«آرای باطله» یعنی مردمسالاری دینی را قبول داشته اما اعتراض داریم

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه کسانی که رای باطله داده اند انتخابات را به عنوان یک اصل برای مردمسالاری دینی قبول دارند، گفت: این افراد یا نامزد خود را نیافته اند یا اعتراض داشته اند.

«آرای باطله» یعنی مردمسالاری دینی را قبول داشته اما اعتراض داریم

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، درباره آرا باطله در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: کسانی که رای باطله به صندوق آرا انداخته اند مخالف نظام نیستند؛ بلکه نامزد دلخواه خود را در میان نامزدها های تایید صلاحیت شده پیدا نکرده اند. دشمنان کشور که به دنبال سواستفاده هستند، راه باطلی را در تحلیل نادرست در مورد آرای باطله در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه مسئله آرای باطله را به درستی تبیین کرده‌اند اظهار کرد: به نظر می رسد آرای باطله به سه دسته تقسیم می شود؛ دسته اول کسانی که نامزد خود را میان افراد حاضر در عرصه نیافتند ولی اعتقاد دارند که باید به میدان بیایند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه افرادی که رای باطله به صندوق آرا ریخته اند، ساز و کار انتخابات را به عنوان یک اصل برای مردمسالاری دینی قبول دارند، تصریح کرد: دسته دوم کسانی هستند که برای آنکه اعتراض خود را نسبت به مسائلی مثل مناظرات نشان بدهند رای باطله به صندوق ها انداخته اند.

حسین کنعانی ادامه داد: دسته سوم نیز افرادی هستند که می خواستند اعتراض خود را به جناح های سیاسی و نحوه عملکرد آنها نشان بدهند.

وی عملکرد دولت سیزدهم را در کاهش آرای باطله برای انتخابات بعدی موثر دانست و گفت: اگر سید ابراهیم رئیسی به وعده های خود عمل کند، دولتی ائتلافی و فراگیر و خارج از جناح بندی های سیاسی ایجاد کند، کابینه ای توانمند شکل بدهد و کارآمد باشد، قطعا مردم رضایت خود را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نشان خواهند داد.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تصریح کرد: البته رضایت مندی مردم و مشارکت سیاسی تنها مربوط به حضور در انتخابات نیست که بیایند و رای بدهند؛ مردم اگر از عملکرد مسئولان رضایت داشته باشند سیاست های دولت را همراهی خواهند کرد و حضور فعال در عرصه های مختلفی سیاسی و اقتصادی خواهند داشت.

حسین کنعانی تاکید کرد: همین فعالیت در عرصه های سیاسی و اقتصادی نوعی مشارکت سیاسی است که حتی می تواند موثرتر از حضور در انتخابات باشد. بنابراین باید اقداماتی انجام شود که کسانی که نارضایتی خود را در انتخابات نشان داده اند، در چرخه اجرایی کشور به حساب بیایند و مطالباتشان پیگیری شود.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اکبر
    0

    کارتون به جایی رسیده که سی و یکی دو میلیون که علیرغم انواع تهدیدها (حتی اتهام به کفر) وترغیبها .... رای ندادند را بی خیال شدید چسبیدید به 4 میلیون رای باطله که با حرفهای بی سند و بی اعتبار به نفع خودتان مصادره کنید. جناب کنعانی بسیاری از ارای باطله به دنبال مهر در شناسنامه بودند تا در نهادشان مشکل پیدا نکنند و یا احیانا جایی در گزینش گیر امثال جنابعالی نیفتند. حتی بسیاری از ارای همتی هم برای به هم زدن بازی بود که فکر می کردند نظام برای پیروزی رییسی راه انداخته.

  • رضا
    0

    در عمر 42 ساله نظام یک سری اصطلاحات که حاصل درخشش اذهان یک عده انسان فرهیخته بود رونمایی شد و به یکباره همه مسئولین شروع کردند به لفاظی با این اصطلاحات.از جمله این واژگان عبارت مردم سالاری دینیه.آقای کنعانی لطف بفرمایید دو سطر در خصوص واژه مردم سالاری دینی برای ما بنویسید که اذهان ما هم روشن بشه. بدون شک ایشون با استفاده از لقلقه این جور واژگان فقط دنبال سفسطه کردن و انحراف اذهان عمومی از درک حقیقت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها