توصیه‌های همتی به دولت‌ آینده از سه معضل اقتصادی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری، چاره جویی در خصوص کسری بودجه ۱۴۰۰، کنترل نقدینگی و تورم اگر چاره‌جویی نشود در ماه‌های آینده به معضل اصلی کشور بدل خواهد شد.

توصیه‌های همتی به دولت‌ آینده از سه معضل اقتصادی

عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: صبح امروز - چهارشنبه - به دعوت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با وی دیدار و مذاکره کردیم.

همتی افزود: در این جلسه خبری از تهمت ها و تخریب ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی بر علم اقتصاد را که در جریان رقابت های انتخاباتی مطرح کرده بودم، بار دیگر طرح کنم.

وی اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت برای تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری، چاره جویی درخصوص کسری بودجه ۱۴۰۰، کنترل نقدینگی و تورم ناشی از آن موضوعاتی است که اگر چاره‌جویی نشود در ماه‌های آینده به معضل اصلی کشور بدل خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این رشته توییت خاطر نشان کرد: در میان مدت نیز ضرورت چاره جویی برای تعارض منافع در کشور مطرح است گروه های ذینفعی بدون پرداخت مالیات در اقتصاد تسلط دارند به طوری که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی عملا از چتر مالیاتی خارج است و باید با اصلاح ساختارهای اقتصادی به سرعت برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

همتی تاکید کرد: در سطح کلان هم حکمرانی اقتصادی مبتنی بر شفافیت، اصلاح ساختار اقتصادی که متاسفانه در چند دهه سلطه مالی بر سیاست پولی حاکم کرده و تورم ساختاری را تداوم بخشیده مطرح و خواستار اقدام رئیسی در چارچوب یک عزم ملی برای حل آن شدم.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    کاخ شاه خوش میگذره؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها