آغاز بارش‌های سیلابی در شرق گلستان/ تمهیدات لازم برای مدیریت بحران اندیشیده شود

با ورود سامانه ناپایدار به استان گلستان، هواشناسی استان نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی هشدار داده است و از عصر امروز نیز شهرستان‌های شرق استان شاهد بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب هستند.

آغاز بارش‌های سیلابی در شرق گلستان/ تمهیدات لازم برای مدیریت بحران اندیشیده شود

سامانه ناپایدار از بعداز ظهر امروز از شرق وارد استان گلستان شد که پیامد آن کاهش نسبی دما، بارش‌های رگباری، وزش نسبتا شدید باد بوده است.

هوای استان در حال حاضر به تدریج تحت تاثیر جریانات شمالی و نسبتا مرطوب قرار گرفته که پیامد آن بهصورت رشد ابر و وزش باد در استان ظاهر شده و از اواخر امشب (چهارشنبه) با تقویت امواج ناپایدار شاهد رگبار پراکنده، رعد و برق و کاهش دمای 8 تا 10 درجه‌ای هستیم.

این شرایط جوی به تناوب تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در ساعات عصر و شب این ایام احتمال بارش‌های نقطه‌ای وجود دارد که موجب ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر نیز خواهد شد.

از عصر امروز وزش شدید باد در برخی شهرها از جمله کلاله سبب بروز خسارت به برخی منازل مسکونی شد. جاری شدن سیلاب در مراوه تپه نیز که منجر به قطع ارتباط 9 روستا شده نیز از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار است.

ضمن اینکه در گنبدکاووس نیز بارش‌های رگباری شدید در عصر امروز به وقوع پیوست و در مینودشت هم وزش شدید باد گزارش شده است.

در عین حال هواشناسی استان هم در خصوص وقوع سیلاب‌های ناگهانی در مناطق کوهپایه‌ای و شرق استان هشدار داده است و به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر نیز برای امدادرسانی در حوادث احتمالی اطلاع رسانی شده است.

منبع: تسنیم

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها