیون فوتبال شانس کمی برای گرفتن میزبانی خواهد داشت. یعنی در حالی که کشورهای دیگر در خاک خود با حریفانشان دیدار می‌کنند، ایران مجبور خواهد بود کشور بی طرف که معیارهای AFC را دارا باشد، انتخاب کند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها