رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

امکان مطالعه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و طرفین فراهم شد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امکان مطالعه و ملاحظه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و اطرافیان این پرونده فراهم شده است.

امکان مطالعه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و طرفین فراهم شد

حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در حاشیه تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی که برای ۱۰ نفر کیفرخواست صادر شده در جریان است و به زودی رسیدگی به آن در دادگاه انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروهای مسلح برای جامعه تولید امنیت می‌کنند و باید از مصونیت خاصی برخوردار باشند بنابراین در قانون اساسی یک مرجع اختصاصی به جرایم معدود نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام بهرامی اضافه کرد: اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستایی است که اولا نیروهای مسلح را از جرم دور کند و دوما شرایط بازاجتماعی شدن را فراهم کند تا بتوانند مجددا در بدنه نیروهای نظامی و انتظامی خدمت کنند.

وی گفت: هدف این است کسی به خود اجازه تخلف ندهد و اقتدار نیروهای مسلح حفظ شود و اگر کسی جرمی مرتکب شد به جرم او رسیدگی شده و او را به کار خود بازگرداند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: مهمتر از همه این وظایف سازمان، پیشگیری و جلوگیری از ارتکاب جرم اهمیت بالاتری دارد که سازمان در این حوزه پیشقدم بوده است.

وی یادآور شد: طی ۲۰ سال چهار برنامه پنج ساله را اجرا کردیم که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح هم تشکیل شد و بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی هم اقدامات گسترده‌ای در راستای پیشگیری انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام بهرامی اظهار داشت: در سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود اقتصادی، در میان نیروهای مسلح ۱۰ درصد کاهش جرم داشتیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رابطه با طرح بازگشت به سنگر هم گفت: به سربازان فراری اطمینان می‌دهیم که در صورت بازگشت، از تعلیق کیفر و تعلیق مجازات استفاده می‌کنیم و این سربازان بلافاصله معرفی به خدمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه عدم بازگشت سربازان فراری به خدمت بر زندگی خانواده آنها و خودشان و آینده‌ آنها تاثیر منفی گذاشته است ادامه داد: در صورت بازگشت آنها به خدمت سربازی در پایان خدمت پرونده آنها با تخفیفات مناسبی که خودشان هم رضایت داشته باشند رسیدگی می‌شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حمید
    0

    ایشان درس حقوق در کدام حوزه خوانده اند

  • علیرضا
    0

    پس از دو سال .

  • مردم
    0

    در دانشگاه سوربن درس خواند. مقداری حدیت و روایات حفظ کرده و حالا اقایی می کند.قوه قضاییه اختصاصی برای این طبقه اشرافی است

  • نواب اربعه شعبده باز
    0

    هواپیمای اوکراینی که موتورش آتیش گرفت و سقوط کرد. هنوزم دشمنان انقلاب ول نمیکنن؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها